КИНА У ЕГИПАТ ШАЉЕ БОРБЕНИ АВИОН J-10C И ТРАНСПОРТНИ АВИОН Y-20! КИНЕЗИ ОЗБИЉНО РАЧУНАЈУ НА КАИРО

Египат обзиљно размишља о купвини кинеских борбених авиона пре свега Ј-10 и Ј-31 ако би модернизовали своју флоту и заменили америчке борбене авионе

Кина ће послати борбени авион J-10C и тешки транспортни авион Y-20 на међународно ваздухопловну манифестацију која ће се одржати у Египту.

Појединци наводе да је ово први одлазак транспортног авиона Y-20 ван Кине, међутим то није тачно с обзиром да је транспортни авион Y-20 слетао неколико пута на аеродром Батајница док је превозио кинески ПВО систем ФК-3.

Иначе пре извесног времена појавила се информација да Египат обзиљно размишља о купвини кинеских борбених авиона пре свега Ј-10 и Ј-31 ако би модернизовали своју флоту и заменили америчке борбене авионе.

Овај посао обавио би се у оквиру процеса модернизације ратног ваздухопловства, па су отуда и вршени преговори са Народном Републиком Кином.

Званични извори су објавили да египатско ваздухопловство води преговоре за борбене авионе Ј-10Ц и Ј-31. Поред Ј-10Ц, који се издваја по приступачној цени, Египат је такође веома заинтересован за борбене авионе Ј-31 за супротстављање Ф-35 стелт борбеним авионима које Израел активно користи у региону.

Борбени авион Ј-10Ц познат је по својим напредним могућностима и релативно ниској цени, док се Ј-31 сматра упоредивим са авионима Ф-35 израелског ваздухопловства. Египат настоји да диверзификује своју војну опрему, узимајући у обзир санкције уведене Русији и блиске везе између САД и Израела.

Док је Ј-10 веома управљив борбени авион четврте генерације, Ј-31 је борбени авион који се слабо види. С обзиром да је Русија тренутно уплетена у дуги рат против Украјине са резултујућим санкцијама и да су Сједињене Државе веома блиске египатском суседу Израелу, Кина се чини логичним секундарним снабдевачем.

Сиан Yун-20

Сиан Yун-20 је стратегијски војни авион који је развила кинеска компанија Xian Aircraft Industrial Corporation.

Највећи је војни авион у Кини, службени назив је Кунпенг, име је добио по џиновској птици из кинеске митологије.

Авион неформално зову ’’дебела девојка’’ јер му је труп значајно шири у односу на друге кинеске авионе.

Y-20 користи компоненте израђене од композитних материјала. Постао је први теретни авион у Кини који је користио технологију тродимензионалне штампе.

Авион Yун-20 има трочлану посаду, два пилота и руковаоца теретним простором. Пилотски простор опремљен је дигиталним приказивачима и садржи стандардне инструменте и системе уобичајене за новије авионе те категорије.

Кинеског џина су од првог лета, на небо дизала 4 мотора Соловјев Д-30КП2, потиска 117,68 кN, односно 4 турбомлазна мотора Шенјанг-20, потиска 140 кN, који су у међувремену интегрисани на летелице.

Сијан Yун -20 развија максималну брзину од 900 км, има брзину крстарења од 630 км,  а оперативни домет зависи од тежине.

Са максималном тежином при полетању од 220 тона и пуним капацитетом терета од 66 тона, Кунпенг је један од највећих војних транспортних авиона на свету.

У пракси то значи да може да носи, рецимо, 1 Кинески тенк Тип 99А2 који има масу од 58 тона, или 2 лака тенка тип 15, сваки масе нешто преко 30 тона ,односно 3 возила пво система ФК3.

У Сијан Yун-20 може да се укрца 110 падобранаца или 300 обичних војника, или 200 рањеника на носилима. Yун-20 је развијен у сарадњи са Украјином и Русијом , упоредив са транспортерима фамилије Иљушин и Антонов (Иљушин Ил-76 и Антонов Ан-22)

Први пут је полетео 26. јануара 2013. године, у службу Кинеске народне армије ушао је 6. јула 2016. године.

До краја 2023. године, укључујући 10 прототипова, из фабрике је изашло 67 авиона Y-20.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *