ПАД F-35 УЗРОКОВАЛА ПИЛОТСКА ГРЕШКА, ЗАВРШЕНА ИСТРАГА: ОЛУПИНУ НИСУ МОГЛИ ДА ПРОНАЂУ 24 САТА ЈЕР ЈЕ СТЕЛТ

Завршена је истрага поводом пада авиона F-35 у Јужној Каролин. Авион је нестао након што је пилот искочио из летелице. Истрага је утврдила да је пилот то учинио без стварне потребе, те се сматра да је летелица пала због пилотске грешке. Како је био упаљен аутопилот, авион је летео додатних 60 миља. После 11 минута се срушио у ретко насељеном делу државе. Војска није могла да лоцира авион нити његов олупине више од 24 сата, што је делом приписано стелт технологији и неисправном транспондеру. Ради се о апарату вредном 100 милиона долара

Систем летелице имао је више кварова, укључујући прекид у комуникацији и навигацији због споја изазваног могућим ударом муње током невремена. Наводно је то утицало и на рад пилотске кациге. Иако је пилот осетио несигурност у контролу над авионом и одлучио се за катапултирање, истражитељи су закључили да није било потребе за напуштањем летелице. Истажитељи сматрају да је рачунар и даље управљао летом, а то је доказано летањем више од 60 миља након катапултирања пилота. Из тога је истрага закључила да је пад узроковала пилотска грешка.

У одбрану пилота иде чињеница да запис са несреће није снимио све податке које је пилот видео у тренутку избацивања. Ипак, утврђено је да су резервни инструменти и радио комуникација још увек делимично радили. Било како било, ово је још један велики ударац за пројекат који је појео толика средства америчких порезних обвезника. Пилотска грешка је вероватно и најбоље образложење, како за Маринце тако и за Lockheed Martin.

Идентитет пилота није откривен. Познато је да је има 47 година. Он је преживео пад приземљивши се падобраном у двориште једне куће у Северном Чарлстону и затражио од власника куће да позове хитну помоћ.

Приликом позива оператеру је рекао да га боле леђа, али да је добро. Морнарица је објавила 400 страница извештаја о несрећи, а многи делови документа су били значајно редиговани.

Пилот је навео да није имао оријентацију у односу на тло и да није био сигуран којим инструментима може веровати, због чега је одлучио да се катапултира. Овај необичан случај привукао је велику пажњу јавности и медија. Евакуација олупине и чишћење места пада у Вилијамсбург округу трајало је 17 дана и коштало преко 2,1 милиона долара.

15 коментара на “ПАД F-35 УЗРОКОВАЛА ПИЛОТСКА ГРЕШКА, ЗАВРШЕНА ИСТРАГА: ОЛУПИНУ НИСУ МОГЛИ ДА ПРОНАЂУ 24 САТА ЈЕР ЈЕ СТЕЛТ

  1. Авион летео без пилота 60 миља! Нису могли да га пронађу 24 сата, што је делом приписано неисправном транспондеру и делом стелт технологији? Поприлично нелогичности ако је вест правилно пренесена. Значи ако је стелт технологија у питању и сопствени радари нису могли да прете лет авиона? Транспондер неисправан? Како су онда могли да прате летилицу? Пилот им је с времена на време јављао позицију? Олупину су тешко пронашли у неприступачном пределу? То ми је у реду, али захваљујући стелт технологији, то ми је ван памети. Па када авион омасти ледину, неће ваљда премаз да падне преко олупине и да смањи одраз!! Истражитељи одрадили своје, извештај је прихваћен и то је то!! Једина логика је не америчка, него српска, и вук сит а и овце су на броју. Локид ће да скида кожу онима којима је уваљена прескупа машина, која вероватно никада неће да оправда своју цену. Ажурирање софтвера ће вероватно у будућности када за то дође време да кошта ко Светог Петра кајгана по апарату. Отприлике да ће најјефтиније на тој машини да кошта одржавање мотора и авионике као код неке Цесне. Све остало, премази, софтвер, системи и ко зана шта још ће да буде паклено. Локид више неће морати да ради на конструкцији новог типа летелице, солидно ће да се живи од 200, 300 продатих комада кроз одржавање и наплату свега и свачега. Наравно и они којима су од куповина напуњени џепови и који су одлучивали о куповини поприлично непознате машине. Када их једног дана буду прозивали биће она позната “Ја с тем, нем ништа”

  2. Направљено преко 1000 Ф35, имају преко 900 000 сати налета, о каквом великом удару на програм причате плус за све проблеме и несреће овог авиона у 100% случајева сазнало се из америчке штампе. Ај сад направите овакав чланак о МИГ 31 који малтене годишње има једну несрећу о ком по руској штампи нема друге речи сем да је савршен

  3. Mnogo puta sam procitao da ovaj avion (F35) osim sto ima bezbroj mana je i najskuplji avion na svetu ?! Kako najskuplji (kazu 100 mil.dolara) ako Srbija Francuskoj 12 Rafal-a treba da plati 2,7 milijardi evra ?! Ko je ovde lud , ko je zbunjen a ko krade i to mnooogo ?!

      1. Uciteljice bravo , kako si ti dosla do svih ovih podataka ( verujem da znas i najsitnije detalje ugovora o kupovini ) . Da li je normalno da rezervni delovi kostaju toliko ( a nije najskuplji avion) , jedino ako tih rezervnih delova ima toliko da cemo sklopiti bar jos dve eskadrile ? Nego ja imam savet za tebe : ne predstavljaj se kao uciteljica vec kao advokat i to onaj djavolji !!! Davolji advokat sns mafije na celu sa najgorim ikada u istoriji Srbije !!!

  4. Марко
    Од аждаја каквима се представљају и F-22 и F-35, од како написасте овог другог у преко 1000 примерака, F-22 једну ваздушну победу и то против кинеског балона, а F-35 дејствовали колико се пише у недавном нападу Израела на Иран. Колико је имао борбених летова, успешност дејства, нисам сигуран да ћемо скоро да сазнамо, што због података које нема намеру да представи Израел, а и пише се да Америка, вероватно у већој мери произвођач Lokid, о тим дејствима не знају ништа? Чудно а?! Нису одавле. А Марко не заборавите из које године потиче Миг, технологија 60,70-их, а и улоге им нису баш за поређење. Миг још необорених светских рекорда, брзина пењања, плафон лета чини ми се око 36 км. То F-35,22 никад неће моћи да постигну јел’ да? Па није им то улога, прављени су у друге сврхе коришћења. Али Мигови имају две године ратних дејстава, морате да признате завидна цифра, и нису дејствовали тамо против неких у сандалама, већ против противника за респект, наравно не Украјина, и у свим могућим и на извол’те условима ратовања, ПЕД, могуће дејство ваздух-ваздух ракетама и свим осталим против мерама. А и писало се о падовима Мигуша, није баш да се није знало ништа о томе. Али још једном, авион у служби 40 година, можда се полако и доказује, а додуше и Израел за F-35 можда и доказује да је то ипак вредна машина. Верујмо или не, зависи од информација које се дају за медије

  5. Извињавам се одговорио сам на Алексин коментар, завршних телефонски разговор са неким Марком. Извињење још једном

  6. Ameri su potrošili oko 1400 milijardi dolara za razvoj ovog aviona. Živeo sam tamo 32 godine tako da dosta dobro znam ko je i kako pojeo te hiljade milijardi. Rekli bi za badava. A mozda i nije ali samo nekima, jer su se ovajdili za ogromne plate i bonuse. Zaista nemam nikakvih dokaza za F35, ali držao sam nekoliko meseci nekakvu obuku u jednoj kompaniji APHELION (Wheeling,IL) gde su imali u programu izradu jako mnogo delova za F16 avione, i video sam dosta toga. Naravno da ništa nisam mogao snimati, ali isto tako provodeci tamo vreme po nekoliko sati nedeljno skoro pola godine ,video sam jako puno toga, jer nisam bio vezanih očiju. Samo zaista nisam mogao niti šta snimiti, a i telefon koristiti . No u mojoj glavi ostale su slike na stotine crteža i gomila informacija. I sad mi je savršeno jasno kako je utrošeno toliko para za gotovo ništa u poređenju sa očekivanjima. Ali su se zato neki menadžeri, zverski obogatili.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *