Тајвански телеком оператер Chunghwa Telecom и тајванска обалска стража саопштили су да је теретни брод “Shunxing-39” оштетио комуникациони кабл у близини луке Килунг на северној обали Тајвана 3. јануара ујутру. Брод из Танзаније. Саботаже економске инфраструктуре сада постале актуелне и у Азији.
Оштећени кабл је део Транспацифичког кабловског система и повезује Тајван са западном обалом Сједињених Држава. Тајванске власти сумњају да је “Shunxing-39” деловао у име Кине и забринуте су да би Кина могла тајно да прекине тајванске спољне комуникационе канале у случају потенцијалног покушаја да насилно припоји острво.
Јасно је да је спиралу економских саботажа започела земља којој је то највише одговарало са минирањем Северног тока. Њени званичници су се отворено хвалили тим чином. Како су последице изостале, тренд се наставио у Балтичком мору. Наравно, не трпи земља која је започела са саботажама. Ипак, после догађаја у Пацифику постаје очигледно да се акти саботаже преносе и у овај регион.
Тајвански медији цитирају локалног безбедносног стручњака који верује да је инцидент био намерно изазван и сугерише да је прави власник брода кинески држављанин.
Локалне власти су покушале да ступе у контакт са посадом брода Shunxing 39, али нису успеле да га стигну. Financial Times извештава да се Тајван нада помоћи од јужнокорејских власти када брод стигне у Јужну Кореју.
Shunxing 39 је регистрован у Камеруну, а бродски регистри га наводе као танзанијски. Докази да је власник брода кинески држављанин такође нису доступни. Али, у овом случају, наравно, дежурни кривци су већ сада Кинези. Као што су у Балтику Руси.