СУДБИНА ГРЧКИХ MIRAGE 2000-5 MK 2 И ДАЉЕ НЕИЗВЕСНА! АВИОНИ У БАЗИ ТАНГАРА ЧЕКАЈУ КУПЦЕ! ДА ЛИ ЈЕ СРБИЈА И ДАЉЕ У ИГРИ

Да ли ће летелице кренути пут Србије или Украјине је и даље неизвесно. За сада никаквих нових детаља нема

Судбина грчких борбених авиона MIRAGE 2000-5 MK 2 које је Ратно ваздухопловство Грчке одлучило да повуче из оперативне употребе је и даље по свему судећи незивесна.

https://tvfront.rs/vojne-vesti/mirage-2000-drugi-put-medju-srbima-grci-tvrde-srbija-merka-24-mirage-2000-5-mk-2/Једино што је извесно јесте да Ваздухопловне снаге Грчке пензионишу своју флоту MIRAGE 2000-5 MK 2.

Већина летелица тренутно се налази у ваздухопловној бази Тангара.

MIRAGE 2000 у РВ Грчке врено је служио више од три деценије, а његова будућност је неизвесна. Да ли ће летелице кренути пут Србије или Украјине је и даље неизвесно. За сада никаквих нових детаља нема док су летелице чекају новог купца или да буду искориштени за разервне делове.

За сада три земље су заинтересоване за Мираже.

Прва је Индија која је један од корисника ових летелица, затим опицја да ови авиони буду дати Украјини као војна помоћ и даље није у потпуности одбачена, а трећи корисник који се спомиње је Србија, која је ове летелице требала да добије као прелазно решење док не стигну нови Рафали, а да чак ни уговор о испоруци авиона није ни поптисан.

Иначе главни разлог зашто су Грци се одлучили за пензионисање Миража је мука са одржавањем, што је последњих година био велики изазов с обзиром да су резервни делови недостајали , као и логистичка подршка.

То је довело до тога да велики број авиона остане на земљи, а ловачка заштита Егеја буде препуштена ловцима Ф-16 Блок 50/52. Додуше као спас у задњи час стигли су Рафали. Додуше половни и то верзија F-3 sa PESA радаром док верзија F-4 са AESA радаром тек треба да стигне.

Затим уследила је одлука да овај тип летелице буде пензионисан и то како буду набављени рафали стизали у оперативне ескадриле.

Грчки пилоти су иначе сви волели Мираже како рано серију тако и последњу 2000-5 М-2. Неки су чак тврдили да су на њих били поноснији него на америчке шесанестице.

Такође грчки ваздухопловни стручњаци наводе да су ови авиони да се овдио рачуна о одржавању летелица могли још да буду оперативни и да служе за остваривање превласти над источним Егејом и суочавањем са турским Ф-16 с обзиром на честе игре “мачке и миша” над Средоземљем.

2 коментара на “СУДБИНА ГРЧКИХ MIRAGE 2000-5 MK 2 И ДАЉЕ НЕИЗВЕСНА! АВИОНИ У БАЗИ ТАНГАРА ЧЕКАЈУ КУПЦЕ! ДА ЛИ ЈЕ СРБИЈА И ДАЉЕ У ИГРИ

  1. Ovo je već dilema hahaha, trebaju nam avioni ali ne svidja nam se ništa. Mirage bi bio okej zamena za J-22 Orao koji je na isteku resursa a modernizacija samo pokušava da mu produži malo život ali nakon J-22 slediće istek resursa i Mirgu tako da bi opet morali kupovati hahahah, sa G-4 Galeb je ista priča samo što za njega još nije ništa razmatrano mada kako mi se čini moguće je da će biti zamenjen sa JAS-39 Gripen u nekoj varijanti (prazna priča nemam dokaza osim priča izmedju kolega i mene). Naravno za sve ovo treba para tako da se sada kreće sa iskopavanjem famoznog litijuma koji će se verovali ili ne koristiti kako bi Srbija kupila ulaznicu u evropu što je veoma pametno (kao i ostala tehnika koju smo kupili od Kine i Rusije kako bi neko mogao da gurne prstiće u njih i da vide kako rade naravno manje očigledno od litijuma hahahah). Inače trebalo bi nešta interesantno da stigne kroz nekoliko nedelja pa pazite malo avio saobraćaj hahahah

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *