Изгледа да су бомбардери из 60-их година прошлог века незамењиви. И Сједињене Државе и Руска Федерација их и дан данас користе, уз константно продужење ресурса. Иако је Русија обновила производњу сличних бомбардера попут Ту-95 и Ту-160, САД су прекинуле производњу B-52 још 1960-их. THE NATIONAL INTEREST доноси опширан текст о том феномену.
Ратно ваздухопловство Сједињених Америчких Држава користи Боинг B-52 Stratofortress већ седам деценија, а могао би служити и читав век. Оригинални B-52А је први пут полетео 1954. године, док је B-52Б званично ушао у службу годину дана касније. Последњи B-52H је испоручен у октобру 1962. године. Укупно је произведено 744 авиона, од којих 76 још увек служи у ваздухопловству.
Да би одржали старе бомбардере у лету, Пентагон је уложио милијарде долара, а B-52 су доживели значајне надоградње.
Питање које се недавнo постављало на форумима је зашто САД не граде нове Б-52 ако је платформа тако добра.
Туполев Ту-95 (НАТО ознака “Bear”) развијен је отприлике у исто време као B-52 и још увек је у служби — али са једном значајном разликом. Производња је први пут почела 1950-их, али је обустављена 1960-их, слично као у САД са B-52. Међутим, за разлику од САД, у СССР је производња обновљена 1981. године и трајала до 1993. године.
Чињеница да је Русија могла да поново покрене производњу Ту-95 и наставља да производи Ту-160 могла би подржати аргумент за изградњу нових B-52 у САД.
Међутим, то заправо није тако. Сједињене Америчке Државе нису Русија, која је у совјетској ери очувала све.
АМЕРИКАНЦИ СРУШИЛИ СВЕ ФАБРИКЕ, ФИРМЕ ПРЕШЛЕ НА ИЗРАДУ ДРУГИХ АВИОНА
Тих 744 Б-52 који су произведени током Хладног рата састављани су у фабрикама у Сијетлу, Вашингтон, и Вичити, Канзас. Међутим, све те фабрике данас не постоје. Чак и да постоје, компаније које су се бавиле производњом делова су вероватно су изашли из посла или су се спојили и апсорбовали у друге компаније. Аеронаутичке компаније су наставиле да производе ловце F-15 и F-16 из ере Хладног рата јер производња никада није стала – и постојала је међународна потражња. То није био случај са B-52 Stratofortress.
Биле би потребне године само да се поново изгради инфраструктура. Чак и ако би то могло да се уради, тај модела авиона је и даље стар 70 година.
За то време Сједињене Државе развијају B-21 Raider који би требао да постане окосница стратешке авијације. А можда је и комплетна будућност стратешке авијације у беспилотним летелицама.