Америчко ратно ваздухопловство направило је највећу поставу ловаца пете генерације F-22 Raptor на писти у историји, са 24 ловца из 1. ловачког (борбеног) винга ( 1st Fighter Wing) који су водили „шетњу слоновима“ заједно са шест школских авионаT-38 Talon.
„Ова демонстрација је истакла способност винга да брзо мобилише снаге у сценаријима високог стреса“, објавио је ловачки винг, елаборирајући: „Као водећи винг команде за ваздушне борбе (1. ловачки винг), одржава неупоредиву борбену спремност да обезбеди националну одбрану у тренутку. Демонстрација силе представљала је 13 одсто целокупне флоте F-22 од 185 авиона, иако је само око две трећине флоте кодирано за борбу, док остатак користи старији софтвер који се сматра неприкладним за операције на првој линији и користи се само за обуку.
Шетње слоновима су посебно тешке за F-22, јер су његове потребе за одржавањем и оперативни трошкови далеко премашили захтеве програма, што је резултирало веома ниским стопама доступности од око 52 процента. Ове стопе су далеко најгоре у ваздухопловству, а чак и ловци F-15C/D направљени осамдесетих година прошлог векас су се показали далеко лакшим за одржавање. С обзиром да се очекује да ће се стопе доступности и могућности одржавања само додатно погоршати како ловци старе, ови недостаци су сматрани кључним фактором у одлуци да се смањи производња F-22 за више од 75 процената, а одлука о прекиду производње онешена је 2009. године, мање од четири године пошто је авион ушао у службу.
Иако је конструисан као ловац за супериорност у ваздуху високих перформанси, застарела авионика F-22 оставља га у све већем недостатку у односу на његовог мањег парњака F-35 који се данас производи. Raptor се такође сматра далеко најмање свестраном класом ловаца која је ушла у службу од почетка века, првенствено због ограничења његовог пакета авионике и потпуног недостатка пројектила ваздух-земља, што озбиљно ограничава његову корисност за било коју другу улогу осим борбе ваздух-ваздух. Будућност ловачке флоте остаје све неизвеснија, иако се спекулише да би тешкоће са којима се Ратно ваздухопловство САД суочило у финансирању развоја ловца шесте генерације за супериорност у ваздуху у оквиру NGAD програма, могле да га наведу да повећа улагања у модернизацију делова флоте F-22 како би се делимично решила застарелост.