ПЛАН ЈЕ ДА B-52 ДОСТИГНЕ 100 ГОДИНА У СЛУЖБИ

Пентагон спроводи обимне послове у оквиру свог текућег програма модернизације стратешког бомбардера B-52, планирајући да их задржи у употреби још неколико деценија и на крају достигне стогодишњицу рада овог авиона.

“Америчко ваздухопловство намерава да задржи свој бомбардер B-52 Stratofortress, који је први лет извео 15. априла 1952. године, у служби до 2050. године”, пише издање SavunmaSanayiST.

За одржавање функционалности и унапређење B-52 у току је пројекат модернизације авионске електронике и комуникационих система. Истовремено, очекује се да ће у будућности старе TF33 моторе заменити F130 погонске јединице произвођача Rolls-Royce.

Такође се ради на побољшању радара авиона интеграцијом AESA радара AN APG-79/82 развијеним за ловце F-18 Super Hornet. Нови радар ће B-52 пружити низ предности, као што су праћење више мета, побољшана резолуција и мапирање терена, као и побољшана прецизност ангажовања и могућности прикупљања обавештајних података.

Иако америчко ваздухопловство планира да заврши модернизацију B-52 до 2030. године, војни аналитичари предвиђају да ће тај процес трајати до 2033. године. Очекује се да ће се временски померити унапред због буџетских ограничења и потешкоћа са техничким ажурирањима.

12 коментара на “ПЛАН ЈЕ ДА B-52 ДОСТИГНЕ 100 ГОДИНА У СЛУЖБИ

    1. Pravili su ih i praviće Rusi lijepe avione naravno – Tu-160, Mig-31, Mig-29/35, Su-27, Su-30/34/35, Mig-21, moj omiljeni Jak-130… ali i grdne – Su-25, Su-17/20/22… Naravno, pravili su i praviće i Amerikanci lijepe avione – F-14, F-15, F-18, F-22, B-1…, ali i grdne – F-104, A-7, A10, X-32, F-35…

        1. A-10 je odličan avion, nema priče. Isto kao i Su-25. Pouzdani, laki za održavanje, veoma dobro oklopljeni, borbeno dokazani, skoro pola vijeka u upotrebi… Ali na početku ste “zadali” čisto estetski kriterijum: ljepota aviona, tako da su ođe oba uljezi.
          Inače, A-10 se odlično pokazao u Zalivskom ratu, ali za uništavanje iračkih tenkova bilo je angažovano čak 132 A-10 aviona, koji su uništili 987 iračkih tenkova što je u prosjeku 7 uništenih tenkova – omakla Vam se nula na kraju računice očito. Ništa strašno, dešava se u žaru rasprave.
          P.S. Ne pominjete da je A-10 gadjao 90-ih vaše sunarodnike po Bosni i Srbiji?

    1. Su-47? Naravno da može da leti i letio je, ali kao i u slučaju američkog Grumman-a X-29 (sa istim konceptom inverznih krila) nažalost nije došlo do serijske proizvodnje. Razlozi? Kod Rusa odustajanje u korist Su-30SM i Su-35 (Su-47 nikad nije mogao da postigne brzinu leta kao pomenuti), a kod Amerikanaca izuzetno velika cijena aviona. Oba aviona zbog koncepta inverznih krila imaju mnoge prednosti nad avionima sa “klasičnim” konceptima krila: veća pouzdanost, bolje manevarske sposobnosti, manja dužine piste za polijetanje, pogodniji su za blisku borbu… Danas prvi služi kao demonstrator, a drugi se može viđeti u muzejima po Americi… Šteta za oba aviona.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *