Најновији супермодерни носач авиона USS Gerald R. Ford (CVN-78) који је недавно имао туру по Северном мору у четвртак поподне 15. јуна прошао је кроз Гибралтарски мореуз и упловио у Средоземно море.
Ударна група носача авиона Џералд Форд (УГНА) састоји се од истоименог носача, који је уједно и заставни брод USS Gerald R. Ford (CVN 78), на коме је укрцана Carrier Air Wing Eight (CVW 8) односно ескадрила на носачу број 8, Destroyer Squadron Two (DESRON 2), који чије једна ракетна крстарица класе Ticonderoga- USS Normandy (CG 60) и разарач класе Arleigh Burke- USS Ramage (DDG 61).
Ово је прво упловљавање америчког носача авиона у Средоземље после 15. априла 2023 када је Ударна група Носача авиона USS George W. Bush (CVN-77) напустила Средоземље.
Носач авиона има пуни депласман од 100.000 тона и може се упоредити са носачем авиона USS George H.W Bush CVN 77 који је 2011. предат моранрици у оперативну употребу. Носач авиона USS Gerald R. Ford има 500 до 900 чланова посаде мање него носачи авиона класе Нимиц. Оно што карактерише нови амерички носач авиона су висок ниво аутоматизације главних система, затим повећана могућност обављања летова, која је требала да се са 140 повећа на 160. Животни век овог носача авиона је повећан на 100 година у односу на 50 колико је било на класи Нимиц.Оружје за самоодбрану носача авиона
Носачи авиона CVN-78 USS Gerald R. Ford су опремљени са напредним ракетним системом ESSM -Evolved Sea Sparow Missile који је намњењн за одбрану од брзих и ефикасних противбродских ракета и других нисколетећих циљева у ваздушном простору. За блиску одбрану се користи Raytheonov (General Dynamicsov) ракетни систем RIM-116 RAM. У питању је америчко-немачки развој блок Б која је опремљена ИЦ обележивачем. 21 ракета RIM-116 (дужина 2,82м, распон крила 0,438 м, пречник 0,127 м, маса 73 кг и домет 9 км, маса експлозивно фрагментацијске бојеве главе WDU-17/Б 9,1 кг, ракетни мотор мк 112 на тврдо гориво) намештен је на вишецевни лансер Мк 49.
Електромагентни катапулт
Оперативно повећање броја летова просечно 160, а највећи број 220. је је проузроковао нови облик полетно-слетне стазе и стварање више паркинг простора за авионе.