Румунија је своје последње ловце МиГ-21 повукла из употребе у мају 2023. године, као део преласка на „НАТО стандард“, купивши од Норвешке половне F-16 прве серије. Као део целокупног наратива критиковања совјетског наслеђа, локални „новинари“ (и не само они, присутна је тенденција сличне приче и у Србији где поред квази новинаре, ту причу шире и поједини политичари), укључујући и оне који раде на војним темама, настоје да оцрне совјетске летелице.
Портал Defense Romania интервјуисао је пензионисаног генерала ваздухопловних снага Лаурентија Симионескуа. Према речима новинара, због потешкоћа у пилотирању, МиГ-21 је имао репутацију „летећег ковчега“, посебно у поређењу са западним авионима. Од 1992. године, Ваздухопловство Румуније изгубило је 26 авиона МиГ-21 у различитим инцидентима, при чему се последња несрећа догодила у марту 2022. године (с наше стране, напомињемо: било је информација да је авион грешком оборен од стране ПВО система С-300 Оружаних снага Украјине).
Генерал је одговорио бранећи МиГ-21, рекавши да “није летећи ковчег” и да би било нетачно називати га тако. Према његовим речима, када се говори о поређењу МиГ-21 и F-16, посебно у погледу поузданости и лакоће управљања, треба водити рачуна и о генерацији и о аеродинамичком дизајну ова два типа авиона.
Како је објаснио, због посебности свог дизајна, МиГ-21 је имао велику брзину слетања, због чега ова машина није праштала грешке у пилотирању. Међутим, рекао је, било који други тип авиона не прашта грешке, посебно ако се пилот понаша непрофесионално или изгуби контролу у тешкој ситуацији.
Познати британски ваздухопловни стручњак и публициста Бил Ганстон (Bill Gunston) сматрао је, да је МиГ-21 најславнији ловачки авион на свету. А то своје мишљење поткрепио је следећим подацима: МиГ-21 је израђен у више примерака но било који други ловац након Другог светског рата; израђен је у бројнијим верзијама но ма који други авион Другог светског рата; већ до сад је у наоружању провео више година но било који други војни авион и остаће у њему још дуги низ година; борио се у више ратова и на више различитих крајева света но ма који други ловац у историји ваздухопловства; користио се у више ваздухопловних армија но ма који други ловац – по садашњим оценама у најмање 37 и највише 49 земаља – што ниједан авион није достигао.
МиГ-21 је славан ловац, можда и најславнији на свету а о квази новинарима и политичарима не треба трошити речи. Шта они знају о легенди званој МиГ-21?