РУСИЈА КУПУЈЕ ХЕЛИКОПТЕРСКЕ МОТОРЕ ОД СТРАНИХ КЛИЈЕНАТА

принтскрин јутјуб

Русија предузима кораке за враћање хеликоптерских мотора. Ово се односи и на најпопуларнију породицу Ми-8/17 и на мање уобичајена возила.

Русија купује хеликоптерске моторе од страних клијената“, наводи се у издању The Wall Street Journal.

Делегација Руске Федерације је у априлу наводно посетила Каиро како би разговарала о повратку око 150 хеликоптерских мотора, углавном модела Ми-8 и Ми-17. Извештава се да је Египат, главни купац руског оружја пре сукоба у Украјини, пристао на овај захтев. Заузврат, Русија је понудила да отпише део дугова и задржи залихе пшенице, која игра важну улогу у снабдевању Египта храном.

Белорусија је такође одобрила враћање мотора за Ми-26. Међутим, како је наведено у америчком издању, Пакистан и Бразил су одбили да испоруче моторе за јуришне хеликоптере Ми-35М.

Како се наводи у западној штампи, покушаји Москве да врати хеликоптерске моторе узроковани су озбиљним губицима међу хеликоптерима током рата.

С руске стране, шеф Министарства индустрије и трговине Денис Мантуров говорио је о акутној несташици мотора у априлу 2023. године, називајући овај недостатак „уским грлом хеликоптерске индустрије“. Према његовим речима, са потребом за преко 500 мотора ВК-2500, било је могуће подићи производњу на 300 мотора.

Међутим, велика потражња за моторима не може бити недвосмислена индикација значајних губитака у хеликоптерима, како то покушавају да представе у западној штампи. Пре свега, ово указује на хабање моторакао резултат активне употребе војне авијације.