F-22 Raptor се може сматрати технолошким врхунцем концепта авиона за постизање надмоћи у ваздуху.
F-22 је први оперативни авион који комбинује концепте као што су „суперкрстарење“ (што омогућава ловцу да достигне брзине од 1,4-1,5 Маха без паљења додатних горива), суперманеварност, напредну стелт технологију и фузију сензора у једној платформи, представљајући импозантан систем наоружања и референтну тачку за све модерне ловачке авионе.
Упркос свим својим квалитетима, F-22 није без проблема, од којих неки датирају из оригиналних дизајнерских избора или потребе за смањењем трошкова. Главни проблем је повезан са високим оперативним трошковима и захтевима за одржавање, што доводи до ниских стопа оперативне доступности и потешкоћа у укључивању ажурирања. Ограничена аутономија, знатно мања него код F-15, такође би отежала његову употребу за могуће операције на Пацифичком терену, односно главном попришту сукоба између Кине и САД (данас, а још више у будућности). Из тих разлога, програм ARES (Advanced Raptor Enhancement and Sustainment) има за циљ ажурирање, побољшање и прилагођавање Raptor савременим претњама, дајући живот новој варијанти авиона (незванично познатој као F-22 ATD, Advanced Technology Development) која интегрише нека технолошка ажурирања, која су постала неопходна за стално променљиве потребе везане за ваздушну борбу и преживљавање. Ово ће омогућити авиону да настави ефикасно да функционише док ловац 6. генерације, авион за доминацију у ваздуху следеће генерације (NGAD), не постане оперативан.
Ma kakav Reptor, ama nista ne valja !
Samo Suhoj 57 i J 30 ili 36 e to su avioncuge !
Ameri nista ne znaju da naprave a Ruje i Cajnezi su pola veka ispred njih.
Sputnjik, TAAS, RT, Ria Novosti tm.(trademark).
blago tebi sto si gup i sto pojma nemas