ОВАКО ЈЕ ИЗГЛЕДАЛА СИМУЛАЦИЈА ПОЛЕТАЊА И ПРЕСРЕТАЊА УЉЕЗА НА НЕБУ СРБИЈЕ СА ЛОВЦИМА МИГ-29

Андреј Млакар

Основа недељне посете председника Србије ваздухопловној бази пуковник Миленко Павловић на аеродрому Батајница била је посета дежурној пари ловаца МиГ-29 који су после пријема информације да је непозната летелица у овом случају како се тврди шпијунски балон упао у ваздушни простор Србије полетели у сусрет.

Непознати балон или можда летелицу уочио је осматрачки радар Thales Ground Master GM-400 домета 400 км који је недавно ушао у састав једница ВОЈИН.

© Министарство одбране Србије
Фото; Министарство одбране Србије

Главни задатак пресретања добила је дежурна пара ловаца МиГ-29 која је полетела у сусрет и којима је требало 10 минута лета до Ваљева како би пресрели уљеза. међутим, непизнати балон или како се опет нагађа беспилотна летелица напустила је ваздушни простор Србије.

Председник Србије изразио је задовољство што је данас видео технику и пилоте који су ту 24 сата, седам дана у недељи – сваког дана у години.
 
– За њих не постоји дан одмора или празник, они увек морају да буду ту и да брину о безбедности и слободи наше земље. Ускоро стиже још више десетина набављених вишецевних бацача ракета у нашу земљу, што ће драстично да оснажи нашу ватрену моћ, али све је то недовољно, јер морате да имате у виду специфичност позиције наше земље која је једина војно неутрална у овом делу света и морамо да разумемо са каквим се све изазовима суочавамо – закључио је председник Републике.

Фото; Министарство одбране Србије

Ракета Р-73

Оно што се могло видети у овом представљању било је да су ловци МиГ -29 наоружани ракетама кратког домета Р-73 и то са по две ракете испод сваког крила.

Ова ракета намењена је за уништавање ваздухоплова у блиском маневарском ваздушном боју по дану и ноћи и у свим угловима напада на циљ са предње и задње полусфере у условима противничких електронских дјестава. Са ракетом је могће гађати аеростате, слободен балоне али и беспилотне летелице

Ракета је позната по НАТО кодификацији АА-11 дужине је 2,9 м, пречника 0,17 м, размакрила 0,51, и масе при лансирању 105 кг. Ракета има активни радарски управљач. Ракета има домет 8 км. бојева глава је тежине 7,3 кг Висина лета циља од 0,02 м до 20 км, максимална брзина циља 2.500 км/х.

Фото; Министарство одбране Србије

МиГ-29

РВ и ПВО Војске Србије тренутно у наоружању има укупно 14 борбених авиона МиГ-29СМ у три верзије 9.12; 9.13 и двоседе 9,51. Ради се о 4 ловца који су били у наоружању Војске Србије, шест који су 2017. стигли у оквиру донације, ремонтовани и модернизовани на стандард СМ и четири МиГ-29 које је Србији донирала Белорусија, а који су прво ремонтовани, а онда и модернизовани у 558. ремонтоном заводу Барановичи. Ти борбени авиони испоручени су 6. јуна 2021. године Србији.

Комплетни ремонт и модернизација спрских мигова рађено је у сарадњи са компанијом РСК МиГ. Захвати ремонта и модернизације укључивали су мотор РД 33 серије 3, радар Жук МЕ домета 120 км.

0 коментара на “ОВАКО ЈЕ ИЗГЛЕДАЛА СИМУЛАЦИЈА ПОЛЕТАЊА И ПРЕСРЕТАЊА УЉЕЗА НА НЕБУ СРБИЈЕ СА ЛОВЦИМА МИГ-29

  1. … da su baš donirani avioni, nisu – pošteno plaćeni remonti, naoružanje, obuka, isporuka..
    … ima objavljeno u troškovima MO.
    … ova situacija iznad Valjeva je, recimo, dobra vežbica – i još po nešto.
    … mnogi su pokazali da ne poznaju procedure angažovanja dežurne jedinice lovaca, tj.nadležnosti – ne poziva se predsednik da diže LA, poziva se za odobrenje za obaranje ako letelica predstavlja bezbednosnu pretnju
    … kako god, bitno je da su piloti uvežbani, da su imali vatreno krštenje u Šabli i da sistem funkcioniše

    1. Ако нису купљени онда су поклоњени. И шта би ти? Неко ти поклони ауто и још треба да ти плати поправку, дијелове и регистрацију?

  2. … da su baš donirani avioni, nisu – pošteno plaćeni remonti, naoružanje, obuka, isporuka..
    … ima objavljeno u troškovima MO.
    … ova situacija iznad Valjeva je, recimo, dobra vežbica – i još po nešto.
    … mnogi su pokazali da ne poznaju procedure angažovanja dežurne jedinice lovaca, tj.nadležnosti – ne poziva se predsednik da diže LA, poziva se za odobrenje za obaranje ako letelica predstavlja bezbednosnu pretnju
    … kako god, bitno je da su piloti uvežbani, da su imali vatreno krštenje u Šabli i da sistem funkcioniše

    1. Ако нису купљени онда су поклоњени. И шта би ти? Неко ти поклони ауто и још треба да ти плати поправку, дијелове и регистрацију?

  3. Domet rakete R-73 je preko 30km, u novijoj verziji 40km, a vodjenje nije radarsko već ic samonavodjenje. Takodje radar nije promenjen i nije Žuk ME, već je postojeći radar modernizovan ozbiljno i povećan mu domet na 120km

  4. Domet rakete R-73 je preko 30km, u novijoj verziji 40km, a vodjenje nije radarsko već ic samonavodjenje. Takodje radar nije promenjen i nije Žuk ME, već je postojeći radar modernizovan ozbiljno i povećan mu domet na 120km

  5. Kada je ona raketa pala u Zagreb, pocetkom rata u Ukrajini, predsednik je rekao da bi je nas PVO sigurno odmah presreo i oborio. Sad se postavlja pitanje sta je to bilo kod Valjeva. Niko nije rekao da li je balon ili dron. Procitao sam da je balon, pa je brzo pobegao. Baloni ne beze brzo. Zasad, niko ne daje suvislo objasnjenje. Ako znaju sta je to bilo a ne govore javno, onda smo u problemu. U problemu smo svakako, i ako stvarno niko ne zna sta je to letelo.

  6. Kada je ona raketa pala u Zagreb, pocetkom rata u Ukrajini, predsednik je rekao da bi je nas PVO sigurno odmah presreo i oborio. Sad se postavlja pitanje sta je to bilo kod Valjeva. Niko nije rekao da li je balon ili dron. Procitao sam da je balon, pa je brzo pobegao. Baloni ne beze brzo. Zasad, niko ne daje suvislo objasnjenje. Ako znaju sta je to bilo a ne govore javno, onda smo u problemu. U problemu smo svakako, i ako stvarno niko ne zna sta je to letelo.

  7. Bivši spec. VOJIN! Objasniću cam proceduru , ako je neko iz gluposti, kod nas u državi nije promenio?! Predsednik države, kao vrhovni konandant, a i glavnokomandujući RV i PVO, nemaju apsolutno nikakve veze sa podizanjem aviona, ili obaranjem letelica, sem u slučaju kada,se pouzdano utvrdi da je u pitanju civilni avion bez prijave leta! U zaštićenom centru, najčešće podzemnom, u kakvom sam i ja služio JNA, nalaze se u smenama četni, pukovski i najvažnije divizijski officiri! Divizijski je čina GENERALA, i ima i ovlašćenje i dužnost, da momentalno reaguje! Ima vremena najviše 5-10minuta! Nikog ne zove, ni ne obaveštava, jer za to nema vremena! Biva KASNO! Za vreme služenja vojnog roka, radio sam na radarskom pokazivaču, a u ono vreme situacija na Jugoslovenskom nebu prikazivana je na planšeti! Ja sam bio zadužen da neprekidno ” buljim” u ekran, gde se “baza” okreće za 12 sekundi pun krug, kao i antena radara, ostavljajući svetli trag u trajanju od 5-6 sekundi ocrtavajući avione na nebu, kojih može da bude istovremeno i 30-50 komada! Moram znati koji je koji, i gde leti, kao i prijave leta za svaki! Ulaze na granici u tačno određeno vreme, i izlaze iz vidnog polja svih radara! Vojni avioni nisu imali identifikatore, te je njihov odsjaj na ekranu bio veličine čiodine glave! Oficiri nisu neprekidno “buljili” u planšetu, a ja ih nisam “cimao” kada su po sat vremena Mađarski MIG-ovi 23 kružili oko granice! Dešavale su se povrede vazdušnog pristora, kada sam prosto pozvao starešinu, koji je sedeo 2 m od mene! Glavni za obaranje, bio je GENERAL , koji je bio u posenbnoj prostoriji, malo višlje od nas, iza staklenog zida! U slučaju da oficir pored mene nije momentalno tu (piški), uzimao bih telefon ispod pokazvača, i pozivao dežurnog GENERALA, koji bi ustajao, i prilazio svom pokazivaču (ekranu), itom kao i moj! U isto vreme, slušajući nas, glavni centar VOJIN, već su zvali sa aerodroma “Željava” i “Pleso”, i raketne jedinice iz Bjelovara i Siska, očekujući naređenja GENERALA! Nikako od Vučića ili Brnabićke, jer nisu ima pristupnu šifru naređenjima, koju nisam ni ja imao! GENERAL je mogao da naredi momentalno obaranje raketom “KUB”, što je najbrže! Raketašima bih ja dao koordinate, dok ih oni ne uzmu na zahvat svog radara! Bilo je malo čudno, ali me je tek onako preko telefona GENERAL pitao: “Šta da radimo? Koliko su ušli u naš prostor?” Rekoh: “Sad su kod nas oko 50km. Mislim da podignemo paricu sa “Željave”! Nakon dva minuta vidim poletanje naših! Dajem pozivciju neprihatelja! Naši lete prema njima! Nih verovatno njihovi radaristi obaveštavaju o pokertanju naših aviona! Okreću, i pri forsažu (oko 2000 km/h), podižu avione na 12000m, i odlaze preko granice! Naši ih prate do granice, okreću, i sleću nakon naloga našeg GENERALA! Nema vremena ni za Vučića ni za Brnabićku! Budite sigurni u to! U ovom slučaju verovatno se radilo o dronu, koji je doleteo sa Kosova, i bezbedno se tamo i vratio, dok smo se mi “smilovali” da bilo šta preduzmemo! O balonu ili o avionu se sigurno ne radi, jer avion ima infornaciju da je ozračen PVO radarom, te gleda da što pre “srtrugne” nazad!

  8. Bivši spec. VOJIN! Objasniću cam proceduru , ako je neko iz gluposti, kod nas u državi nije promenio?! Predsednik države, kao vrhovni konandant, a i glavnokomandujući RV i PVO, nemaju apsolutno nikakve veze sa podizanjem aviona, ili obaranjem letelica, sem u slučaju kada,se pouzdano utvrdi da je u pitanju civilni avion bez prijave leta! U zaštićenom centru, najčešće podzemnom, u kakvom sam i ja služio JNA, nalaze se u smenama četni, pukovski i najvažnije divizijski officiri! Divizijski je čina GENERALA, i ima i ovlašćenje i dužnost, da momentalno reaguje! Ima vremena najviše 5-10minuta! Nikog ne zove, ni ne obaveštava, jer za to nema vremena! Biva KASNO! Za vreme služenja vojnog roka, radio sam na radarskom pokazivaču, a u ono vreme situacija na Jugoslovenskom nebu prikazivana je na planšeti! Ja sam bio zadužen da neprekidno ” buljim” u ekran, gde se “baza” okreće za 12 sekundi pun krug, kao i antena radara, ostavljajući svetli trag u trajanju od 5-6 sekundi ocrtavajući avione na nebu, kojih može da bude istovremeno i 30-50 komada! Moram znati koji je koji, i gde leti, kao i prijave leta za svaki! Ulaze na granici u tačno određeno vreme, i izlaze iz vidnog polja svih radara! Vojni avioni nisu imali identifikatore, te je njihov odsjaj na ekranu bio veličine čiodine glave! Oficiri nisu neprekidno “buljili” u planšetu, a ja ih nisam “cimao” kada su po sat vremena Mađarski MIG-ovi 23 kružili oko granice! Dešavale su se povrede vazdušnog pristora, kada sam prosto pozvao starešinu, koji je sedeo 2 m od mene! Glavni za obaranje, bio je GENERAL , koji je bio u posenbnoj prostoriji, malo višlje od nas, iza staklenog zida! U slučaju da oficir pored mene nije momentalno tu (piški), uzimao bih telefon ispod pokazvača, i pozivao dežurnog GENERALA, koji bi ustajao, i prilazio svom pokazivaču (ekranu), itom kao i moj! U isto vreme, slušajući nas, glavni centar VOJIN, već su zvali sa aerodroma “Željava” i “Pleso”, i raketne jedinice iz Bjelovara i Siska, očekujući naređenja GENERALA! Nikako od Vučića ili Brnabićke, jer nisu ima pristupnu šifru naređenjima, koju nisam ni ja imao! GENERAL je mogao da naredi momentalno obaranje raketom “KUB”, što je najbrže! Raketašima bih ja dao koordinate, dok ih oni ne uzmu na zahvat svog radara! Bilo je malo čudno, ali me je tek onako preko telefona GENERAL pitao: “Šta da radimo? Koliko su ušli u naš prostor?” Rekoh: “Sad su kod nas oko 50km. Mislim da podignemo paricu sa “Željave”! Nakon dva minuta vidim poletanje naših! Dajem pozivciju neprihatelja! Naši lete prema njima! Nih verovatno njihovi radaristi obaveštavaju o pokertanju naših aviona! Okreću, i pri forsažu (oko 2000 km/h), podižu avione na 12000m, i odlaze preko granice! Naši ih prate do granice, okreću, i sleću nakon naloga našeg GENERALA! Nema vremena ni za Vučića ni za Brnabićku! Budite sigurni u to! U ovom slučaju verovatno se radilo o dronu, koji je doleteo sa Kosova, i bezbedno se tamo i vratio, dok smo se mi “smilovali” da bilo šta preduzmemo! O balonu ili o avionu se sigurno ne radi, jer avion ima infornaciju da je ozračen PVO radarom, te gleda da što pre “srtrugne” nazad!

  9. Ove stare ruske krntije MiG29 nemogu hrvatskim Rafalima niti da Prideu bliže od 100 km, već bi bili srušeni ! Danas je bitna Avionix elektronika u avionu a ne koliko je brz sam avion , više neće da bude Dogfight (pseća borba) na blizinu u zraku ko šta smo gledali u filmu TopGun ?!

  10. Ove stare ruske krntije MiG29 nemogu hrvatskim Rafalima niti da Prideu bliže od 100 km, već bi bili srušeni ! Danas je bitna Avionix elektronika u avionu a ne koliko je brz sam avion , više neće da bude Dogfight (pseća borba) na blizinu u zraku ko šta smo gledali u filmu TopGun ?!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *