104-0: КАКО F-15 ИМА ТАКО ИМПРЕСИВАН БОРБЕНИ РЕЗУЛТАТ?

Способности Eagle-а и његов развој воде порекло још од раних дана Вијетнамског рата, када су морнарица и ваздухопловство разматрали детаље за заједнички тактички авион будућности. У то време, тадашњи државни секретар Роберт МекНамара задао је обе службе задатком да креирају платформу која би могла испунити мисије обе службе.

Шта треба знати: Са импресивним борбеним резултатом 104-0, амерички F-15 Eagle је познат по брзини, маневарским способностима и разорној ватреној моћи. Оригинално направљен током ере Вијетнамског рата, F-15 је развијен као ривал совјетским MiG ловцима и доказао је своју надмоћ у ваздушним борбама.

  • Најновија итерација, F-15EX, додатно унапређује његове способности, носећи преко 13,5 тона наоружања и могућност лансирања до 12 ракета ваздух-ваздух.
  • Назван “bomb truck,” F-15EX комбинује наслеђе Eagle-а са напредним технологијама, обезбеђујући да ова платформа остане моћан ресурс за америчко ваздухопловство у наредним годинама.
Зашто резултат 104-0 F-15 Eagle-а и даље стоји чврсто

Познат по свом борбеном резултату од 104-0 без губитка, амерички F-15 Eagle остаје омиљен међу љубитељима авијације и војним стручњацима. Четврта генерација ове платформе технички је у заостатку у односу на новије авионе попут F-22 Raptor и F-35 Joint Strike Fighter, али Eagle и даље показује своју вредност у брзини и снази наоружања.

f-15© Umer Sayyam/Shutterstock
F-15

F-15 је заправо најбржи ловац за ваздушну борбу у било којој америчкој војној служби. Његова надмоћ у ваздуху постигнута је комбинацијом маневарске способности, домета, наоружања, авионике и убрзања. Ове завидне способности доприносе његовом одличном борбеном резултату.

Преглед платформе

Моћ и развој Eagle-а воде порекло од раних дана Вијетнамског рата, када су морнарица и ваздухопловство разматрали заједнички тактички авион будућности. Тадашњи државни секретар Роберт МекНамара задао је обема службама задаткак да створе јединствену платформу која би испунила мисије обе стране. Совјети су у то време летели са MiG-23 и MiG-25, који су се сматрали изузетним ловцима. Велике компаније као што су North American Rockwell, Fairchild Republic, McDonnell Douglas и General Dynamics изнеле су своје предлоге, а ваздухопловство је на крају изабрало план McDonnell Douglas-а и F-15 је рођен.

Shutterstock / NYC Russ
F-15 пробија звучни зид

Када је прототип Eagle-а први пут полетео, остварио је бројне „прве“ успехе. Био је то први авион ове врсте који је могао да нападне више непријатељских мета истовремено са раздаљина до 100 миља, захваљујући ракетама вођеним радаром и напредном радарском систему. Значајно је и то што је овај авион био први који је могао да убрза право у небо одмах након полетања због невероватне брзине убрзања.

F-15 у акцији

Потпуковник ваздухопловства САД-а, Цезар Родригез, оборио је више совјетских MiG летелица него било који други пилот од времена Вијетнамског рата. Прве две победе постигао је током Првог заливског рата против MiG-23 и MiG-29, које су управљали ирачки пилоти.

Представљамо F-15EX

Изванредан борбени резултат F-15 допринео је његовој континуираној служби у ваздухопловству САД-а. F-15EX је најновија варијанта која је уведена, опремљена најсавременијим способностима које превазилазе претходне верзије Eagle-а. Стручњаци називају овог новог Eagle-а “bomb truck” јер може да носи више од 13,5 тона наоружања. Раније ове године објављено је да ова платформа може да понесе и лансира до дванаест ракета ваздух-ваздух. Остваривање рекорда у количини и тежини носивог наоружања је оно што чини Eagle II тако смртоносном варијантом.

Иако је F-15 старија варијанта, укључивање технологија нове генерације у најновију варијанту помоћи ће да задовољи потребе ваздухопловства у годинама које долазе.

20 коментара на “104-0: КАКО F-15 ИМА ТАКО ИМПРЕСИВАН БОРБЕНИ РЕЗУЛТАТ?

  1. Avion je odličan! Tako dobre rezultate je postigao zahvaljujući tome što je dejstvovao protiv daleko slabijih država od SAD-a, kada su pre njega dejstvovali i drugi avioni, i to u velikom broju! Nikada se nije sukobio sa valjanim avionom, niti dejstvovao po teritorijama snabdevenim dobrim PVO sistemima! Dovoljno je pogledati verodostojni snimak sa YouTube-a od pre par godina, kada ga ruski SU27 bukvalno gura nosom svog aviona, pri čemu pilot F15 puni gaće, i prati ga dva tri minuta, dok ovaj bezuspešno pokušava da izvede manevre izbegavanja, dok ga Rus drži zaključanog, može da da ga obori u svakom trenutku, i umire od smeha u svom Suhoju!🧐😀☝☝☝

  2. Čista Gebelština i jako su dosadni sa tom 104:0 statistikom. Jako. A znamo da vešt (jako pokvaren) manipulator može montirati statistiku kako mu odgovara i dokaže bukvalno biiiiilo šta. Tako u slučaju F-15, ne kažu da je ulazio u borbe samo tamo gde ima sigurnu prednost naprimer protiv neispravnih YU 29ki 1999. Dalje, ta obaranja je obavio AMRAAM i radar iz tog aviona iz daljine gde UOPŠTE nije bitno koji je to avion, F-15 ili bilo koji drugi. Tako su Iračani na biznis-džet Falkon nabudžili radom (nos) od Miraža F1, radar u njega i Egsoset rakete, protivbrodske. Tako da bi F-15, u ravnopravnoj bliskoj borbi, topovima, protiv jednako obučenih pilota u Su-27, MiG 29, Tajfuna, Rafala, F18….prošao bos po trnju. A statistika 104:0 je za slabo informisane najšire narodne mase

    1. Баш тако! Та цифра долази од самих Американаца, тачније произвођача, а историју пишу победници…
      Људи олако прелазе преко тога да је сам Ирак признао губитак 23-24 својих авиона, што је за 33% мање од америчких тврдњи (36); чак је и онај аустријски “експерт”, Том Купер, од кога је потекла још луђа бројка о 160 победа Ф-14 Томкет, чак је и он потврдио да су ирачке бројке тачне… такође је потврдио да су многе израелске тврдње о победама над сиријским МиГовима непотврђене… Тако да тврдња о 104 победа отпада најлаганије… може се само дебатовати да ли је истина да никада није био оборен…
      Што се тиче америчког пилота који је поменут у тексту, Цезара “Рика” Родригеза, потврђено је и од стране Ирачана а и Тома Купера да није оборио ирачки МиГ-29, а питање је да ли је оборио МиГ-23 (Амери су тврдили да су уништене три ‘23ке а Ирачани признали губитак две…)
      Такође, “Рико” је наводно оборио наш МиГ-29 којим је управљао Иљо Аризанов; сам Аризанов је у документарцу “Нико није рекао нећу” изјавио да су га припадници ПВО обавестили да су мислили да су погодили немачки “Торнадо” на висини 3.000 метара… а на тој висини је био и Иљо када је погођен… још када се узме у обзир да је “Рико” пружао заштиту управо немачким бомбардерима који су летели ка Приштини (а цео догађај се одиграо изнад Косова), као и да су многи други српски пилоти бивали озрачени од ПВО (Предраг Милутиновић и Миленко Павловић су чак били и погођени са земље), онда можемо бити сигурни да доказани преварант “Рико” ЛАЖЕ!
      Да се разумемо, Ф-15 је заиста моћан авион али своју репутацију је стекао обарајући далеко инфериорније авионе, већински друге и треће генерације попут МиГ-21/23/25 и Миража Ф-1… оно пар МиГова 29 оборио је углавном захваљујући бројчаној надмоћи и подршци АВАКС-а… а о стању наших МиГова, моделима које смо и ми и Ирачани имали (извозне са осиромашеном опремом) да не говорим… Ирачани чак нису ни имали Р-73 ракету која је била далеко надмоћнија од било чега што је запад тада имао…

  3. jel vozio neko ovaj avion, u video sigrarijama, naravno
    ..
    bilo pre skoro trideset godina, mozda i vise…

    f-16 multirole fighter

    i danas moze da se nadje na netu … stare igre…

    grafika nije neka, ali… za to vreme …
    ….

  4. Iznad Bejruta je oboren F15a,1982 od strane Mig25,koji je koristio R40 i taj događaj je čak i snimljen kamerom koja jasno nije bila digitalnog tipa,no američka propaganda je učinila svoje snimak koji sam lično vidio nikada više nije emitovan u medijskom prostoru koji je tada bio lišen blaga kakav je internet

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *