Višenamenski borbeni avion Eurofighter Typhoon, opremljen naprednim radarom ECRS Mk2 sa AESA antenom, 27. septembra prvi put je poleteo u nebo.
ECRS Mk2 (European Common Radar System (ECRS) Mark 2) je konstruisan da obezbedi nove mogućnosti za efikasno angažovanje protiv sistema protivvazdušne odbrane. Pored tradicionalnih funkcija kao što su traženje i ciljanje vazdušnih i zemaljskih ciljeva, ovaj radar takođe pruža napredne mogućnosti elektronskog ratovanja, što ga čini izuzetno moćnim alatom.ECRS Mk2 vam omogućava da precizno odredite lokaciju protivničkog radara i ometate ga generisanjem uskog, snažnog snopa ometanja u njegovom pravcu. Tokom takvog „elektronskog napada“, sopstveni avion može ostati na bezbednoj udaljenosti od pretnje, van dometa protivničkih protivvazdušnih projektila.
Razvoj radara ECRS Mk2 deo je investicije od 2,35 milijardi funti. Uključuje integraciju novog radara sa avionom Typhoon kao deo programa Phased 4 Enhancement, koji se sprovodi zajedno sa Nemačkom, Italijom i Španijom. Velika Britanija je sada naručila dovoljno radara ECRS Mk2 za nadogradnju 40 višenamenskih aviona Eurofighter Typhoon FGR4. Serijska modifikacija aviona trebalo bi da se odradi 2025-2030.
Ove navedene osobine tog novog radara su SARENA LAZA za nekoga ko se razume u radare ovo je naucna fantastika sta on moze , ali najsmesnije i naj bedastije je da on.moze drugi radar zaslepiti . Nikada se radar nije ometao drugim radarom sa snopom el. mag. zracenja .!!! Glupo mi je da idem dalje….