УКРАЈИНА БРЗО ТРОШИ СВОЈЕ ТЕНКОВЕ ABRAMS

Слика објављена 14. септембра потврдила је тврдње руских извора да су руске снаге заробиле још један тенк M1A1 Abrams украјинске војске током борби које су у току.

Тенк на слици је оклопљени модел који интегрише совјетски контакт-1 експлозивни реактивни оклоп и друге додатне заштитне мере које се додају у Украјини. Чини се да је тенк био онеспособљен. Слика је објављена мање од недељу дана након што су две претходне слике потврдиле губитак два друга тенка М1А1 у борби – први тенк у близини села Волчје на покровском правцу у спорном региону Донбаса, а други у истом региону у близини насеље Бердичи. Отприлике недељу дана пре њих, снимци су потврдили озбиљну штету на другом тенк Abrams, који је снимљен како су га заробиле и одвукле руске снаге у близини стратешки лоцираног града Авдејевке, поред тенка Leopard 2A6.

Недавне слике показују да је стопа којом украјинске снаге губе тенкове Abrams значајно порасла. Ово је уследило након периода интензивних губитака од краја фебруара до средине априла, при чему су тенкови први пут виђени распоређени 23. фебруара, а први губитак потврђен је три дана касније. Возила су у априлу привремено повучена са фронта, након чега им је повећан ниво заштите. Сматра се да је више од 20 од 31 тенка Abrams испоручених Украјини уништено, онеспособљено или заробљено, при чему је већина уништења снимљених на филму постигнута вођеном артиљеријом или беспилотним летелицама ‘камиказе’ за једнократну употребу, док је за један потврђено да је постигнут руским тенком Т-72Б3 након што су оба тенка разменили ватру. Интервјуи западних медија са украјинским посадама истакли су њихово незадовољство перформансама овог тенка, наводећи како техничка питања, као што су рањивост електронских компоненти на кондензацију, тако и њихову рањивост на руску ватру. Сама величина возила је наводно довела до тога да привуку посебно велику количиниу ватре, док њихов много већи профил у поређењу са украјинским совјетским тенковима као што су Т-80 и Т-64 олакшавају гађање.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *