У јеку америчке блокаде испоруке војне опреме за потребе Оружаних снага Украјину, уочава се јасна нервоза власти у Кијеву. Стога не треба да чуди притисак Стејт департмента на Грчку, како би ова испоручила бившу руску технику Украјини. У светлу тог, треба посматрати и условљену америчку помоћ Еквадору. Тако је Кито одлучио, да испоручи совјетску технику која се тренутно налази у магацинима у Еквадору, Војсци Украјине.
Ових дана је из хрватског концерна Ђуро Ђаковић, стигла потврда да се очекује пријем тенкова М-84АБ из Кувајта на ремонт, како би исти потом отишли пут Украјине. О томе је у два наврата писао и ТВ Фронт.
Стога не треба да чуди информација из Хрватске која се појавила пре неки дан, да су авиони Ан-32Б одлетели за Украјину.
АНТОНОВИ У ХРВАТСКОЈ АВИЈАЦИЈИ
За потребе 27. ескадриле транспортних авиона (27. ета) РВ и ПВО ХВ почетком 1995. године договорена је куповина два транспортна авиона Ан-32Б у Украјини. Први авион Ан-32Б стигао је на аеродром Плесо октобра исте године, да би затим уследела и испорука другог авиона.
Авиони су једно време носили цивилне ознаке, да би затим добили војне евиденцијеске бројеве.
Авиони Ан-32Б у Хрватској носили су следеће бројеве:
9A-BAC је у 27. ета добио ев. бр. 727.
Негде 2012. године авиони Ан-32Б су прошли кроз генерални ремонт. Те 2012. године, Антонови су имали неколико летова у евакуацији повређених и болесних грађана. Онда су се војни планери у Хрватској 2014. године, несувисло одрекли транспортних авиона, а да за ту одлуку није било упоришта у Дугорочном плану развоја ОС РХ, као што тада, а ни данас није постојала одлука о куповини нових транспортних авиона. Одмах по приземљењу, авиони су понуђени на продају. Било је неколико тендера за куповину та два Ан-32Б.
И онда се “изненада” ових дана на аеродрому Плесо у Загребу нашла техничка екипа РВ Украјине са две летачке посаде. Они су прегледали авионе Ан-32Б, пребацили преклопнике за директно убризгавање горива у моторе. Стартовали исте и без проблема полетели ка Украјини. Овим су два Антонова Ан-32Б са аеродрома Плесо отишли назад кући у Украјину.
Тако су после једне деценије стајања на ветрометини аеродромске стајанке, само уз једну једноставну операцију техничког састава, авиони Ан-32Б показали шта то значи “СДЕЛАНО В СССР”.
Ових дана, бројни украјински трговци наоружањем су у масовној потрази за совјетском техником и муницијом, која је негде из неких разлога “заборављена”. Од Грчке, преко бивших чланица Варшавског Уговора, земаља бивше СФРЈ до далеке Латинске Америке. Јер чекајући да се “ујка Џо” смилује, можда Кијеву помогне “стари Иван”.
Kad se nakupi dovoljan broj M 84, pri kraju modernizacije ili remonta. Postoji li opasnost da dolete Kalibri? Preko Rumunije ili Bugarske, Srbije, BiH pa do Djure. Ili preko Madjarske koja nebi ni reagirala.
Srbija kad vec ima pogone i gotov projekt modernizacije, mogla je uz rusku fin. pomoc kupiti odredjeni broj M 84 za sebe. Rusi bi preko posrednika uvjerili Kuvajcane kojim b.l. zabijenim u njihove rafinerije.