ЈЕДАН ДАН ЖИВОТА СА МИГОВИМА 29 НА БАТАЈНИЦИ: КАКО ЈЕ МИРОСЛАВ ЛАЗАНСКИ ПРИКАЗАО НОВЕ ЛОВЦЕ У НАОРУЖАЊУ ЈРВ И ПВО! ЗАБОРАВЉЕНИ СНИМЦИ

Фото: Принтскрин Јутјуб

Главна тема у медијима је и даље донација две земље Данске и Холандије у борбеним авионима Ф-16 Украјини. Шта ће то значити и како ће изгледати. Било је неких војних аналитичара и стручњака који су говорили о томе и навели да је југословенским пилотима када су ловци МиГ-29 сада већ далеке 1987. године стигли на Батајницу требало времена да се прилагоде.

Међутим, то свакако није тачно, јер су пилоти ЈРВ који су до 1985-1986 летели на ловцу МиГ-21 су кренули на преобуку. Прво учење језика, а онда и преобука у Совјетском Савезу.

Фото: Принтскрин Јутјуб

Први југословен који је сео у копкит МиГ-29 био је сада покојни, а у то време пробни пилот пуковник, а касније и генерал Бранко Билбија који је самостално летело на овом ловцу, као и на француском Миражу 2000. Билбија је написао стружну експертизу на основу које је и одабран овај ваион који је слетео у Југославију 24. септембра 1987. године.

Годину дана од доласка ловаца МиГ-29 у Југославију војно-политички коментатор Мирослав Лазански за политичку емисију ЗИП (За и против која је ишла на ТВ Београд 1) објавио је прилог о ловцу МиГ-29, као и разговор са тадашњим командантом ексадриле Љубишом Величкочвиће, касније командантом РВ и ПВО ВЈ, који је трагично настрадао за време НАТО агресије и пилотом, мајором, касније потпуковником Хајрудином Реџовићем једним од првих пилота који су прошли преобуку за овај авион.

Снимак открива моного тога да са овим ловцем није било никаквог проблема у прихватању како од пилота тако и од земањског особља које је после слетања обављало редовне прегледе. Иначе колико је све беспрекорно функционисало говори и података да тадашње ЈРВ и ПВО није до НАТО агресије изгубило ниједан ловац у било какавом инциденту, што говори о високој оспособњености пилота и механичара.

Како је изгледао један дан у једници са МиГ-ом 29 погледајте у видео прилогу: