KAI РАЗВИЈА ЈЕДНОСЕДИ АВИОН FA-50

Foto: Korea Aerospace Industries (KAI)

Korea Aerospace Industries (KAI) ће развити аутономну летелицу и верзију борбеног авиона FA-50 са једним седиштем како би повећао свој тржишни удео.

Пројекти ће коштати укупно 90,9 милијарди корејских вона (68,8 милиона долара): 55,3 милијарде вона (42 милиона долара) за аутономни млазњак и 35,6 милијарди вона (27 милиона долара) за FA-50, пише The Korea Economic Daily.

„Утирали смо пут будућим пословима кључним успесима сектора, као што је рекордна продаја прошле године“, рекао је извршни директор KAI Канг Гу-Јунг, а преноси агенција.

„Циљ нам је да повећамо улагања у будућа предузећа како бисмо доминирали будућом ваздухопловном индустријом“.

KAI је прошле године најавио рекордну продају од 3,8 билиона вона (2,89 милијарди долара), што представља годишњи пораст од 37 одсто, углавном захваљујући извозу FA-50 у Пољску.

Варшава је потписала уговор од 13,7 милијарди долара са KAI у септембру 2022. године за испоруку 48 FA-50.

За аутономну платформу су издвојена 42 милиона долара за покривање прве фазе развоја авиона од 2024-2025. године.

Ово укључује основни и детаљни дизајн и демонстрацију кључних технологија као што су дистрибуирани електрични погон и контрола лета.

У другој фази биће производња прототипа и тестирања у лету до 2028. године.

„KAI има за циљ да до 2031. године добије одобрење Јужне Кореје и америчке Федералне управе за ваздухопловство за комерцијализацију (аутономне летелице)“, пише Тhe Korea Economic Daily, додајући да се очекује да ће укупни развој авиона коштати 150 милијарди вона (114 милиона долара).

На захтев купаца авиона, очекује се да ће верзија са једним седиштем побољшати свој борбени потенцијал, укључујући дејства ваздух-ваздух и ваздух-земља, пише The Korea Economic Daily.

Укупно 138 авиона је извезено купцима укључујући Тајланд, Малезију и Пољску.

Компанија планира да заузме 50 одсто глобалног тржишног удела једноседа, са циљем да прода 300 примерака.