KINA U EGIPAT ŠALJE BORBENI AVION J-10C I TRANSPORTNI AVION Y-20! KINEZI OZBILJNO RAČUNAJU NA KAIRO

Egipat obziljno razmišlja o kupvini kineskih borbenih aviona pre svega J-10 i J-31 ako bi modernizovali svoju flotu i zamenili američke borbene avione

Kina će poslati borbeni avion J-10C i teški transportni avion Y-20 na međunarodno vazduhoplovnu manifestaciju koja će se održati u Egiptu.

Pojedinci navode da je ovo prvi odlazak transportnog aviona Y-20 van Kine, međutim to nije tačno s obzirom da je transportni avion Y-20 sletao nekoliko puta na aerodrom Batajnica dok je prevozio kineski PVO sistem FK-3.

Inače pre izvesnog vremena pojavila se informacija da Egipat obziljno razmišlja o kupvini kineskih borbenih aviona pre svega J-10 i J-31 ako bi modernizovali svoju flotu i zamenili američke borbene avione.

Ovaj posao obavio bi se u okviru procesa modernizacije ratnog vazduhoplovstva, pa su otuda i vršeni pregovori sa Narodnom Republikom Kinom.

Zvanični izvori su objavili da egipatsko vazduhoplovstvo vodi pregovore za borbene avione J-10C i J-31. Pored J-10C, koji se izdvaja po pristupačnoj ceni, Egipat je takođe veoma zainteresovan za borbene avione J-31 za suprotstavljanje F-35 stelt borbenim avionima koje Izrael aktivno koristi u regionu.

Borbeni avion J-10C poznat je po svojim naprednim mogućnostima i relativno niskoj ceni, dok se J-31 smatra uporedivim sa avionima F-35 izraelskog vazduhoplovstva. Egipat nastoji da diverzifikuje svoju vojnu opremu, uzimajući u obzir sankcije uvedene Rusiji i bliske veze između SAD i Izraela.

Dok je J-10 veoma upravljiv borbeni avion četvrte generacije, J-31 je borbeni avion koji se slabo vidi. S obzirom da je Rusija trenutno upletena u dugi rat protiv Ukrajine sa rezultujućim sankcijama i da su Sjedinjene Države veoma bliske egipatskom susedu Izraelu, Kina se čini logičnim sekundarnim snabdevačem.

Sian Yun-20

Sian Yun-20 je strategijski vojni avion koji je razvila kineska kompanija Xian Aircraft Industrial Corporation.

Najveći je vojni avion u Kini, službeni naziv je Kunpeng, ime je dobio po džinovskoj ptici iz kineske mitologije.

Avion neformalno zovu ’’debela devojka’’ jer mu je trup značajno širi u odnosu na druge kineske avione.

Y-20 koristi komponente izrađene od kompozitnih materijala. Postao je prvi teretni avion u Kini koji je koristio tehnologiju trodimenzionalne štampe.

Avion Yun-20 ima tročlanu posadu, dva pilota i rukovaoca teretnim prostorom. Pilotski prostor opremljen je digitalnim prikazivačima i sadrži standardne instrumente i sisteme uobičajene za novije avione te kategorije.

Kineskog džina su od prvog leta, na nebo dizala 4 motora Solovjev D-30KP2, potiska 117,68 kN, odnosno 4 turbomlazna motora Šenjang-20, potiska 140 kN, koji su u međuvremenu integrisani na letelice.

Sijan Yun -20 razvija maksimalnu brzinu od 900 km, ima brzinu krstarenja od 630 km,  a operativni domet zavisi od težine.

Sa maksimalnom težinom pri poletanju od 220 tona i punim kapacitetom tereta od 66 tona, Kunpeng je jedan od najvećih vojnih transportnih aviona na svetu.

U praksi to znači da može da nosi, recimo, 1 Kineski tenk Tip 99A2 koji ima masu od 58 tona, ili 2 laka tenka tip 15, svaki mase nešto preko 30 tona ,odnosno 3 vozila pvo sistema FK3.

U Sijan Yun-20 može da se ukrca 110 padobranaca ili 300 običnih vojnika, ili 200 ranjenika na nosilima. Yun-20 je razvijen u saradnji sa Ukrajinom i Rusijom , uporediv sa transporterima familije Iljušin i Antonov (Iljušin Il-76 i Antonov An-22)

Prvi put je poleteo 26. januara 2013. godine, u službu Kineske narodne armije ušao je 6. jula 2016. godine.

Do kraja 2023. godine, uključujući 10 prototipova, iz fabrike je izašlo 67 aviona Y-20.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *