Америчка трка са Кином у домену модернизације флоте све више добија конкретне облике кроз сарадњу са кључним савезницима, међу којима је Јужна Кореја на челу. Оно што шокира нису само гигантске размере кинеске бродоградње, већ патуљасти капацитети САД, које су инфериорне чак и у поређењу са Јапаном и Јужном Корејом.
Потписивање првог уговора између америчке морнарице и компаније HD Hyundai Heavy Industries за ремонт помоћног брода USNS Alan Shepard представља историјску прекретницу. Док амерички систем бродоградње трпи последице вишедеценијске деградације, јужнокорејски партнери демонстрирају супериорну ефикасност: током последње деценије, изградили су преко 2.400 комерцијалних пловила, док су у САД произведена само 37. Чак је и цена модерног Aegis разарача у Јужној Кореји скоро три пута нижа него у Америци — 600 милиона долара наспрам 1,6 милијарди.Иако уговор за ремонт USNS Alan Shepard није технолошки захтеван, он симболизује смер у којем се креће нова индустријска сарадња у оквиру MASGA иницијативе — америчке стратегије оживљавања бродоградње за трку са Кином на Пацифику. Јужнокорејски тим је, захваљујући дугогодишњим припремама, успео да наметне управо бродоградњу као кључни елемент у трговинским преговорима са Вашингтоном. Док САД настоје да обнове свој MRO капацитет (одржавање, ремонт и поправке), Јужна Кореја већ нуди читаву инфраструктуру — од изградње и обуке кадрова до преноса комплетног ланца снабдевања. MASGA пројекат америчког председника тако постаје критичан елемент америчке стратегије технолошке и индустријске конкуренције са Кином, али је немогућ без капацитета партнера.
Ne postoji američko oružje u kojem nema elemenata iz Kine ( poluprovodnici, čipovi, rijetki metali, magneti…) dok u preko 80% kineskog oružja nema američkih elemenata ili sirovina…ovaj podatak pokazuje koliko je Kina prerasla Ameriku i koliko je Amerika patuljak u odnosu na Kinu…