ПОТЕШКОЋЕ ОЧЕКУЈУ УКРАЈИНСКЕ ПИЛОТ F-16: “ДА БИ ПРЕЖИВЕЛИ МОРАЋЕ ДА ЛЕТЕ ШТО БЛИЖЕ ЗАМЉИ”

Тренутно, Украјини су веома потребни борбени авиони, чији су се редови у последњих неколико година веома проредили. Ускоро би Ваздухопловство Оружаних снага Украјине требало да добије један број ловаца F-16, као и украјинске пилоте које обучавају западни партнери, али их очекују велике потешкоће. Ово је написао војни експерт и колумниста Дејвид Акс у свом чланку за Forbes.

Аутор је у издању напоменуо да ће украјински пилоти F-16 морати веома пажљиво да управљају ловцима. Мораће да се крећу на малој висини, често држећи се што је могуће ниже за земљу, како би избегли да их открију руски противваздушни и ваздухопловни системи и да не би били нападнути својим оружјем. Међутим, то ће значајно смањити ефикасност главног оружја F-16 – његовог домета вођених прецизних пројектила.

Аналитичар Џастин Бронк нагласио је да би лов на руске вишенаменске борбене бомбе Су-34 био изузетно опасна активност. Ствар је у томе што је руски систем ПВО много напреднији од украјинског. Руски радари, како на земљи тако и у ваздуху, виде далеко изван линија фронта. Сходно томе, они ће благовремено открити F-16, а Украјинци ће морати да испаљују муницију коју је обезбедио Запад са положаја, а затим брзо одлете.

4 коментара на “ПОТЕШКОЋЕ ОЧЕКУЈУ УКРАЈИНСКЕ ПИЛОТ F-16: “ДА БИ ПРЕЖИВЕЛИ МОРАЋЕ ДА ЛЕТЕ ШТО БЛИЖЕ ЗАМЉИ”

  1. Што ‘пилоти’ буду ближе летели земљи и имати више глава у лету(слободном паду) – то ће и брже пасти на земљу, па им остати и мање глава на раменима ! За неискусне и несрећне украјинске ‘пилоте’ ће летење на одавно застарелим ловцима- кршевима “Ф-16″(‘Летећим мртвачким ковчезима’ или ‘Мртвачким сандуцима које лете’ – зависи ко и како их ‘тепају’) бити краткотрајна досада прекидана с’тренуцима страха – није опасно, само падање! Што високо лети, ниско пада. Ко високо лети – ниско спушта ! Опасно им се примичу бољи дани, само они тога још нису свесни ! П.С.- ‘Бациш’ их високо горе – беле су. Падну доле на земљу – жуте су ! А нису у питању јаја !? Па, гаће ‘срећних’ Украјинских ‘пилота’ који су на време успели катапултирати !
    (Мр Пит & 12 ‘гуслача’, V.A.Laki, Dotur Luigi(Hecim) i AI)

  2. Naravno. To isto moraju da rade Ruski piloti sa avionima SU25 i helikopterima “Aligatorima”! Ruski piloti su sem toga vrlo iskusni u borbama, i imaju mnogo sati naleta! Auto pilot se obraća na Ruskom. Kod F16 na Engkeskom, ako nisu modifikovali avione te izvršili promenu jezika auto pilota, koji često spašava avion i pilota! Osim toga, na snimcima se vidi da iskusni ruski piloti lete vrlo nisko, uglavnom iznad krošnji drveća, pronalaze cilj, vrše ispaljivanje raketa, a zatim idu u oštar zaokret, izbacivajući IC mamke! I pored toga mnogi su oboreni! Ukrajinske pilote, osim jake PVO verovatno čeka i bolja opskrbljenost vojske na zemlji, lakim PVO raketama, o kojima avion ne može imati informaciju! Osim toga, ruski avioni su superiorniji u bliskoj borbi, a o raketama R37 da ne govorimo! Ne poričem da su avioni F16 i dalje veoma opasni! Mali su, okretni, i imaju bogat arsenal naoružanja! Za njihovo upravljanje i vođenje operacija, ipak je potreban veoma iskusan pilot, koje Ukrajinci za ovaj tip aviona nemaju!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *