MIRAGE 2000 ДРУГИ ПУТ МЕЂУ СРБИМА! ГРЦИ ТВРДЕ: Србија МЕРКА 24 Mirage 2000-5 Mk 2

Сама Француска како се наводи у грчким медијима нема ништа против ове приче да француски ловци заврше у Србији и да је цела ствар на самој Србији

Лето је увек на Балкану било инспиративно што се тиче војски, војних питања, набавки. Много тога се дискутује, а посебно у грчким медијима, с обзиром да та држава и даље наставља продају својих вишкова борбених авиона 108 F-16C/D Block 30 за које је заинтересована Украјина и 24 ловца Mirage 2000-5 Mk 2 за којих већ има интересаната.

Грчки сајт Еnikos објавио је велики текст о продаји вишкова борбених авиона грчке и то верзија Mirage 2000-5 Mk 2 и Mirage 2000 EGM који би требали бити замењени са новом траншом борбених авиона типа Рафал у верзији Ф-4.

Овај сајт подсећа да је РВ Грчке израдило нови план реструктуисања авијације у наредних 10 година и постојање 3 типа ловаца 4 и 5 генерације, док све остало одлази у пензију и продају.

Сајт Еnikos наводи да се продају 24 Mirage 2000-5 Mk 2 који су сви потпуно оперативни и у савршеном стању и оспособљени су за ношење крстарећих ракета SCALP-AG (британски дериват пројектила Storm Shadow) и 18 летелица EGM који се налазе ван оперативне употребе, али са доста резервних делова, који омогућавају да се део од тих 24 летелице врате у летно стање. Такође са овим авионима се продају и 22 трубомалзна мотора М-53-P2.

Е, сад долазимо до најважнијег дела приче о потенцијалним купцима, међу којима се према овом грчком сајту спомиње прво Индија, па чак и Србија, која је према сајту Еnikos исказала интересовање да купи авионе Mirage 2000-5 Mk 2.

Иначе Индија је корисник ловаца Mirage 2000 којих у оперативној употреби има чак 50 комада и жели да из задржи у оперативној употреби до 2034 или 2035, а куповина грчких 24 Mirage 2000-5 Mk 2 и 18 неоперативних Mirage 2000 EGM омогућила би тај пројктовани задатак јер би добили исправне летелице, али и летелице које би могле бити одличан извор резервних делова.

Контакти са Индијом су иначе на високом нивоу, а нови интересант који се појавио је Србија.

Ту сад почиње заплет у целој причи. Откуд Србија. Као објашњење приче Еnikos наводи да Србија има совјетске ловце МиГ-29 и да је недавно исказала интересовање за набавку борбених авиона Рафал Ф-4 и то 12 летелица. Међутим главна препрека у том послу је висока цена ових летелица, па се идејно решење као адекватна замена спомињу грчки ловци Mirage 2000-5 Mk 2.

Сама Француска како се наводи у грчким медијима нема ништа против ове приче да француски ловци заврше у Србији и да је цела ствар на самој Србији да се пошаље званична понуда да се купе ловци Mirage 2000-5 Mk 2.

Грчкој би само посао продаје Миража донео како се наводи нешто мање од милијарду долара и тиме преко потребан новац да се купи још додатних 12 до 16 Рафала за 114 борбену ескадрилу у бази Тангари.

Оно што је интересантно јесте да је некадашња СФРЈ испитивала француски ловац Mirage 2000 верзије Е како би модернизовала своје ваздухопловство и премостило времнски период од 10 година док са производних трака не стигне први југословенски ловац НА који никад није заживео.

Покојни генерал Бранко Билбија иначе опитини пилот био је једини југословенски авијатичар који је летео на Mirage 2000. Билбија се похвално изразио о овом авиону, али су други технички парамтери пресудили да СФРЈ купи МиГ-29.

Mirage 2000-5

Ова верзија авиона полетела је први пут октобра 1990 -те године и тад је добио ознаку Mirage 2000-5. Наредне 1991. полетео је први серијски произведени једносед Mirage 2000-5. Ова летелица извезена на Тајван и то 50 авиона који су уведени у оперативну употребу 1997. године. Извезен је у УАЕ где је познат под ознаком 2000-9. Такође и Грчка. Ова верзија авиона постоји у две верзије једноседу и двоседу који је задржао оперативне способности једноседа и може да служи за обуку пилота.

Висок однос потиска/маса и електричне команде дају овом авиону одличну манервабилност и управљивост. У пилотској кабини уграђен је комбиновани горњи показивач и приказивач у висини очију head-up/head level display који формирају слику у циљу оптималног приказивања свих података везаних за управљање, навигацију, ангажовање циљева у ваздуху и на земљии употребу наоружања, два бочна приказивача у боји који приказују све информације са свих сензора и податек о управљању системима, доњи приказивач приказује тактичку ситуацију у ваздуху. Пилотов избор у реалном времену остварује се помоћу ситема ХОТАС са рукама на палици и на ручици гаса. Захваљујући фузији сензора пилот Mirage 2000-5 једноседа може да уништи циљ и у ваздуху и на земљи, без нарочитог оптерећења.

Радар

Mirage 2000-5 има уграђен вишемодни импулсно -Доплеров радар RDY, који му у ловачко пресретачким задацима омогућава избор више циљева на свим висинама и гађање у горњој и доњој полусфери. Радар RDY може да открије 24 циља и да у току скенирања прати 8 циљева. Комплетна оперма за ометање и самозаштиту налази се унутар трупа авиона.

Наоружање

У ловачкој конфигурацији Mirage 2000-5 има два топа калибра 30 мм, четири ракете ваздух-ваздух средњег домета МICА и две ракете кратког домета IC MATRA MAGIC. Такође Mirage 2000-5 може да носи и ракете ваздух-ваздух са полуактивним рарадским самонавођењем Super 530D, као и Sky Flash.

Mirage 2000-5 има и подвесни ласерски означивач TV/CT/LDP комапније Thales што му омогућава употребу било коју врсту ласерског напружања, као и подвесни осматрачки контејнер “Демоклес”.

Mirage 2000B

Mirage 2000B је двосед који служи за обуку пилота. Прва летелица полетела је октобра 1983. године. Ова летелица доживела је касније конверзију у верзију Mirage 2000N за дејства нуклеарним оружјем са дистанце и верзија Mirage 2000D за класичне бомбардерске задатке по циљевима на земљи. У бомбардерској мисији у задњем делу налази се оператер наоружања-

Тактичко технички подаци за Mirage 2000-5

Димензије: дужина 14,36 м; висина 5,20 м, размах крила 9,13 м:

Маса празног авиона: 7.900 кг

Максимална маса по полетању 17.000 кг

Број подвесних тачака на летелици испод крила 9;

Максимална брзина: 2.340 км/х;

Плафон лета: 18.000 м

Радијус лета. 1.400 км

Погон: турбовентилаторски мотор М53-П2 потикса без допунског сагоревања 6.600 daN и са допунским сагоревањем 9.700 daN

36 коментара на “MIRAGE 2000 ДРУГИ ПУТ МЕЂУ СРБИМА! ГРЦИ ТВРДЕ: Србија МЕРКА 24 Mirage 2000-5 Mk 2

  1. Hipotetički – sama kupovina i isporuka brzo bi se završili – i šta onda?
    Pilote nemamo, tehnički sastav nemamo …
    Evo, imamo onu eskadrilu nabavljenih Mi-35P sa Kipra – gde su, zašto ne lete?

  2. На први поглед ми се ово није допало, али онда сам схватио да бисмо ракетама Scalp eg могли да погодимо Загреб, док је авион још изнад Батајнице. Ако оне иду у пакету уз авионе, треба их купити.

  3. Svet je na ivici velikog rata i naravno u interesu Srbije je da ne bude uvučena u njega ali ne pitamo se samo mi jer smo okruženi hijenama koje iskoriste svaku moguću priliku da nas ujedu i zbog njih treba da se naoružavamo i obučavamo za to oružje. Bilo bi idealno da počnemo i sami da proizvodimo kvalitetne lovce jer bi nas razvoj avijacije mnogo manje koštao i imali bi smo i koristi prodajući ih drugima. Sposobne stručnjake imamo. Treba samo usmeriti deo budžeta na to.

    1. За то,заиста,немамо ни могућности,ни технологије,а камо ли кадра. Човече,ми немамо ни молера. То о чему ти причаш је вишедеценијски пројекат поткован добрим школством и стабилном,економски јаком и самосталном државом.

    2. Ti kao i dan danas čitaš Tik- tak.Pa da li si ti u vinklu .Za proizvodnju aviona ti treba najviše elektronike a to sami ne možemo da radimo.Nije ti to samo lim izvorišta staviš točkove turiš neki motor i piči.

  4. Какав бре Мираж..има бре Су и Миг- ова које имају Руси ..јефтиније лакша и бржа обука…коме били глава за Французима ..издајицама…непријатељима..

    1. Treba uzeti Ruske avione koji su skoro duplo jeftiniji nego rafali a nista losiji treba kupiti MIG 35 ILI SU 30 MOZE SE DOBITI AKO SU PAMETNI KUPI NEKO OD NASIH PRIJATELJA I SAMO NAM IH PROSLEDI JER NIKO NESME KONTROLISATI VOJNU TEHNIKU…

  5. Ekstra, naspram Orlova koji se remontuju u verziju 2;0 brzinom 2-3 kom za 5 godina!!(Dok ih izremontuju taman su za otpad😏) A i remontovani nisu ni blizu čak ni za uporediti ova dva aviona!! Zlu ne trebalo bez problema izvršavaju lovačke zadatke pored bombarderskih . U ova neizvesna vremena sa 40+ lovačkih aviona koji bar na papiru mogu da se suprotstave F16 blok 50-52 ( koji je realno gledano mogući protivnik) .Svaka avantura naših suseda je isključena a bogami i sam NATO bi morao da dovuče ozbiljne snage što bi opet upalilo alarme i pre bilo kakvih operacija protiv Srbije. Pametna kupovina u svakom slučaju!!!

  6. Kada nema kise dobar je i grad. Dobra je ovo prica. Bolje kod nas nego u UKR. Milijarda i 3 milijarde nije isti. 24 i 12 aciona nije isto. A na raspolaganju su odmah. Francuski. Od ruskih aviona i tehnike vajde nema, pa neka se nasi piloti navikavaju na zapadnu tehniku. A i ovi nasi vajni strucnjaci ce mozda uspeti da prekopiraju nesto i zavrse obaj domaci s obzirom da je isti.

  7. Sta je bilo sa nabavkom rafala , izgleda pukla tikva ili jos jedan trik pre izbora . MiG 31 ili 35 bi bili pozeljni , mozda i su 35 dok ne stigne u prodaju su 75 checkmate .

  8. Svo đubre od automobila smo uskladištili a sada ćemo i vojno đubre od aviona.Da su dobri Grci ih ne bi prodavali ali i ovde je prisutna korupcija.Rešenje je ako ne ruski lovci onda kineski J16

  9. Ekstremno dobar i operativan avion. Proveren i pouzdan, visenamenski. Mi smo oduvek saradjivali sa Francuskom i svi nasi avioni imaju tehnologiju iz Fr. Super Galeb je tehnologija Francuske za one koji malo bolke poznaju avijaciju. Da se pitam odmah bi kupio svebsto imaju. Pogotovu kompatibilan sa tales radarima.

  10. Коме требају ти одавно застарели и скупи ловци-кршеви “Mirage” 2000 ( ‘Летећи глинени голубови’) ?! Разлика између “Mirage” 2000 (‘Летећих глинених голубова’) i “F-16” (‘Мртвачких сандука које лете’): Један је 19, а други један мање 20 ! И, у цени ! Скупља дара од мере!
    (Мр Пит & 12 ‘гуслача’,V.A.Laki, Dotur Luigi(Hecim) i AI)

  11. Prvo I osnovno, oruzje se ne kupuje od neprijatelja. Jer NATO nikada nece dati dozvolu da se ono koristi protiv NATO. A za oruzje koje je na neki nacin I zavrsili kod neprijatelja, ima nacina da ga neutralize. Ko misli da su Srbiji vazduhoplovi potrebni da bi se branila od: Avganistana, Pakistana, Severne Koreje, Mjanmara,… vreme je za uput lekaru. Drugo, I takodje osnovno je pitanje za koje svrhe Srbiji treba vazduhoplovi ? Radi odbrane vazdusnog prostora u ratu ? Tesko. Previse je Srbija izgubila heroja-pilota da bi se takve gluposti ponavljale. U sprezi sa satelitskim navodjenjem, dalekometnim projektilima, takav vazduhoplovi je vec oboren a da nije ni poleteo. Ali radi podrske kopnenim jedinicama, to bi jos nekako I moglo da prodje, ali treba zaista pronaci takav vazduhoplov, sa odgovarajucim karakteristikama. Analogno pticjem svetu, nesto sto bi letelo kao “nazemna kukumavka” (vrsta sove). Tada vec dolazimo do pribliznog tipa vazduhoplova, I on sve vise ukazuje da bi nesto slicno “Super galebu”, ili “G4” bilo mnogo pametnije od “paradiranja” bilo cime sto bi vec u prvim minutama sukoba bilo nista drugo do “glineni golub”. A pokretanje domace proizvodnje, makar u pocetku avionika I motor bili uvozni, nesto sto nadugacko za zemlju ima realan odbrambeni doprinos. I trece “Daso miraz” je logicna prethodnica “Daso rafalu”. Kako za obuku osoblja, tako I za usvajanje tehnologije, I to je ono u sta bi piloti prvo trebalo da sednu do “rafala”, bez obzira da li se radi o Novom ili polovnim aparatima, kako to inace sistematicno rade Grci, a I ne samo oni. Prema tome, manje emocija I iluzija, jer to odbrana zemlje ne trpi, a greske se placaju najskupljom cenom.

  12. Ako mi zaista imamo nameru da nekada nabavimo Rafale ovo bi bio fantastican potez ako bi nabavka Miraza znacila i kupovinu u paketu sa pripadajucim naoruzanjem ,kao i od Kipra kada smo kupili helikoptere. Podsetio bih vas da Miraz u ovoj konfiguraciji i naoruzanjem je u rangu Rafala 3 ,a u nekim segmentima ga i prevazilazi, kao sto je brzina, naoruzanje VZ ( skalp) i td. Sto bi rekla braca Hrvati ,,rabljeni su ,😂😂😂,ali neznam dali su izrabaceni ili imaju jos malo zivota i koliko? Inace mislim da je avion i dalje IN, i da bi nasi mladi piloti brzo ovladali upravljanjem na ovim aparatima . Svakako ne treba odustajati od nabavke takodje 24 kom JF 17 , zbog svake sigurnosti i kvantiteta . U takvim okolnostima bi mogli mirno da cekamo SU75 sah-mat, i to 36 komada😂😂😂😂😂😂.

  13. Не разумем као лаик, набавља се оружје од НАТО, ради одбране од НАТО, за чију употребу против НАТО, одобрење треба да да НАТО ! Значи, пливајући кодови за старт мотора тих авиона стижу из Париза. А да би их добили пише се слободан састав: шта је циљ полета ? И онда из РВ и ПВО напишу да је циљ одбрана ваздушног простора Србије, а из НАТО кажу, ОК, супер, ево вам кодови, баш ћемо да уживамо у борби са вама ! И онда ћемо ми да платимо 2, 3, 5 милијарди за неке ваздухоплове, који ће када устребају, да стоје ! Интересантна мисаона конструкција.

  14. Ovde se svi razumeju u avione🤣🤣🤣 ajde ovako…posto citate portale upuceni ste dali neko onda zna da su grci tim avionima obarali turske f16 nadjite pa procitajte. Odlicno prelazno resenje ako i municija ide uz njega. Odlican avion u svim segmentima. Rusiju su blokirali i ko zna kada ce od njih moci nesto nabaviti. Ovi avioni sa rez.delovima imaju jos 10-15god.resurse i nije isto 12 i 24 aviona. Pa francuzi i pored toga sto hoce da daju isti takav ukrajini planiraju da zadrze do 2035 20-24kom.odlicno bi bilo i odlicno resenje za sada u ovoj situaciji.

  15. A kada bi ovde veliki strucnjaci znali da se kod nas proizvodili odredjeni delovi za taj avion,da se odredjeni delovi za motor proizvodili u Bjeljini(dall jos uvek neznam) da se alati za remont proizvode u Batajnici…shvatili bi da je kupovina odlicna…udjite u malo ozbiljnije portale i raspitajte se lepo pa komentarisite.

  16. Kupovina 18-24 Grčka Mirage 2000-5Mk2 za manje od milijardu evra sa nešto manje od polovine preostalih resursa tj posle remonta i modernizacije mogli bi da se koriste u RV i PVO VS do 2044-45 bila bi odlična odluka koja bi obezbedila jednostavniji prelazak na Rafale-F4.1 naravno uz ugovor o nabavci 12 novih Rafale. Tako bi obezbedili da između 2030 i 2045 imamo dve eskadrile VnBA a po isteku resursa na Mirage moglo bi da se dokupimo još jednu eskadrilu Rafale. Tako vidim tehnički deo tog posla a i politički bi bilo prihvatljivo iz više razloga Francuska bi obezbedila novog korisnika njihove tehnike, Grčka dobija novac za dalje opremanje Rafalima i garanciju da njihovi avioni neće završiti u Ukrajini što odgovara i Rusiji, SAD se ne bi protivile takvom opremanju RV jer je od NATO članica a to je jasno i pokazla Abasada SAD u Beogradu kada je javno podržala na Instagramu pregovore Srbije i Francuske za kupovinu Rafala.

  17. Nerazumem svi znaju nesto o avionima a neznaju da je i Miraz i Rafal skinuta kopija naseg aviona koji su hteli da proizvedu još za vreme Jugoslavije i tada su tražili saradnju sa Francuskom,Amerikom i Rusijom oko tog aviona a Francuski pametni su skinuli sve njegove karakteristike i sam nacrt tog aviona i krenuli u proizvodnji Miraza kasnije i Rafala,tako isto su uradili i Amerikanci i nezaboravite tada je bila jaka industrijska spijunaza setite se koliko su krali tih ideja od Rusije sto nebi i od Srbije koja je imala jaku industriju za proizvodnju aviona koju su sada unistili i nezele da je povrate,nego ce kupovati ono sto je od nas ukradeno ili Rusije,sada Rus trazi da se obore i Americki F-16 sta mislite zbog cega,jel ce te avione rasklopiti i napraviti bolje i jače avione tako smo mogli i mi da ucinimo da smo imali NASE fabrike aviona,setite se koliko smo ih samo SRUSILI mogli smo da ih tada raklopimo snimimo i proizvedemo znatno bolje modifikovane avione,da nismo dali sve to Rusiji umesto sto smo mi mogli da ucinimo nama ustupak ali Srbin samo lupa gluposti i pravi ustupke Americi i zapadu umesto da razmišljaju trezvenije i da se okrenu nasoj industriji da se pod hitno trazi otvaranje NASIH fabrika jel po pameti smo daleko ispred drugih,ali nekom je u cilju da se NASE fabrike neotvore a izdajnika u Srbiji je puno,pa razmislite gde mi to gresimo i zasto dopustamo da od nas prave budale i njihove robove i da imamo svoje fabrike gde bi sada bili sa avionima a ja vam kažem fa bi bili u rangu sa Rusijom a mozda i ispred nje,Stavite prst na celo i vidite zasto kaskadno za drugima a bili smo nekada jaki u avio industriji i zasto je narod dopustio da se takve fabrike zatvaraju umesto da je to SPRECIO sada bi bili sila ali Srbin je glup i nepismen otupelih mozgova od jedne jake civilizacije do propaliteta jel smo sami sebi NAJVECI neprijatelji i nestajemo istom brzinom kojom smo se i pojavili neverujući da Srbija nezeli nesto svoje nesto sto smo oduvek imali a sada samo seremo razne gluposti i bismo sve ocajniji dok drugi se tome raduju,Razmisli Srbijo dobro sta ti je ciniti.

  18. Е овако: Не треба куповати ништа половно ма чије да је и одакле да је! Није нам сад греда да морамо! Нисмо угрожени ни од кога, па ако немамо тренутно новце за ново боље онда мало причекати па кад се будне имало е онда! Ово је моје животно искуство: Цео живот сам узимао половно, и половњаче, и онда сам се мучио око тога да то доведем у ред и на крају ме то коштало више него ново, а оно и даље остајало стално под ризиком. Сад кад сам остарио почео сам куповати само ново једно по једно и видим колико је то добро, и колико сам грешио раније. Ни сад небих узео неку бабу него жену која је од мене младија бар 30 г. а то ми доидђе ко девојка Дакле, САМО НОВО!

  19. Avioni vise manje I sadasnja kolicina Mig-29 rade radnju samo moraju da se odrzavaju a I rezevne delove mozemo I sami da pravimo ili da se nabave od treceg kupca…moze to magere jos da povuce ali moje misljenje prema iskustvu zadnjih sukoba pa I ovih naj novijih trebali bih da se koncentrisemo vise na PVO I da u toj sferi nesto I sami pocnemo da proizvodimo a I bespilotne letelice gde smo napravili prve korak nebi bilo lose e sad proizvodnja manjih bespilotnih aviona gde smo vec dobro zagazili su buducnost koja obecava gde moze lepo da se ustedi na preskupoj obuci pilota a I bezbolnije je….na kraju krajeva Komponenti za takvu vrstu letelice mogu da se najdu I u slobodnoj prodaji na netu…kad mogu Turci ni nasi inzinjeri nezaostaju ako I ne da su u tradicijskoj prednost…

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *