Авиони ће бити модификовани у ваздухопловној бази Казо за напад на копнене циљеве.
Sud Ouest reports that at least some of the Mirage-2000-5 that France has pledged to Ukraine will be upgraded with the capability to hit ground targets.
Base model Mirage-2000-5 are purely Interceptors which do not have the capability to use Air-To-Ground munitions.… pic.twitter.com/2ee3eyY7o6— Jeff2146🇧🇪 (@Jeff21461) September 18, 2024
Француска ће своје борбене авионе Mirage-2000-5 које је пре неколико месеци обећала да ће као војну помоћ испоручити Украјини те своје авионе највероватније до краја 2024. године предати Кијеву, али ће пре тога следити модернизација.
Како наводе француске медији пакет модернизације односиће се на уградњу опреме за напад на копнене циљеве с обзиром да су се ове летелице у француском РВ користиле за ловачко-пресретачке задатаке.
Како се наводи основни модел авиона Mirage-2000-5 су чисти пресретачи који немају могућност употребе ракета ваздух-земља.
Како се наводи авиони ће бити модификовани у ваздухопловној бази Казо за напад на копнене циљеве.
Постоје индиције да би Украјина могла да добије своје прве авионе Мираж 2000 до краја 2024.
Према подацима публикације Military Balance за 2024. годину Француско РВ располаже са 34 летелице типа Mirage.
Од тог броја 27 је у верзији Mirage 2000-5 и 7 у верзији Mirage 2000B. У питању су два пука и то један Mirage 2000-5 и један пук Mirage 2000B.
Француска такође има у свом саставу и 60 Mirage 2000D од којих је 55 надограђено Mirage
2000D RMV).
Mirage 2000-5
Ова верзија авиона полетела је први пут октобра 1990 -те године и тад је добио ознаку Mirage 2000-5. Наредне 1991. полетео је први серијски произведени једносед Mirage 2000-5. Ова летелица извезена на Тајван и то 50 авиона који су уведени у оперативну употребу 1997. године. Извезен је у УАЕ где је познат под ознаком 2000-9. Такође и Грчка. Ова верзија авиона постоји у две верзије једноседу и двоседу који је задржао оперативне способности једноседа и може да служи за обуку пилота.Висок однос потиска/маса и електричне команде дају овом авиону одличну манервабилност и управљивост. У пилотској кабини уграђен је комбиновани горњи показивач и приказивач у висини очију head-up/head level display који формирају слику у циљу оптималног приказивања свих података везаних за управљање, навигацију, ангажовање циљева у ваздуху и на земљии употребу наоружања, два бочна приказивача у боји који приказују све информације са свих сензора и податек о управљању системима, доњи приказивач приказује тактичку ситуацију у ваздуху. Пилотов избор у реалном времену остварује се помоћу ситема ХОТАС са рукама на палици и на ручици гаса. Захваљујући фузији сензора пилот Mirage 2000-5 једноседа може да уништи циљ и у ваздуху и на земљи, без нарочитог оптерећења.
РадарMirage 2000-5 има уграђен вишемодни импулсно -Доплеров радар RDY, који му у ловачко пресретачким задацима омогућава избор више циљева на свим висинама и гађање у горњој и доњој полусфери. Радар RDY може да открије 24 циља и да у току скенирања прати 8 циљева. Комплетна оперма за ометање и самозаштиту налази се унутар трупа авиона.
Наоружање
У ловачкој конфигурацији Mirage 2000-5 има два топа калибра 30 мм, четири ракете ваздух-ваздух средњег домета МICА и две ракете кратког домета IC MATRA MAGIC. Такође Mirage 2000-5 може да носи и ракете ваздух-ваздух са полуактивним рарадским самонавођењем Super 530D, као и Sky Flash.
Mirage 2000-5 има и подвесни ласерски означивач TV/CT/LDP комапније Thales што му омогућава употребу било коју врсту ласерског напружања, као и подвесни осматрачки контејнер “Демоклес”.
Mirage 2000B
Mirage 2000B је двосед који служи за обуку пилота. Прва летелица полетела је октобра 1983. године. Ова летелица доживела је касније конверзију у верзију Mirage 2000N за дејства нуклеарним оружјем са дистанце и верзија Mirage 2000D за класичне бомбардерске задатке по циљевима на земљи. У бомбардерској мисији у задњем делу налази се оператер наоружања-
Тактичко технички подаци за Mirage 2000-5
Димензије: дужина 14,36 м; висина 5,20 м, размах крила 9,13 м:
Маса празног авиона: 7.900 кг
Максимална маса по полетању 17.000 кг
Број подвесних тачака на летелици испод крила 9;
Максимална брзина: 2.340 км/х;
Плафон лета: 18.000 м
Радијус лета. 1.400 км
Погон: турбовентилаторски мотор М53-П2 потикса без допунског сагоревања 6.600 daN и са допунским сагоревањем 9.700 daN