ИРАНЦИ ПВО РАСПОРЕЂУЈУ ШИРОМ ТЕХЕРАНА: НА УЛИЦАМА ВИЂЕНИ С-300, ТОР М1 И ИРАНСКА ВЕРЗИЈА БУК М-1!

На улицама борбени положај и међу зградама могли су се видети ПВО системи Ра ад-3 који је иранска копија БУК М-1, затим С-300 и ТОР М-1

Како ситуација из сата у сат постаје напетија и прети тоталном експлозијом и општим ракетним ратом Израела с једне и Ирана, односно јеменских Хута и Хезболаха са друге стране, у иранској престоници Техерану.

На улицама борбени положај и међу зградама могли су се видети ПВО системи Ра ад-3 који је иранска копија БУК М-1, затим С-300 и ТОР М-1.

Део ракетних дивизиона и батерија послат је на запад државе, а део је остао у Техерану за непосредну заштиту саме престонице од ракетног напада Израела.

Зубин

У околини Техерана распоређена је и иранска верзија “Гвоздена куполе” под именом “Зубин”.

За разлику од израелске “Гвоздене куполе” која има 20 контејнера са ракетама, ирански “Зубин” има само четири контејнера. Разлика је у томе што је ирански Зубин за разлику од израелске верзије на точкашком возилу камиону, као и америчка “гвоздена купола”коју су САД набавили у ограниченој серији.

Неки сматрају да ирански Зубин заправо има корен у кинеском сличном ПВО систему FM-3000 који се налази на точкашком возилу 6х6 који има хидаруличне стабилизаторе на средини и на задњем делу возила.

Иначе на једном возилу осим вертикалних лансера налази се радар за претаживање и праћење циљева и контролн станицу. Свако возило може бити самостална ватрена једница односно ракетна батерија или умрежено више возила, однос батерија у једну целину.

Арман

За сада о “ARMAN” познато је следеће: осматрачки рада може да открије 24 циља на удаљености од 180 километара и истовремено да гађа 6- 12 циљева за мање од 20 секунди и да гађа стратешке бомбардере и балистичке ракете кратког домета, као и крстарећих ракета и стратешких извиђачких беспилотних летелица. Од осталих података овај ракетни систем има домет по даљини 120 км.Нишански радара октрива циљеве на даљини од 160 км. Максимална висина гађања до 27 км.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *