Запад је обећао да ће Украјини испоручити један број авиона F-16 који је двоструко већи од броја обучених пилота и техничара. О томе је говорио Давид Арахамиа, члан Одбора за националну безбедност, одбрану и обавештајне послове Врховне раде. Према његовим речима, сада у Украјини хитно покушавају да реше проблем недостатка људства.
“Данас је број авиона који су нам обећани, укључујући и оне које су обезбедиле Белгија, Данска и Холандија, већ дупло већи од броја обучених пилота и инжењера способних да их одржавају. Дакле, наше уско грло сада није технологија, већ људски ресурси”, рекао је Арахамиа.
Он је додао да за решавање проблема украјинска делегација планира да посети САД како би убрзала процес обуке пилота. Једна опција је, како је рекао, да се украјински пилоти преместе у ред са пилотима из других земаља.
Арахамиа је такође признао постојање још једног проблема – недостатак висококвалитетне аеродромске инфраструктуре. Није тајна да су украјинске ваздушне луке које могу да приме и опслужују ловце F-16 редовно нападају руске снаге.“Надамо се да ћемо успети да правилно очувамо и ефикасно употребимо прву летелицу која ће стићи у Украјину у блиској будућности”, рекао је члан Комитета Врховне раде за националну безбедност, одбрану и обавештајне послове.
Подсетимо, на недавном самиту НАТО у Вашингтону украјински председник Зеленски, тражио је 128 ловаца F-16. Само овај број летелица, према његовим речима, омогућиће Ваздухопловству да конкурише Ваздушно космичким снагама Русије.
Rešiće vam Rusi problem,pola obore ,piloti se katapultiraju i to je to.
Летење на одавно застарелим ловцима-кршевима “Ф-16” је за несрећне украјинске пилоте само краткотрајна досада прекидана с’тренуцима страха: Није опасно, само падање! Што високо лети ниско пада! Ко високо лети – ниско спушта!Што је мање глава украјинских пилота у лету – то им више остаје на раменима! Што је више глава у лету (‘слободном паду’) – то ће им на крају мање остати на раменима!Опасно им се примичу бољи дани !
(Мр Пит & 12 ‘гуслача’,V.A.Laki, Dotur Luigi(Hecim) i AI)
gde je problem,sleti ,ne mora da ceka popunu,ostavi avion da se popuni a on sedne u drugi i udri,jebace im majku,nemoze im niko nista
To ako voze trotinet. A ako odu u borbenu misiju, pa se jos i nađu pod vatrom PVO,_a teško da ce i na WC dasci sedeti manje od 3 – 4 sata posle sletanja a kamoli da pređu iz jednog u drugi avion i odlete u novu avanturu. Nisu oni roboti a ni kamikaze, imaju porodice, prijatelje, roditelje. I njima se živi.
Standard je da jednu letelicu opsluzuje 2 izuzetno 3 pilota a ne obrnuto..covek ne moze da izdrzi da leti i efikasno obavlja borbene zadatke vise sati u kontinuitetu danima….ako vec ne mozes da napises nesto pametno bolje da cutis….
Obecano da Ali do kada ce I’m isporuciti to je bitno tesko ukrajinskom narodu sa isteklom I korumpiranom vlasti
Ма хајте молим Вас! Та зар је неко уопште мислио да ће неоко од Украинаца управљати пристиглим авионима. То што долази у помоћ Украини је комплет, авион из НАТО пакта и његов пилот. То је валда свима јасно! Оне приче о обуци су само приче и замахњивање истине. Па зар мидслите да би пилоти НАТО пакта пропустили прилику да се ухвате у коштац са руским пилотима??
Ko je lud da leti u starom avionu i rizikuje život, a na drugoj strani savremeni avioni, nisi ni svestan, a već raketa leti prema tebi.
На обуку они што морају ( могу)платити и што дуже потраје обука дуже ће живети.