Turskim mukama sa borbenim avionima kao da nema kraja.
Prvo je Ankara zbog kupovine ruskog PVO sistema S-400 Trijumf izbačena iz projekta lovca 5. generacije F-35, zatim je usledila blokada Švedske i Finske, pa blago otopljavanje i nada da će Turska dobiti utešno F-16 Viper, a kada je i to postalo neizvesno rešenje je bilo u kupovini polovnih Eurofighter 2000 Typhoon, pa su Nemci uložili veto zbog oštrih reči koje je turski predsednik Redžep Tajip Erdogan uputio Izraelu zbog bombardovanja Gaze.
Sudeći prema natpisima turskih medija, da bi se zamenila zastarela flota lovaca F-4 Fantom, odlučeno je da se Ankara okrene Pekingu i Islamabadu i nabavi ljihov prvenac JF-17 Thunder Block 3 koji polako osvaja Bliski istok.
Naime Ankara planira da upravo Fantome zameni sa JF-17 Thunder Block 3 . U ozbiljan prilog u korist ovog aviona navodno ide i to što je ova letelica opremljena elektronikom turskih proizvođača, a prilagođen je i za lansiranje turskih raketa vazduh-zemlja.
Pošto izgleda neće biti realno o dogledno vreme dobiti nove F-16 Viper, pa i Eurofighter 2000 Typhoon, a lovci poput Rafala i Gripena nedostižan san izgleda jedino rešenje je bila kupovina i okretanje kinesko-pakistanskoj saradnji. Ono što predstavlja najveći problem jeste što ova letelica nije po stadardima NATO pakta iako je moguće da nosi rakete vazduh-vazduh i zemlja -vazduh to će biti prelazno rešenje do 2034 kada bi turski lovac 5. generacije KAAN trebao da postane operativan.
JF-17 Thunder je opisan kao višenamenski borbeni avion. Konačna montaža i masovna proizvodnja JF-17 vrši se u Pakistanu, pri čemu se 58% okvira aviona proizvodi ovde, a preostalih 42% u Kini.
Postoji nekoliko proizvodnih varijanti JF-17.
JF-17 Thunder Block 1 je jednosedna varijanta, koja je počela da se proizvodi u Kini 2006. i u Pakistanu 2007. godine. Opremljen je raketom vazduh-vazduh PL-5E II, raketom vazduh-vazduh SD-10 i protivbrodskom raketom C-802AK.
Verzija JF-17 Thunder Block 2 sa jednim sedištem, koja je počela da se proizvodi 2013. JF-17B Thunder Block je varijanta sa dva sedišta koja je prvi put poletela 2017. godine i započela masovnu proizvodnju u 2018. Ima više uloga, uključujući obuku za konverziju i obuku vodećih boraca, kao i mogućnosti kopnenog napada i izviđanja.
JF-17 Thunder Block 3, je faktički nadogradnja starije verzije JF-17A Block II, a modernizacija letelice se ogleda 1000+ TRM AESA radar KLJ-7A sa mogućnošću otkrivanja cinjeva na daljinama od 150-220 km. Ugradnja heads up display koji se koristi na lovcu 5. generacije J-20, novi displej na pilotskoj kacigi za praćenje leta rakete, isti HMDCS koristi se i na lovcu J-20. napredni IR i UV sistem za upozorenje o približavnju raketa vazduh-vazduh, spoljni i unutrašnji senzori radi utvrđivanje jasne situacije u i oko letelice, nove rakete vazduh-vazduh velikog dometa , 3- osni FBW sistem, poboljšana fuzija senzora, integrisane, umrežene i sa podacima povezane mogućnosti izvođenje vazdušnih operacija, novi kokpit, povećan kapacitet nosivosti i više podvesnih tačaka za oružUkupna težina letelice iznosi 13.607 kg.
U konstrukciji letelice ugrađeno je više kompzitnih materijala, letelicai ma manju težinu, na spoljne tačke moguće je okačiti rakete i druga ubojna sredsdstva do težine 5 kg. Borbeni dolet letelice je 1.450 km, a maksimalni dolet 2.500 km. Avion ostvaruje maksimalnu brzini od 1,7 maha i maksimalni palfon leta je 17.000 metara.
PAC JF-17 Th under Block III zadržale su identičan ruski motor kao i prethodne verzije ove letelice RD-93, dok su kineski motori viših performansi trenutno u različitim fazama testiranja i predviđa se zamena na svim verzijama ovog aviona
Kombinacijom raketa dugog dometa PL-10 HOBS i PL-15 VLRAAM sa AESA radarom, kao i ugrađenim paketom za elektronsko ratovanje pokriće svaki deom modernog vazdušnog ratovanja.Kompletan avion se proizvodi u pakistanskim pogonima i kako ga proizvođači označavaju predstavlja letelicu koja je spremna da odgovori na sve izazove ratova i sukoba u regionu.