104-0: КАКО F-15 ИМА ТАКО ИМПРЕСИВАН БОРБЕНИ РЕЗУЛТАТ?

Способности Eagle-а и његов развој воде порекло још од раних дана Вијетнамског рата, када су морнарица и ваздухопловство разматрали детаље за заједнички тактички авион будућности. У то време, тадашњи државни секретар Роберт МекНамара задао је обе службе задатком да креирају платформу која би могла испунити мисије обе службе.

Шта треба знати: Са импресивним борбеним резултатом 104-0, амерички F-15 Eagle је познат по брзини, маневарским способностима и разорној ватреној моћи. Оригинално направљен током ере Вијетнамског рата, F-15 је развијен као ривал совјетским MiG ловцима и доказао је своју надмоћ у ваздушним борбама.

  • Најновија итерација, F-15EX, додатно унапређује његове способности, носећи преко 13,5 тона наоружања и могућност лансирања до 12 ракета ваздух-ваздух.
  • Назван “bomb truck,” F-15EX комбинује наслеђе Eagle-а са напредним технологијама, обезбеђујући да ова платформа остане моћан ресурс за америчко ваздухопловство у наредним годинама.
Зашто резултат 104-0 F-15 Eagle-а и даље стоји чврсто

Познат по свом борбеном резултату од 104-0 без губитка, амерички F-15 Eagle остаје омиљен међу љубитељима авијације и војним стручњацима. Четврта генерација ове платформе технички је у заостатку у односу на новије авионе попут F-22 Raptor и F-35 Joint Strike Fighter, али Eagle и даље показује своју вредност у брзини и снази наоружања.

f-15© Umer Sayyam/Shutterstock
F-15

F-15 је заправо најбржи ловац за ваздушну борбу у било којој америчкој војној служби. Његова надмоћ у ваздуху постигнута је комбинацијом маневарске способности, домета, наоружања, авионике и убрзања. Ове завидне способности доприносе његовом одличном борбеном резултату.

Преглед платформе

Моћ и развој Eagle-а воде порекло од раних дана Вијетнамског рата, када су морнарица и ваздухопловство разматрали заједнички тактички авион будућности. Тадашњи државни секретар Роберт МекНамара задао је обема службама задаткак да створе јединствену платформу која би испунила мисије обе стране. Совјети су у то време летели са MiG-23 и MiG-25, који су се сматрали изузетним ловцима. Велике компаније као што су North American Rockwell, Fairchild Republic, McDonnell Douglas и General Dynamics изнеле су своје предлоге, а ваздухопловство је на крају изабрало план McDonnell Douglas-а и F-15 је рођен.

Shutterstock / NYC Russ
F-15 пробија звучни зид

Када је прототип Eagle-а први пут полетео, остварио је бројне „прве“ успехе. Био је то први авион ове врсте који је могао да нападне више непријатељских мета истовремено са раздаљина до 100 миља, захваљујући ракетама вођеним радаром и напредном радарском систему. Значајно је и то што је овај авион био први који је могао да убрза право у небо одмах након полетања због невероватне брзине убрзања.

F-15 у акцији

Потпуковник ваздухопловства САД-а, Цезар Родригез, оборио је више совјетских MiG летелица него било који други пилот од времена Вијетнамског рата. Прве две победе постигао је током Првог заливског рата против MiG-23 и MiG-29, које су управљали ирачки пилоти.

Представљамо F-15EX

Изванредан борбени резултат F-15 допринео је његовој континуираној служби у ваздухопловству САД-а. F-15EX је најновија варијанта која је уведена, опремљена најсавременијим способностима које превазилазе претходне верзије Eagle-а. Стручњаци називају овог новог Eagle-а “bomb truck” јер може да носи више од 13,5 тона наоружања. Раније ове године објављено је да ова платформа може да понесе и лансира до дванаест ракета ваздух-ваздух. Остваривање рекорда у количини и тежини носивог наоружања је оно што чини Eagle II тако смртоносном варијантом.

Иако је F-15 старија варијанта, укључивање технологија нове генерације у најновију варијанту помоћи ће да задовољи потребе ваздухопловства у годинама које долазе.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *