F-22 RAPTOR из 525. експедиционог ловачког ескадрона имао је проблем са пуцањем гуме приликом полетања са ваздухопловне базе Кадена у Јапану, што је приморало пилота да прекине лет. Иако наизглед мањи инцидент, овакви кварови могу да проузрокују значајну штету, која потенцијално може коштати од више хиљада до неколико милиона долара.
Пуцање гуме може озбиљно да оштети авион ако фрагменти пнеуматика погоде критичне компоненте на летелици. Овај инцидент се десио након недавног превентивног слетања другог F-22 у бази Кадена.
База тренутно пролази кроз транзицију, повлачећи старије авионе F-15C/D Eagles и уводећи привремене ротације авиона F-22 и F-16, док се припрема за долазак борбених авиона F-15EX Eagle II.
Невероватно: F-22 прекинуо лет због пуцања гуме
Иако је F-22 Raptor америчког ратног ваздухопловства, произведен од стране компаније Lockheed Martin, један од најмоћнијих борбених авиона у служби данас, чак и напредни авиони могу да имају незгоде које су ван контроле пилота или техничара. То се десило прошле недеље, када је F-22 био принуђен да прекине полетање због пуцања гуме.
Према извештајима The Aviationist-a, који је први објавио вест о овом инциденту, реч је о F-22 из 525. експедиционог ловачког ескадрона са Заједничке базе Elmendorf-Richardson на Аљасци, који је раније овог месеца био распоређен у ваздухопловну базу Кадена на Окинави, у Јапану.
Видео подељен на друштвеној мрежи X, приказује авион како се припрема за полетање, пре него што се занео и зауставио на писти. Накнадне фотографије, такође објављене на X, показују Raptor како се полако враћа на писту.
Мањи инцидент, али скупа поправка
Пуцање гуме на ловцу можда не делује као велики проблем, али захтева више од пуког подизања трупа и замене гуме. Иако америчко ратно ваздухопловство није изнело обим штете који је инцидент проузроковао, штета може достићи од десетине хиљада до чак неколико милиона долара.
Различити фактори могу довести до пуцања гуме, укључујући стање писте и истрошеност гуме – иако је вероватно да америчко ратно ваздухопловство пажљиво прати оба проблема, с обзиром на вредност авиона. Међутим, ово је само најновији инцидент у вези с једним од петогенерацијских авиона са stealth технологијом у бази Кадена протеклих недеља.
Један F-22 из 27. ловачког ескадрона са Заједничке базе Langley-Eustis у Вирџинији био је принуђен да изведе “превентивно слетање” након неодређеног инцидента, вероватно због квара на мотору.
F-22 је “BIG IN JAPAN”
Раније овог месеца, “Стуб Пацифика” је дочекао нову ротацију авиона и особља, док се база и даље припрема за повлачење својих старијих авиона F-15C/D Eagle. Поред F-22 Raptor авиона, који су стигли из базе на Аљасци, непознат број вишенаменских ловаца F-16 Fighting Falcon стигао је из базе Shaw у Јужној Каролини.
Авиони Eagle су већ почели да напуштају базу Кадена. База би у наредним годинама требало да добије чак тридесет шест вишенаменских ловаца F-15EX Eagle II, али ће у међувремену вероватно наставити да прима подршку F-22 Raptor-а и других ловаца послатих из америчких база.
Кадена: кључна база за Индо-Пацифик
Налазећи се на око 900 миља од Токија, Маниле, Сеула и Хонг Конга, те 1.200 миља западно од Гуама, ваздухопловна база Кадена представља кључни центар за операције америчке војске у Индо-Пацифику. Заједно са другим ваздухопловним и морнаричким базама на Окинави, “Стуб Пацифика”, како је база позната, игра пресудну улогу у очувању регионалне стабилности и заштити виталних поморских и ваздушних путева.