F-22 RAPTOR iz 525. ekspedicionog lovačkog eskadrona imao je problem sa pucanjem gume prilikom poletanja sa vazduhoplovne baze Kadena u Japanu, što je primoralo pilota da prekine let. Iako naizgled manji incident, ovakvi kvarovi mogu da prouzrokuju značajnu štetu, koja potencijalno može koštati od više hiljada do nekoliko miliona dolara.
Pucanje gume može ozbiljno da ošteti avion ako fragmenti pneumatika pogode kritične komponente na letelici. Ovaj incident se desio nakon nedavnog preventivnog sletanja drugog F-22 u bazi Kadena.
Baza trenutno prolazi kroz tranziciju, povlačeći starije avione F-15C/D Eagles i uvodeći privremene rotacije aviona F-22 i F-16, dok se priprema za dolazak borbenih aviona F-15EX Eagle II.
Neverovatno: F-22 prekinuo let zbog pucanja gume
Iako je F-22 Raptor američkog ratnog vazduhoplovstva, proizveden od strane kompanije Lockheed Martin, jedan od najmoćnijih borbenih aviona u službi danas, čak i napredni avioni mogu da imaju nezgode koje su van kontrole pilota ili tehničara. To se desilo prošle nedelje, kada je F-22 bio prinuđen da prekine poletanje zbog pucanja gume.
Prema izveštajima The Aviationist-a, koji je prvi objavio vest o ovom incidentu, reč je o F-22 iz 525. ekspedicionog lovačkog eskadrona sa Zajedničke baze Elmendorf-Richardson na Aljasci, koji je ranije ovog meseca bio raspoređen u vazduhoplovnu bazu Kadena na Okinavi, u Japanu.
Video podeljen na društvenoj mreži X, prikazuje avion kako se priprema za poletanje, pre nego što se zaneo i zaustavio na pisti. Naknadne fotografije, takođe objavljene na X, pokazuju Raptor kako se polako vraća na pistu.
Manji incident, ali skupa popravka
Pucanje gume na lovcu možda ne deluje kao veliki problem, ali zahteva više od pukog podizanja trupa i zamene gume. Iako američko ratno vazduhoplovstvo nije iznelo obim štete koji je incident prouzrokovao, šteta može dostići od desetine hiljada do čak nekoliko miliona dolara.
Kako je izvestio Simple Flying, “Pucanje gume može prouzrokovati značajnu štetu na avionu ako fragmenti gume pri velikoj brzini pogode bilo koji deo aviona.”
Različiti faktori mogu dovesti do pucanja gume, uključujući stanje piste i istrošenost gume – iako je verovatno da američko ratno vazduhoplovstvo pažljivo prati oba problema, s obzirom na vrednost aviona. Međutim, ovo je samo najnoviji incident u vezi s jednim od petogeneracijskih aviona sa stealth tehnologijom u bazi Kadena proteklih nedelja.
Jedan F-22 iz 27. lovačkog eskadrona sa Zajedničke baze Langley-Eustis u Virdžiniji bio je prinuđen da izvede “preventivno sletanje” nakon neodređenog incidenta, verovatno zbog kvara na motoru.
F-22 je “BIG IN JAPAN”
Ranije ovog meseca, “Stub Pacifika” je dočekao novu rotaciju aviona i osoblja, dok se baza i dalje priprema za povlačenje svojih starijih aviona F-15C/D Eagle. Pored F-22 Raptor aviona, koji su stigli iz baze na Aljasci, nepoznat broj višenamenskih lovaca F-16 Fighting Falcon stigao je iz baze Shaw u Južnoj Karolini.
Kadena: ključna baza za Indo-Pacifik
Nalazeći se na oko 900 milja od Tokija, Manile, Seula i Hong Konga, te 1.200 milja zapadno od Guama, vazduhoplovna baza Kadena predstavlja ključni centar za operacije američke vojske u Indo-Pacifiku. Zajedno sa drugim vazduhoplovnim i mornaričkim bazama na Okinavi, “Stub Pacifika”, kako je baza poznata, igra presudnu ulogu u očuvanju regionalne stabilnosti i zaštiti vitalnih pomorskih i vazdušnih puteva.