ЗАБОРАВЉЕНО ОСМАТРАЊЕ ТЕРИТОРИЈЕ СРБИЈЕ: КАКО СУ АМЕРИКАНЦИ 2019. ПРАТИЛИ РУСКЕ С-400 И ПАНЦИР С-1 НА ВЕЖБИ „СЛАВЕНСКИ ШТИТ“!

Фото: Министарство одбране Србије

Извиђачки летови НАТО летелица у комшилуку Србије нису нека новина. Трајала су и 2018. ; 2919 посебно, а сада интензивно поново. Углавном кориштени су извиђачке беспилотне платформе, али и извиђачки авиони.

Све је почело још пре 25 година када је била покренута операција „Орлово око“ када су извиђачке летелице НАТО прелетале простор Косова и Метохије пратећи и снимајући дешавања као и да ли полиција и војска поштују договор Милошевић-Холбрук.

Интензвнија осматрања теритроије Србије поечал су после 2015. године када је Војска Србије кренула у модернизацијске процесе, а посебно у војнтотехничку сарадњу са Руском Федерацијом.

Такође, војне вежбе које су у то време одржаване на територији Србије су посматрани.

Прекретница у свему била је војна вежба „Славенски штит“ 2019. године када су на војни аеродром Батајница слетели руски војни транспортни авиони са ПВО системима „Панцир С-1“ и „С-400“, односно део система.

Операција је започета 25. октобра 2019 године

Наиме тог 25. октобра 2019. године у раним јутарњим часовима започела је бил операција извиђања наше територије и електронско осматрање и прислушкивање због ракетних система С-400 и Панцир С-1 који су стигли у нашу земљу из Русије.

Том приликом кориштен је лаки извиђачки авиони РЦ 12 који је имао цивилну ознаку Б 350.

Фото: Министарство одбране Србије


Према подацима са „Флајт радара“, амерички авиони су полетели из ваздухопловне НАТО базе Авијано у Италији. Потом су обалом уз Албанију, преко Црне Горе, стигли у Босну и Херцеговину, где су кружили док се вежба „Словенски штит“ изводила како на Пасуљанским ливадама, тако и на Батајници.

Авион је летео уз Дрину, затим поред Тузле и Добоја и онда назад. Такође летова је било и према Власници.

Иначе тај авион се после лета над Босном, преко Црне Горе наставио лет ка Тирани, где је слетео.

Након тога, извиђачки авион виђен је изнад Тиране, а потом је летео изнад територије Косова и Метохије, Северне Македоније, где је највише кружио између градова Штип и Квадарци, затим Гњилана и Приштине, а највише летова направлејно је било изнад Ђаковице, пре него што се авион вратио у Тирану.

Наравно Руси су после завршетка вежбе панцире и део С-400 који су довезли вратили назад у Русију, а мит о томе да је он остао у Србију послужио је у параносању појединих аналитичара да Србија скрива овај систем у Србији, наравно без утемељних доказа и основа.

Ракетни системи Панцир С-1 и С-400 допремљени су 24.октобра у Србију, како би се употребили у заједничкој војној вежби „Словенски штит“ која ће се реализовати у рејону аеродрома „Пуковник-пилот Миленко Павловић“ на Батајници и на полигону „Пасуљанске ливаде“, уз ангажовање и осталих јединица из састава Ратног ваздухопловства и протвваздухопловне одбране Војске Србије. Како је тада најавило Министарство одбране наведено, циљ вежбе је образовање и употреба заједничке групације ПВО Војске Србије и Ваздушно-космичких снага Руске Федерације у противваздухопловној одбрани територије и снага војске од извиђања и дејства непријатеља из ваздушног простора, као и обучавање и увежбавање команди и јединица за припрему и извођење операције ПВО.

Фото: Министарство одбране Србије

RC-12 Guardarail

Име датира из 1970-тих година прошлог века када су у НСА добили прве резултате на поруџбину система за пресретање противничких радио-веза. За конфигурацију узет је пословни авион „кингер 90“.

Већ тад ови авиони кориштени су за извиђање дуж граница блоковске поделе у Европи.

Авион је од средине 1980- тих па до краја 1990-тих имао низ модификација.

Иначе овај авион током грађанског рата на простору екс СФРЈ постао је наш сатри знанац, који је полетео из мађарске базе Тасар

Тактичко Технички подаци

Произвођач: Beach aircraft

Намена: Авион за електронско и радио-техничко извиђање

Погонска група: Два турбоелисна мотора Pratt and Whitney јачине сваки 634 кW

Димензије: дужина 13,34м. размах крила, 17,63 , висина 4,57 м

Маса празан 3.327 кг

Врхунац лета 10.000 м

Носивост 1.043 кг