Ovaj posao obavio bi se u okviru procesa modernizacije ratnog vazduhoplovstva, pa su otuda i vršeni pregovori sa Narodnom Republikom Kinom
Vojni sajt Military Africa objavio je informaciju da Ratno vazduhoplovstvo Egipta razmatra mogućnost nabavke kineskih borbenih aviona J-10C i J-31 kako bi modernizovali svoju flotu i zamenili američke borbene avione.Ovaj posao obavio bi se u okviru procesa modernizacije ratnog vazduhoplovstva, pa su otuda i vršeni pregovori sa Narodnom Republikom Kinom.
Zvanični izvori su objavili da egipatsko vazduhoplovstvo vodi pregovore za borbene avione J-10C i J-31. Pored J-10C, koji se izdvaja po pristupačnoj ceni, Egipat je takođe veoma zainteresovan za borbene avione J-31 za suprotstavljanje F-35 stelt borbenim avionima koje Izrael aktivno koristi u regionu.
Borbeni avion J-10C poznat je po svojim naprednim mogućnostima i relativno niskoj ceni, dok se J-31 smatra uporedivim sa avionima F-35 izraelskog vazduhoplovstva. Egipat nastoji da diverzifikuje svoju vojnu opremu, uzimajući u obzir sankcije uvedene Rusiji i bliske veze između SAD i Izraela.
Dok je J-10 veoma upravljiv borbeni avion četvrte generacije, J-31 je borbeni avion koji se slabo vidi. S obzirom da je Rusija trenutno upletena u dugi rat protiv Ukrajine sa rezultujućim sankcijama i da su Sjedinjene Države veoma bliske egipatskom susedu Izraelu, Kina se čini logičnim sekundarnim snabdevačem.
J-10C može da nosi sistem za niašnjenje, laserski navođene bombe i rakete vazduh-vazduh. J-10C takođe dolazi sa opremom za infracrvenu pretragu i praćenje i aktivnim elektronski skeniranim nizom (AESA)- radar.
Za pogon, J-10C se koristi motor Sheniang VS-10 koji je izgradila NRK.
Dilema
Taj potez Egipta dolazi usred rastućih tenzija između Rusije, SAD i Kine. Egipatska vojska je povećala svoja vojna ulaganja u Kinu poslednjih godina kao odgovor na bliske vojne veze između Izraela i SAD. SAD su zapretile da će sankcionisati Egipat ako Kairo nastavi sa planiranom kupovinom od Rusije borbenog aviona Suhoj Su-35.
Egipat je takođe gledao na nabavku 24 višenamenska aviona Jurofajter Tajfun, 24 trenažera M346 i satelita za nadzor iz Italije. Međutim, taj dogovor je takođe propao zbog stanja ljudskih prava u Egiptu.
Nakon toga, 2022. godine, SAD su ponudile borbene avione F-15 Egiptu da spreče planove za nabavku Su-35. Izrael je želeo da Egipat dobije borbene avione Boing F-15 Eagle, čak je pokušao da ubedi Sjedinjene Države da odobre prodaju aviona Kairu, kao deo napora Jerusalima da poboljša odnose između Kaira i Vašingtona.
Nekoliko meseci kasnije, Rusija je morala da proda Iranu egipatske Suhoj Su-35E zbog pritiska SAD. U međuvremenu, Ujedinjeni Arapski Emirati ponudili su Egiptu 22 borbena aviona Mirage 2000-9 kako bi povećali svoju flotu. Egipat je takođe nabavio 54 Rafala od jurišne avijacije.
Nedavni razgovori između egipatskih i kineskih zvaničnika i pitanje transfera borbenih aviona takođe pojačavaju situaciju. Nedavno su se komandant egipatskih vazduhoplovnih snaga general-potpukovnik Mahmud Fuad Abdel Gavad i njegov kineski kolega general Čang Dingčiu sastali u Pekingu da razgovaraju o mogućem transferu borbenih aviona J-10C i J-31.
Tokom svoje posete Kini, general-potpukovnik Mahmud Foaad Abdel Gavad razgovarao je sa nekoliko ključnih ličnosti u kineskom vojnom establišmentu, uključujući zamenika načelnika štaba kineskog vazduhoplovstva i visoke zvaničnike iz CATIC-a (Kineska nacionalna aero-tehnološka uvozno-izvozna korporacija) i NORINCO (China North Industries Corporation).
Takođe je posetio vazduhoplovnu bazu Tangšan, gde je video prikaz letenja kineskih borbenih aviona J-10 C, gde je general Čang Dingčiu uručio komemorativni štit general-majoru Mahmudu Fuadu Abdelu Gavadu u pozadini kineskog stelt lovca J-20.
Egipat je već kineske avione, uključujući bombardere Ksi’an H-6 i jednostavne borbene avione F-7B i J-6 u prethodnim decenijama, a razmatra moderne borbene avione iz NRK od kraja 2022. Ovo interesovanje se pojačalo u krajem maja 2023. kada je J-10C prikazao akrobatski tim kineske avijacije “1. avgust” na Međunarodnoj izložbi pomorstva i vazduhoplovstva u Langkaviju u Maleziji.
Očigledno, tokom sajma, Egipćani su posmatrali najmanje 12 J-10C. J-10C dolazi sa naprednim sistemom za elektronsko ratovanje i radarom sa aktivnim elektronskim skeniranim nizom (AESA) koji podržava njegove višenamenske mogućnosti.
Egipat je takođe ranije nabavio razne kineske bespilotne letelice (UAV), kao što su CH4B i Ving Loong 1. Takođe je pokrenuo lokalnu proizvodnju izviđačke bespilotne letelice ASN-209 i sastavio značajan broj K-8 Karakorum aviona za obuku u zemlji.
Do sada, samo Narodna Republika Kina i Pakistan koriste J-10C. Međutim, napori za Egipta su u toku. Niža cena u odnosu na zapadne i ruske borbene avione je ključna u prodaji.
1.41 e obid na MIg za stelt ama osven test platforma ništo poveke , segašniot kineski J-31 e toj proektunapreden . pic.twitter.com/DTIyvf5lZj
— ALHEMIČAR☦ 🧪⚗ (@Alhemicharot1) March 6, 2021
Šenjang J-31
Šenjang J-31 je jedan od prvih kineskih pokušaja borbenog aviona pete generacije. Ako se izveze u Egipat, ovo bi bila prva međunarodna prodaja J-31, osim ako Pakistan ne pobedi Egipat u naručivanju J-31.
J-31 će dramatično unaprediti sposobnosti Egipta i poslužiti kao suprotstavljanje rastućem broju izraelskih borbenih aviona pete generacije F-35. Međutim, o J-31 se ne zna mnogo.
Nedavno su odnosi između Egipta i Kine ojačali, uz nekoliko poseta osoblja egipatskog vazduhoplovstva kineskim vojnim bazama, a razgovori su uključivali i zajedničku proizvodnju i transfer tehnologije.
Ključna atrakcija za Egipat u razmatranju odbrambenih sporazuma sa Kinom leži u politici Pekinga nemešanja i pažljivoj proceni strateškog uticaja njegovog izvoza. Za razliku od nekih zapadnih dobavljača, Kina ne nameće političke uslove za poslove naoružanja i osigurava da takvi sporazumi ne naruše regionalnu vojnu ravnotežu.