BORSUK KREĆE U SERIJSKU PROIZVODNJU: POLJSKA VOJSKA TRAŽI 1.000 KOMADA I 400 SPECIJALNIH VOZILA

Borsuk bi trebalo da u potpunosti zameni zastarele BVP-1, koji su i dalje u upotrebi u Oružanim snagama Poljske

Oružane snage Poljske naručile su 1.000 BMP-ova Borsuk i još 400 specijalizovanih vozila na bazi šasije „Borsuk”.

Ove BMP proizvodi domaći koncern Huta Stalowa Wola, koji je deo PGZ – ​​Polish Armaments Group.

Borsuk bi trebalo da u potpunosti zameni zastarele BVP-1, koji su i dalje u upotrebi u Oružanim snagama Poljske.

Tačan datum potpisivanja konačnog memoranduma nije poznat, ali pregovori za kupovinu prvih 159 borbenih vozila pešadije Borsuk trebalo da počnu ovog meseca.

Na sajmu odbrane MSPO 2019 u Kielceu, poljska odbrambena industrija prvi put javnosti je predstavila prvo domaće gusenično borbeno vozilo pešadije iz porodice Borsuk.

Borsuk, proizvodi kompanija Polska Grupa Zbrojeniowa imala je za cilj da se zamene ostarela borbena vozila pešadije BMP-1 sovjetske proizvodnje koje je u naoružanju imala Poljska. Ta vozila se sredinom 2022. godine kada je krenuo rat kao vojna pomoć sva predata Ukrajini.

Cilj projekta je bio razvoj novog borbenog vozila pešadije (BVP) koje će delovati kao osnovna komponenta budućih mehanizovanih bataljona vojske Poljske. Borsuk je zamišljen na prati poljske tenkove K2, koji će postati deo mehanizovanih divizija poljske vojske.

Planirano je da novo oklopno vozilo ima taktičko-tehničke karakteristike, identičnim uslovima koji vladaju na savremenim ratištima, kao i najsavremeniju i najnapredniju tehnologiju amfibijskog vozila.

U periodu 2018-2019, prvo borbeno oklopno oklopno vozilo na gusenicama iz porodice Borsuk je bilo testirano, uglavnom u oblastima mobilnosti, voznih karakteristika, amfibijskih sposobnosti i balističke zaštite. Prvi izveštaji pokazali su da su prototipovi oklopnog transportera Borsuk na zadovoljavajući način prošli sve planirane testove.

Borsuk ima motor napred, kupolu u sredini i prostor za posadu u zadnjem delu vozila. Trup i kupola će obezbediti visok nivo zaštite od balističkih pretnji, kao i od eksplozija raketnih granata (RPG) i IED (improvizovanih eksplozivnih naprava). Borsuk je opremljena gumenim gusenicama ojačanim kompozitnim materijalima i čeličnim sajlama, zbog čega je njihova težina i do 50% manja, što takođe u velikoj meri doprinosi manjoj ukupnoj masi oklopnog vozila.

Vozilo odlikuje visoka pokretljivost i sposobnost svladavanja svih terenskih prepreka, uključujući i vodene i može da se koristiti u različitim klimatskim uslovima. Maksimalna brzina kretanja po asfaltnom putu je 65 km/h, dok je brzina plivanja 8 km/h.

Borbena masa osnovne verzije Borsuka iznosi 28 tona.

Naoružanje:

Na Borsuku je postavljena kupola ZSSV-30, koju je Poljska počela da razvija za oklopna vozila Rosomak (Patria AMV 8×8) i kao alternativu italijanskom Oto Melara hitfist-30P DUBS.

Daljinski upravljlivu borbenu stanicu ZSSV-30, su zajednički razvile poljske kompanije WB Electronics i HSW. Glavno naoružanje ove kupole predstavljaju automatski top Mk44 bushmaster  II  kalibra 30 mm, mitraljez UKM-2000 kalibra 7,62 mm i dva lansera protivtenkovskih raketa spike-LR koji su postavljeni na desnoj strani kupole.

Poljska planira nabavku 1.400 ovih borbenih vozila pešadije od čega će 1.000 primeraka biti izrađeno u osnovnoj verziji BVP, dok preostalih 400 biće specijalizovane verzije ovog borbenog vozila pešadije.

Od ostalih verzija predviđena su: izviđačka, komandna, medicinsko vozilo za evakuaciju GOTEM, vozilo za izvlačenje GEKON, vozila za praćenje kontaminiacije okoline.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *