Грчки и српски медији оживљавају могућност да Атина испоручи Београду серију од дванаест Миража 2000-5ЕГ / Мираге 2000-5БГ који служе као прелазно решење
Прича о грчким Миражима 2000-5 поново је актуелна, овај пут покренуо ју је поново франуцски сајт Avionslegendaires.
Прича је одавно позната тако да је непотребно нешто ново писати тако да ћемо у целости пренети писање овог сајта на тему Миража 2000-5.
“Када су информације почеле да цуре крајем пролећа, многи су то схватили као притисак на преговоре са Паризом око Рафала . Чини се да то није случај јер грчки и српски медији оживљавају могућност да Атина испоручи Београду серију од дванаест Миража 2000-5ЕГ / Мираге 2000-5БГ који служе као прелазно решење . Снажан повратак у време када Грчка препродаје своје примерке борбеног авион . Јасно је да је крај каријере Миража 2000 у потпуности повезан са Dassault Aviation Rafale F-4 и његовим маркетингом.
Преговори који су тренутно у току између Атине и Београда, а који се воде према писању локалних медија, од маја 2024. добили су одобрење Париза. Када је Србија потпуно уверила Француску да бивши грчки Мираж 2000-5 неће бити коришћен за замену Рафала у случају неуспеха преговора. Десет једноседа и два двоседа би на тај начин омогућило РВПО-ВС да поврати двоструки капацитет противваздушне одбране и пресретања достојан имена. Истовремено, такав уговор би Грцима омогућио да одрже преговоре са Индијом као што смо вам представили пре три дана.
Сада остаје да се види ко ће, Србија или Тајван, исписати већи чек и ко од њих двојице има највеће шансе за дипломатску победу у преговорима са Грчком. Сетите се да су ваздушном линијом Атина и Београд удаљени једва 1000 километара. Грчка и Србија су две балканске земље, које ће неминовно играти улогу у преговорима. Острво Формоза је далеко.
Plate Mirage 2000, municijom, umjesto da je izvoze u Ukrajinu. Manje ubijenih Rusa i Ukrajinaca, na veliku žalost zapada. I veliko veselje njihovih porodica.