UKRAJINSKI PROBLEMI SA F-16: “VIŠE AVIONA NEGO PILOTA”

Zapad je obećao da će Ukrajini isporučiti jedan broj aviona F-16 koji je dvostruko veći od broja obučenih pilota i tehničara. O tome je govorio David Arahamia, član Odbora za nacionalnu bezbednost, odbranu i obaveštajne poslove Vrhovne rade. Prema njegovim rečima, sada u Ukrajini hitno pokušavaju da reše problem nedostatka ljudstva.

“Danas je broj aviona koji su nam obećani, uključujući i one koje su obezbedile Belgija, Danska i Holandija, već duplo veći od broja obučenih pilota i inženjera sposobnih da ih održavaju. Dakle, naše usko grlo sada nije tehnologija, već ljudski resursi”, rekao je Arahamia.

On je dodao da za rešavanje problema ukrajinska delegacija planira da poseti SAD kako bi ubrzala proces obuke pilota. Jedna opcija je, kako je rekao, da se ukrajinski piloti premeste u red sa pilotima iz drugih zemalja.

Arahamia je takođe priznao postojanje još jednog problema – nedostatak visokokvalitetne aerodromske infrastrukture. Nije tajna da su ukrajinske vazdušne luke koje mogu da prime i opslužuju lovce F-16 redovno napadaju ruske snage.

Nadamo se da ćemo uspeti da pravilno očuvamo i efikasno upotrebimo prvu letelicu koja će stići u Ukrajinu u bliskoj budućnosti”, rekao je član Komiteta Vrhovne rade za nacionalnu bezbednost, odbranu i obaveštajne poslove.

Podsetimo, na nedavnom samitu NATO u Vašingtonu ukrajinski predsednik Zelenski, tražio je 128 lovaca F-16. Samo ovaj broj letelica, prema njegovim rečima, omogućiće Vazduhoplovstvu da konkuriše Vazdušno kosmičkim snagama Rusije.

9 komentara na “UKRAJINSKI PROBLEMI SA F-16: “VIŠE AVIONA NEGO PILOTA”

  1. Letenje na odavno zastarelim lovcima-krševima “F-16” je za nesrećne ukrajinske pilote samo kratkotrajna dosada prekidana s’trenucima straha: Nije opasno, samo padanje! Što visoko leti nisko pada! Ko visoko leti – nisko spušta!Što je manje glava ukrajinskih pilota u letu – to im više ostaje na ramenima! Što je više glava u letu (‘slobodnom padu’) – to će im na kraju manje ostati na ramenima!Opasno im se primiču bolji dani !
    (Mr Pit & 12 ‘guslača’,V.A.Laki, Dotur Luigi(Hecim) i AI)

  2. gde je problem,sleti ,ne mora da ceka popunu,ostavi avion da se popuni a on sedne u drugi i udri,jebace im majku,nemoze im niko nista

    1. To ako voze trotinet. A ako odu u borbenu misiju, pa se jos i nađu pod vatrom PVO,_a teško da ce i na WC dasci sedeti manje od 3 – 4 sata posle sletanja a kamoli da pređu iz jednog u drugi avion i odlete u novu avanturu. Nisu oni roboti a ni kamikaze, imaju porodice, prijatelje, roditelje. I njima se živi.

    2. Standard je da jednu letelicu opsluzuje 2 izuzetno 3 pilota a ne obrnuto..covek ne moze da izdrzi da leti i efikasno obavlja borbene zadatke vise sati u kontinuitetu danima….ako vec ne mozes da napises nesto pametno bolje da cutis….

  3. Ma hajte molim Vas! Ta zar je neko uopšte mislio da će neoko od Ukrainaca upravljati pristiglim avionima. To što dolazi u pomoć Ukraini je komplet, avion iz NATO pakta i njegov pilot. To je valda svima jasno! One priče o obuci su samo priče i zamahnjivanje istine. Pa zar midslite da bi piloti NATO pakta propustili priliku da se uhvate u koštac sa ruskim pilotima??

    1. Ko je lud da leti u starom avionu i rizikuje život, a na drugoj strani savremeni avioni, nisi ni svestan, a već raketa leti prema tebi.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *