ПРВО АЛБАНСКО ОКЛОПНО ВОЗИЛО КАТЕГОРИЈЕ МРАП “ШОТА” Нови детаљи

МРАП Шота настао је на шасији Ford F-550. У питању је возило побољшане оклопне заштите од стрељачког оружја, експлозије мина и импровизоване експлозивне направе

Албанија је на недавно одржаном Сајму наоружања и војне опереме приказала своје прво оклопно возило категорије МРАП под именом “Шота” које призводи приватна компанија “Тимук”.

Ово је први пута да је Албанија од када постоји као држава приказала свој продукт оклопног возила, пошто од 1945 године углавном је набављала тенкове и оклопна возила од Совјетског Савеза и Кине, а од уласка у НАТО од Италије и Немачке.

Корак ка првом албанском оклопном возилу направила је компанија “Тимук” која је позната по прављењу специјализованих возила, ремонту и надоградњи, а прво оклопно возило је нови искорак ове суседне државе.

Оно што је до сад познато МРАП Шота настао је на шасији Ford F-550 која је у облику латиничног слова “V”како би ублажило експлозију. У питању је возило побољшане оклопне заштите од стрељачког оружја, експлозије мина и импровизоване експлозивне направе (ИЕД).

Оно што је интересантно јесте да је возило пројкат искључиво жена -инжењерки које су се бавиле конструкцијом оклопног возила.

Како је саопштено МРАП “Шота” има подршку Министарства одбране Албаније, како би се смањила набавка војне опреме из иностранства и да се подстакне развој домаће војне опреме и наоружања. Оно што је интересантно компанија Тимак је углавном производила амбулантна возила за Украјину, а није искључено да ће овај албански МРАП кренути пут Украјине. Постоји патролно и амбулантно оклопно возило.

У првој вести о МРАП “Шота” није било техничких детаља који су обелодањени на Еуросаторију:

МРАП ШОТА има дужину 6,5 м, ширине је 2,8 м и висине 2,1 м.

Укупна тежина возила је 8 тона. Основну посаду чине 2 члана возач и командир који управља оружаном станицом, а у унутрашњост возилима могуће је сместити одељење од 8 војника.

Возило “Шота” како је наведено покреће шестоцилиндрићни мотор пд 6210 кубика.

Систем вешања обезбеђује веома добре возне карактеристике, побољшану вучу и смањено хабање гума.

Конструкцији гледано возило има ојачане шарке, самостојеће даске на улазу у возило, ојачане блатобране и задње бранике који могу да издрже прелазак преко различитих препрека. Шота је опремљена и куком за извлачење која може да вуче возило до тежине од 13 тона.

У унутрашњости, возило је опремљено седиштима са сигурносним појасевима у четири тачке са механизмима за брзо отпуштање. Седишта возача и командира имају систем за ублажавање експлозије постављен на под, као и подешавање висине од 60 милиметара, подешавање клизне шине од 160 милиметара, наслон за главу и бочну подршку за главу и подешавање угла леђа. Седишта за посаду су такође опремљена системом за ублажавање експлозије, бочном подршком за тело и главу и наслонима за главу.

Шота је опремљена 2ран флет” системом на свим гумама и централним регулатором притиска.

Цела кабина, кров и под возила су заштићени од метака и експлозија. Заштита је тренутно на нивоу STANAG III. Шота има оклоп Armox Advanced 9mm armor, ниво заштите BR7 који је отпоран на стрељачку муницију калибра 7,62×39мм. Возило на предњој страни, бочним вратима и на боковима има балистичко стакло дебљине 56 мм и може бити оремљено додатним оклопом ради веће заштите.

Што се тиче противминске заштите она код “Шоте” изгледа овако:

2а – Притисак експлозије мине активиран под било којим положајем точка

2б – Експлозија мине испод центра

2ц – 25кг ТНТ пуњење експлозија бочно

3а – Притисак експлозије мине под било којим точком

Заштита од делова граната: ексолозија гранате калибра 155 мм на 80 метара испред возила.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *