Пољским оружаним снагама обезбеђено национално средство за јачање територијалног интегритета и националне безбедности
Пољско ваздухопловство је уторак 23. јула оперативно тестирала један од два своја нова извиђачка авиона Saab 340 AEW Erieye са чиме је пољским оружаним снагама обезбеђено национално средство за јачање територијалног интегритета и националне безбедности.
Kaliningrad has a new stalker.
Polish Air Force are in the air with one of their two new Saab Erieye AEW&C aircraft.
First flight was yesterday as far as I saw and today's flight already looks like a mission. Operating now.
This marks the second new platform in one month. pic.twitter.com/BYs1d1X9JT— Markus Jonsson (@auonsson) July 23, 2024
Сааб 340 АЕВ, заједно са припадајућом земаљском опремом, пружа детаљну ситуациону слику која се може користити за војне и цивилне задатке, укључујући ваздушни надзор и операције спасавања.
Прекретница је настала око девет месеци након што је први авион званично представљен тадашњем пољском министру националне одбране Мариушу Блашчаку на догађају у Саабовој фабрици у Линкопингу у јужној Шведској 29. септембра 2023.
Крајем јула 2023. АА је потписала уговор за два авиона које ће користити за заштиту пољског ваздушног простора и јачање источног крила НАТО-а. Иако су добили ознаке пољског ваздухопловства, летелицу ће контролисати пољска морнарица, са посадама из обе службе.
Авион који се испоручује Пољској су два недавно пензионисана авиона из Уједињених Арапских Емирата који су били ускладиштени у Шведској. Сааб је раније рекао да је наградња процењена на приближно 600 милиона шведских круна (58 милиона долара), а уговорни период је 2023-25.SAAB 340
Просечна брзина летелице у патролној мисији износи 300 км/х и одвија се на висинама од 2.000 до 6.000 метара у зависности од параметара мисије.
„Радар може да открије борбене авионе на домету од 350 км. Летелицу покрећу мотори GE CT-9B.
FSR 890 Fligburen radar
Заснован је на бочном радару (SLAR) компаније Ericsson Microvave Sistems. Erieie SLAR је пулсни доплеров радар дугог домета, опремљен фиксним активним фазним антенским решеткама, чији се режим рада креће од 2 GHz до 4 GHz. Антенска јединица дужине 9 метара и тежине 900 кг постављена је на горњи део трупа и даје авиону препознатљив изглед.
Радар Erieie обезбеђује покривеност од 360° са оптималним перформансама преко азимуталних сектора од 150° са сваке стране авиона. Радар може да открије борбене авионе на даљини од 350 км у условима јаког непријатељског електронског ратовања. Систем Erieie има пуну интероперабилност са командним системима противваздушне одбране НАТО-а. Главна кабина је опремљена пакетом мултифункционалних радних станица за три оператера на радару, контролу операцијама које се изводе на копну. Авион има безбедни говорни дата-линк комуникациони пакет са HF и VHF / UHF везама. V / UHF даталинк ради на 4.800 bps. Главни одељак за авионику је инсталиран одмах иза кокпита.