Амерички програм развоја авиона шесте генерације поново је доспео у фокус након најновијих изјава Доналда Трампа. Иако Вашингтон обећава „револуционарни“ F-47, реалност показује да пројекат споро напредује, док конкуренти — пре свега Кина — већ тестирају своје концепте. Управо на то указује и познати блогер Bomber_fighter, чија је анализа још једном осветлила проблеме америчког приступа новој генерацији борбене авијације.
У разговору за Спутњик, руски војни блогер Bomber_fighter, чије анализе често наводимо због објективности и поузданих информација, осврнуо се на амерички програм развоја ловца шесте генерације F-47. Он је посебно нагласио да САД значајно касне у односу на Кину, која је већ представила свој концепт авиона нове генерације и започела летна тестирања. Према његовим речима, Доналд Трамп је F-47 најавио већ трећи пут, што више делује као политички маркетинг него приказ реалног стања програма. Добро је приметио и да од америчког авиона у овом тренутку постоји само „реклама“ — нема ни потврђених спецификација, ни јасног распореда развоја.Аналитичар издваја још један занимљив тренд: док се дуго сматрало да ће авион шесте генерације по дефиницији бити потпуно беспилотан, кинески концепт — изненађујуће — ипак укључује пилота. Разлози за овакав потез Пекинга нису до краја јасни. Могући су стратешки разлози, ограничења вештачке интелигенције, или процена да човек у ланцу одлучивања и даље нуди предност у сложеним борбеним сценаријима. Како ће се Американци поставити по овом питању, остаје да се види, јер ниједан званичан детаљ није објављен.
Ипак, упркос томе што САД очигледно споро напредују у развоју нове генерације, њихова тренутна ваздушна моћ остаје убедљиво најјача на свету. Само F-22 имају у неколико стотина примерака, подвлачи он, а F-35 — у свим варијантама — производе се у огромним количинама и већ су кичма НАТО авијације. Док се F-47 још налази у домену политичких обећања и концептуалних цртежа, америчка пета генерација је масовна и оперативна.