Indijska vlada odobrila je planiranu kupovinu 26 borbenih aviona Rafale-M (Marine) za indijsku mornaricu. Udajini Akunur, analitičar indijske odbrane u vodećoj kompaniji za podatke i analitiku GlobalData, prokomentarisao je sporazum:
“Indijska mornarica je spremna da značajno unapredi svoje vazdušne borbene sposobnosti na nosaču uz dodatak aviona Rafale Marine iz francuskog Dassault. Ugovor uključuje 22 jednoseda aviona Rafale-M i četiri trenažne varijante sa dva sedišta prilagođene za pomorske operacije. Ovi avioni će leteti sa dva indijska nosača aviona, INS Vikrant i INS Vikramaditya, pružajući kritičnu vazdušnu podršku i zaštitu imovine zemlji u regionu Indijskog okeana”.
Avion Rafale-M opremljen je savremenom avionikom, radarskim sistemima i sposoban je da nosi širok spektar municije, uključujući rakete vazduh-vazduh velikog dometa i protivbrodsko oružje.
Pored toga, Rafale-M je kompatibilan sa sistemom Short Take-Off but Arrested Recovery (STOBAR) indijskih nosača aviona, što ove mašine čini, kako piše zapadna štampa, idealnim za pomorsku upotrebu, kao i ključnim sredstvom za operacije na otvorenom moru.
Mnogi analitičari tu kupovinu vide kao odgovor na rastuću stratešku zabrinutost zbog širenja kineskog pomorskog prisustva u indo-pacifičkom regionu. Kineska mornarica je veoma brzo reformisala svoje operacije nosača, koristeći nosače aviona domaće proizvodnje. Brodovi klase Šandong i novopokrenuti nosači aviona klase Fudžijan uspešno su ušli u strukturu kineske mornarice.
Dva su glavna razloga za zabrinutost Indije zbog svoje nedovoljno opremljene mornarice. Prvi su redovne kineske patrole u blizini takozvanih tačaka gušenja u Indijskom okeanu, kao što je Malački moreuz. Drugi je jačanje prijateljskih i partnerskih veza između Kine i suseda Indije, poput Šri Lanke i Pakistana.
Indija pokušava da modernizuje svoje vazduhoplovne vingove na nosačima aviona, koje se sastoji od MiG-29K, kupovinom Rafale-M.