ИТАЛИЈАНИ ПРЕСРЕЋНИ СА НЕМЦИМА ЋЕ ПРОИЗВЕСТИ 200 ТЕНКОВА КФ-51 ПАНТЕР

Италијани трљају руке јер у овом послу главни партнер требао би да буде италијански Леонардо

Као авионска бомба одјекнула је вест да је Италија са немачком компанијом Рајанметал склопила договор за куповину 200 нових тенкова КФ-51 Пантер са топом калибра 130 мм и 350 борбених возила пешадије Линкс за цифру од 20 милијарди евра заједно са резервним деловима, опремом и алатима за одржавње и обуком.

Италијани трљају руке јер у овом послу главни партнер требао би да буде италијански Леонардо који је произвођач иначе италијнског тенка Аријете, ловца тенкова Кентауро и борбено возило пешадије Дардо.

Тенк КФ-51 Пантер приказан је на недавно завршеном Еуросаторију на коме је 2022. године био премијерно приказан као наследник немачког Леопарда 2. Међутим Леопард се не предаје с обзиром да се за немачку војску производи тенк Леопард 2 у верзији А8.

И Италијани су размишљали први о Леопарду 2 А8 а онда и о “Leopard 2 A-RC 3.0” који производи немачко француски конзорцијум KNDS Krauss-Maffei Wegmann и Nexter . Ова верзија тенка названа је и немачком арматом, јер тенк има капсулу за заштиту посаде и беспосадну куполу.

Прототип тенка приказан је на Сајму војне опреме и наоружања Еуросатори по ознаком КФ-51 Пантер. Ознака КФ је скраћеница Kettenfahrzeug – возило гусеничар који је развила компанија Рајанметал. Тог 13. јуна тенк КФ-51 Пантер највљен је као нови тенк будућности.

Оно што издваја овај тенк у односу на остале западне и руске тенкове је топ калибра 130 мм Rh-130 L-52 који је са овим топом требао да радикално промени ватрену моћ и врати посусталом развоју тенка стари сјај.

Рајанметал га карактерише као природни пут развоја тенка Леопард-2 јер у развоју Пантера су кориштене компоненте и тело тенка Леопарда 2 и разних модела који нису никада заживели. Купола је исто са Леопарда 2 А7 и А7+ од кога се много очекивало, али је израђена ограничена серија. Исто тако употребљен је оклоп са верзије А7 и А7+.

Шта је предност КФ-51 Пантера у односу на конкуренцију?

  1. Велика ватрена моћ која је за 50 посто већа пробојност оклопа непријатељског тенка у односу на Леопард 2
  2. Доминација на бојном пољу захваљујући новом топу,
  3. Могућност у потребе мини дронова, квадрикоптера, дронова камиказа
  4. Монтирана даљински управљива борбена станица
  5. Заштита од свих врста тенковске муниције, противоклопних ракета
  6. Употреба нове пасивне, активне и реактивне заштите од импровизованих експлозивних направа и противтенковских мина које се активирају даљински са дистанце
  7. Могућност праћења праћења дешавања на бојном пољу захваљујући систему “провидни оклоп” -комплексни пренос слике на мониторе чланова тенковске посаде, коју преноси командир из своје панорамске нишанске справе као и обратно било који члан посаде командиру
  8. Употреба извиђачких минијатурних летелица
  9. Архитектура, облик и профил тенка

Распоред одељења унутар тенка није промењено. Управно одељење налази се напред, борбено на средини, а моторно трансмисионо у задењм делу тенка.

Тенк има аутомат за пуњење топа са два цилиндрична шаржера који су смештени у ниши тенковске куполе, а не на поду код руских тенкова или додатне гранате на боку код Леопарда 2.

Распоред посаде је следећи: командир седи на левој страни од топа, нишанџија на десној страни.

Рајанметал предвидео је опцију и да тенк поседује беспосадну куполу али за сада од те опције нема ништа. Једини ко је то развио био је Krauss-Maffei Wegmann и Nexter са својим “Leopard 2 A-RC 3.0”.

О тенковском топу Rh-130 L-52

Основни топ тенка Пантер КФ-51 је топ Rh-130 L-52 калибра 130 мм неолучене цеви. Калибар 130 мм је изабран јер је по свему маси и димензијама идентичан тенковској цеви калибра 120 мм, али у односу на њега даје 50 посто више енергије у барутној комори и 10 мм већим пречником цеви довео је до стварање нове тенковске муниције и то једноделне муниције тежине до 30 кг. Послужилац је нестао. Уместо њега уграђен је аутоматски пуњач капацитета 20 граната у ниши тенка и још додатних 10 у лежиштима ван аутоматског пуњача.

Помоћно наоружање тенка чине два митраљеза калибра 7,62 мм спрегнута са митрањезом калибра 12,7 мм. Капацитет митраљеза 7,62 мм је 2.500 метака, а 12,7 250 по тенку. Митраљезима из унутрашњости тенка управља командир.

Нишанска справа

Тенк има вишеканалну нишанску справу са којом управља нишанџија. О самој нишанској справи нема конкретних информација. Командир тенка има панорамски осматрачки уређај који може да осматра простор 360 степени око самог тенка, открива и идентификује циљеве и да гађа из топа и користи митрањез са ДУБС-а којим може да гађа циљеве на земљи и у ваздуху. У нишанском систему налази се детекција свој-туђ који омогућава лакше распознавање и идентификацију циљева као не би дошло до погађања споственог тенка -пријатељска ватра.

Важан систем је уређај “провидни оклоп” који чине електронске камере у свим пројекцијама тенка на ободу крова и куполе тенка. Слика са њих иде на екране свих чанова посаде тенка тако да не само командир и нишанџија него и возач може јасно да види шта се догађа изван тенка. На крову куполе близу бокова налази се простор за смештај два квадрикоптера који се користе за извиђање на малим удаљеностима од тенка.

Оклоп тенка

За разлику од својих претходника Пантер има тежину од само 59 тона. Података о дебљини за сад нема, а неке процене указују да је верзија на нивоу Леопарда 2 А6. Дебљина тенка је наводно била 800 мм, Купола наводно 850-930 мм. Тенк поседује реактивну динамичку заштиту која штити тенк од кинетичких и динамичких пројектила. Са додатним оклопима дебљина тенка је 1.730 мм-1.960 мм.

Купола тенка има клинасти облик, електрично се покреће и у њој је уграђена стабилизација топа.

Као што смо рекли тежина тенка је 59 тона, од чега на куполу отпада 21 тона. На активну заштиту отпада 600 кг. У питању је модуларна конструкција а делује по принципу бацача димних кутија који се испаљују усмеру доласка детектоване опасности стварањем маскирног облака за ометање навођења пројектила у завшници путање лета. За одбрану куполе од напада противоклопних ракета користи се аеросолна завеса која маскира тенк из горње полусфере.

Погон тенка

Тенк покреће дизел мотор са течним хлађењем MTU MB Ka-501 са две турбине за ваздушно пуњење мотора јачине 1.500 коњских снага. Тенк има максималну брзину од 70 км час. Трансмисија је хидромеханичка са променом степена преноса без прекида и постепени заокпет у свим сптепенима преноса, Капацитет резервоара за гориво је 1.200 литара и аутономија кретања је 340 км.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *