WC-135 R је заснован на основу авиона c-135 Стратолифтер у верзијама B и C.
Од 10 направљених авиона WC-135 R (плус један ЕC-135C конвертован je 1998. године), остала су само два, оба којима управља 45. извиђачка ескадрила USAF-а која се налази у бази Офут у Небраски.
Летелица је намењена за прикупљање честица из ваздуха и осталих материја које су везане за нукеларна тестирања. Летелица је настала као контролор уговора о ограниченој забрани нуклеарних тестова из 1963. године.
Модификација „Constant Phoenix“ се првенствено односе на његов пакет за прикупљање узорака из атмосфере, који посади омогућава да детектује радиоактивне „облаке“ у реалном времену.
Летелица је опремљена спољним проточним уређајима за сакупљање честица које се лепе на посебан филтер папир и онда се посебним системом узорци сакупљају и анализирају.
Развој програма „Constant Phoenix“ наредио је 16. септембра 1947. године генерал Двајт Д. Ајзенхауер, који је задужио Војно ваздухопловство да је одговорно за откривање атомских експлозија било где у свету.
Септембра 1949, VB-29 који је летео између Аљаске и Јапана открио је нуклеарне остатке првог руског атомског теста – догађај за који се сматрало да није могућ све до средине 1950. године.
Почевши од августа 1950. године, авиони VB-50 су конвертовани за мисију узорковања ваздуха током двогодишњег периода.
Авион WC-135 R почео је да замењује VB-50 у децембру 1965. и постао је „радни коњ“ програма атмосферског сакупљања нуклеарних честица.Мисије узорковања ваздуха рутински су спроведене изнад Далеког истока, Индијског океана, Бенгалског залива, Средоземног мора, поларних региона и код обала Јужне Америке и Африке.
WC-135 R је играо главну улогу у праћењу радиоактивних остатака од катастрофе нуклеарне електране у Чернобиљу у Совјетском Савезу.
Тренутно мисија узорковања ваздуха подржава Уговор о ограниченој забрани нуклеарних проба из 1963. године, који забрањује било којој нацији да надземно тестира нуклеарно оружје. WC-135 R су тренутно једини авиони у инвентару који обављају операције узорковања нуклеарних честица из ваздуха.
Обе летелице према доступним подацима лете радовно на тренажним летовима на Пацифику, пре свега држећи на оку и пратећи севернокорејски нуклеарни програм.
Тaктичко Техничке карактеристике
Примарна функција: Операције узорковања и сакупљања честица из ваздуха
Произвођач: Boeing Aerospace Co.
Погон: WC-135 R четири турбовентилаторска мотораPratt & Vhitnei TF33-P-5 са допунским сагоревањем
Потисак: 7.280 килограма сваки мотор
Распон крила: 39,8 метара
Дужина: 42,5 метара
Висина: 12,8 метара
Тежина: 54.508 килограма
Максимална тежина при полетању: 136.304 килограма
Капацитет горива: 58.967 килограма
Брзина: 350 чворова
Плафон: 12.192 стопа
Долет : 4.000 наутичких миља
Посада: Зависи од мисије
Активна 2; Резерва, 0