Američko ratno vazduhoplovstvo napravilo je najveću postavu lovaca pete generacije F-22 Raptor na pisti u istoriji, sa 24 lovca iz 1. lovačkog (borbenog) vinga ( 1st Fighter Wing) koji su vodili „šetnju slonovima“ zajedno sa šest školskih avionaT-38 Talon.
„Ova demonstracija je istakla sposobnost vinga da brzo mobiliše snage u scenarijima visokog stresa“, objavio je lovački ving, elaborirajući: „Kao vodeći ving komande za vazdušne borbe (1. lovački ving), održava neuporedivu borbenu spremnost da obezbedi nacionalnu odbranu u trenutku. Demonstracija sile predstavljala je 13 odsto celokupne flote F-22 od 185 aviona, iako je samo oko dve trećine flote kodirano za borbu, dok ostatak koristi stariji softver koji se smatra neprikladnim za operacije na prvoj liniji i koristi se samo za obuku.Šetnje slonovima su posebno teške za F-22, jer su njegove potrebe za održavanjem i operativni troškovi daleko premašili zahteve programa, što je rezultiralo veoma niskim stopama dostupnosti od oko 52 procenta. Ove stope su daleko najgore u vazduhoplovstvu, a čak i lovci F-15C/D napravljeni osamdesetih godina prošlog vekas su se pokazali daleko lakšim za održavanje. S obzirom da se očekuje da će se stope dostupnosti i mogućnosti održavanja samo dodatno pogoršati kako lovci stare, ovi nedostaci su smatrani ključnim faktorom u odluci da se smanji proizvodnja F-22 za više od 75 procenata, a odluka o prekidu proizvodnje onešena je 2009. godine, manje od četiri godine pošto je avion ušao u službu.
U maju 2021. godine Vazduhoplovstvo je potvrdilo da F-22 nije deo njihovih budućih planova za lovačku flotu, s tim da je avion predviđe za prevremeno povlačenje iz službe. Odlučeno je da se lovci F-22, zamene novim verzijama lovaca F-15 i F-16, iako je baš on konstruisan da zameni iste. Odlučeno je da se ovi lovci iz doba Hladnog rata zadrže u službi i nastave da se dalje proizvode. Napori Vazduhoplovnih snaga da počnu sa penzionisanjem F-22 koji su bili samo delić njihovog radnog veka, uz nastavak ulaganja u nabavku novih F-15 – direktnog prethodnika lovca Raptor dizajna koji je 30 godina stariji – pružili su najjasniji pokazatelj da je program F-22 bio daleko od uspeha.
Iako je konstruisan kao lovac za superiornost u vazduhu visokih performansi, zastarela avionika F-22 ostavlja ga u sve većem nedostatku u odnosu na njegovog manjeg parnjaka F-35 koji se danas proizvodi. Raptor se takođe smatra daleko najmanje svestranom klasom lovaca koja je ušla u službu od početka veka, prvenstveno zbog ograničenja njegovog paketa avionike i potpunog nedostatka projektila vazduh-zemlja, što ozbiljno ograničava njegovu korisnost za bilo koju drugu ulogu osim borbe vazduh-vazduh. Budućnost lovačke flote ostaje sve neizvesnija, iako se spekuliše da bi teškoće sa kojima se Ratno vazduhoplovstvo SAD suočilo u finansiranju razvoja lovca šeste generacije za superiornost u vazduhu u okviru NGAD programa, mogle da ga navedu da poveća ulaganja u modernizaciju delova flote F-22 kako bi se delimično rešila zastarelost.