Nekoliko dana uoči početka operacije ”SINDUR”, ministar odbrane Pakistana Khawaja Asif, izneo je intrigantnu tvrdnju da je elektronsko ometanje pakistanskih snaga , u noći 29. na 30. april, primoralo četiri borbena aviona Rafal indijskog vazduhoplovstva u blizini linije kontrole u spornom regionu Kašmir, da se povuku i izvrše prinudno sletanje u Srinagaru.
Pakistanske vazduhoplovne snage su rasporedile svoje lovce Čengdu J-10C kineske proizvodnje, opremljene naprednim sistemima za elektronsko ratovanje, kako bi poremetile radarske i komunikacione sisteme aviona Rafal.
Navodni incident, koji Indija nije potvrdila, pokrenuo je debatu o mogućnostima progresivne kineske vojne tehnologije i njenom potencijalu da izazove zapadne sisteme.
Tvrdnja je mogla biti propaganda, međutim, ono što se desilo nekoliko dana kasnije je argumentovano na terenu.
Indijski Rafal jeste oboren, potvrdio je i izvor iz francuske obaveštajne službe CNN-u.
Fotografije su pokazale ostatak spoljašnjeg rezervoara za gorivo i rakete vazduh-vazduh MICA koja je i dalje prikačena za lanser. Rakete mica, istina, koristi i Miraž-2000, a slike snimljene u blizini sela Aklijan Kalan, Pendžab, oko 20 km od vazdušne baze Batinda, gde baziraju Rafali .
Pakistanci su tvrdili da su u kritičnim satima oborili pet indijskih borbenih letelica, uključujući tri Rafala.
Rojters je potkrepio tvrdnje pakistnaca, pozivajući se na lokalne vladine izvore, tri indijska borbena aviona tog dana zaista pala u oblasti Džamu i Kašmir. Previše da bi bilo pripisano tehničkom kvaru.
Drugi snimci prikazuju olupinu motora Snecma M88, istog koji koristi Rafal. Detalji na mlaznicama ukazuju da bi to zaista mogao biti motor M88.
Nakon mnogo spekulacija o gubicima borbenih aviona, na internetu se pojavila fotografija na kojoj se vidi vertikalni rep indijskog aviona Rafal EH, navodno oborenog od strane Pakistana.
Kako je presečen do pola i nedostaje mu vrh, oznake i indijska zastava identifikuju ovaj deo kao deo jednog Rafala EH sa serijskim brojem BS 001 indijskog vazduhoplovstva.
A krivac, je izvesno,raketa vazduh-vazduh PL-15E. Potvrda za to jeste i pronalazak bustera za rakete PL-15E., odnosno AESA radarski tragač otkriven u dubini indijske teritorije.
Ovo je izvozna verzija rakete vazduh-vazduh dugog dometa, koja se može ispaljivati i iz J-10C ili JF-17C, a zatim se može voditi jednim od pakistanskih Saab-2000 AWACS…
Pakistanski izvor tvrdi da je Rafal oborio kineski J-10CE raketom PL-15E. Ako se ovo potvrdi, ovo bi bila prva borbena pobeda i aviona i oružja i prvi poraz Rafala u borbi. Daso i francuski vojni zvaničnici nisu odgovorili zahtevu CNN za komentar.
Indija raspolaže sa 36 aviona Rafal RV. Takođe je potpisala ugovor o kupovini 26 Rafala u varijanti za ratnu mornaricu.
Avioni su označeni kao Rafal EH (jedno sedište) i Rafal DH (dva sedišta). U stvari, avioni su modifikovani na osnovu indijskih zahteva. Počevši od osnovnih standarda aviona F3-R, dobili su čak 14 različitih modifikacija prema iindijskim zahtevima.
Indijski RafalI imaju poboljšanu verziju Talesovog optoelektronskog sistema), Elbitov displej montiran na šlem, modifikovani radarski visinomer i modifikovan softver radara RBE2. Što se tiče naoružanja, indijski Rafal avioni su bili opremljeni raketama vazduh-vazduh MICA i Meteor, kao i krstarećim raketama SCALP-EG.
J-10 je nadograđivan tokom godina , a varijanta J-10C ima AESA radar, IRST (infracrveno pretraživanje i praćenje) senzor, napredni sistem elektronskih protivmera i domaći motor мотор Shenyang WS-10В који, prema informacijama objavljenim u kineskim medijima, ostvaruje 144 kilonjutna u naknadnom sagorevanju.
Što se tiče naoružanja, J-10C je opremljen raketama vazduh-vazduh PL-10 i PL-15, kao i raznim vrstama pametnih projektila vazduh-zemlja. Mnogo ovog oružja deli i JF-17, koji koristi Pakistan.
Za raketu se navodi da joj je u izvoznoj verziji PL-15E domet 145 km, da ima brzinu od 5 maha, aktivnu glavu za samonavođenje sa AESA antenom, mogućnost korekcije putanje putem data-linka.
U celoj priči bitan je i obaveštajni rad
Sigurno je da su Pakistanci znali tačno kada i odakle Indijci kreću, šta su ciljevi i prema tom rasporedu su spremili i zasedu.Vazduhoplovna bitka između pakistanskih i indijskih borbenih aviona, tokom koje je, prema navodima pakistanskih vlasti, oboreno pet indijskih aviona, bila je „jedna od najvećih i najdužih u novijoj istoriji vazduhoplovstva“, izjavio je visoki izvor pakistanskih bezbednosnih snaga za CNN.
Prema istom američkom glasilu, ukupno 125 aviona učestvovalo je u borbi koja je trajala više od jednog sata u okviru operacije „Sindur“, koju je pokrenuo Nju Delhi. Ni jedna strana nije prešla u vazdušni prostor druge zemlje, dok su raketni udari izvođeni sa udaljenosti koja je u nekim slučajevima prelazila 160 kilometara.