Индија признала смрт три пилота Rafale и послуге С-400 у сукобу са Пакистаном

Индија признаје велике губитке у операцији “Синдур” против Пакистана – постхумне почасти за 3 пилота “Рафала” и оператере С-400. Да ли то значи обарање 3 ова авиона, за чије пилоте није било шансе ни да се катапултирају?

Након месеци ћутања, Индија је почела да признаје обимне губитке из војне операције Синдур против Пакистана. Званично саопштење није објављено, али је преко постхумних признања за више од 100 погинулих припадника оружаних снага јавност добила увид у тежину губитака. Међу њима су и 3 пилота “Рафала” и 5 оператера ПВО система С-400.

Погинула су најмање четири пилота Индијског ратног ваздухопловства, од којих су тројица управљала француским ловцима Rafale. Иако нису дати званични детаљи, сада се већ сумња да је дошло до обарања чак 3 ова авиона. Уништавање и једног најсавременијег индијског авиона је резултат раван катастрофи. Међутим, још једна друга чињеница привлачи пажњу, а то је да су пилоти страдали без шансе да се катапултирају. То додатно доводи у питање способности авиона. Животе је изгубило и пет припадника ПВО, који су руковали руским системом С-400 на бази Адампур. Укупно је страдало преко 250 војника, укључујући припаднике пешадијских бригада и штабова на линији разграничења.

Операција Синдур, покренута 7. маја 2025. године, имала је за циљ уништавање девет наводних терористичких кампова у Кашмиру, под контролом Пакистана. Акција је уследила након напада у Пахалгаму 22. априла, у којем је страдало 26 индијских цивила.

Иако су Rafale и С-400 требало да буду предности Индије у ваздухопловној и противваздушној надмоћи, у стварности су се показали рањивим. Према изворима блиским безбедносним структурама, снажан отпор Пакистана и тактичке грешке довеле су до тешких губитака у техници и људству.

10 коментара на “Индија признала смрт три пилота Rafale и послуге С-400 у сукобу са Пакистаном

  1. Dokaz da je Kinesko naoružanje i oprema superiornija u odnosu na konkurenciju je evidentna ,ali takođe treba uzeti u obzir i obučemost poslužioca i sposobnost komandnog kadra. sa Indijske strane.

    1. piloti znaju bolje od tebe, strucnjaku neopevani
      ti si avion video jedino kad si cuvao koze na nekoj vetrometini
      pa kad je proletao preko, pitao si tatu, tata kaka je ono celicna tica

  2. Avion sam po sebi je nula. Obicna leteca kanta, platforma.
    Ako nema dobar radar i dobru raketu, onda je zguzvan lim.
    Ako nema obucenog pilota da ga vozi, onda je igracka.
    Ako nema podrsku sa zemlje i iz vazduha, onda je plen.
    Tesko da su namazani garagani iz Indije uopste sposobni da voze ova chuda.

  3. Samo ako si korumpirani imbecil mozes platiti jedan lovac 250 000 000 .
    Kada bi bilo pameti trebalo bi preprodati porudzbinu , povratiti date novce
    i kupiti kineske 5 generacije . Tesko ali izvodljivo . Ovi sruseni su bar leteli a nama bi u
    slicnoj situaciji bili ugaseni te nebi ni poleteli .

    1. Nije bio namenjen tebi ovaj komentar nego ustaskom pedercicu. Sto se tice aviona trebaju nam neke kante za air policing i dobar PVO jer mi mozemo ratovati jedino protivnacistickog copora samo dobar PVO k

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *