Руска државна компанија Уједињена авио-компанија испоручила је Министарству одбране нову серију фронтовских бомбардера Су-34, како је саопштено 17. јуна.
Државни одбрамбени конгломерат Ростец је известио о испоруци: „Уједињена авио-компанија је испоручила редовну серију Су -34 фронтовских бомбардера Министарству одбране у оквиру налога за набавку наоружања испоручени су војницима након фабричких испитивања”. Први заменик генералног директора Ростеца Владимир Артјаков истакао је да је Су-34 био интензивно коришћен у руско-украјинском рату, додајући да „способности авиона омогућавају пилотима да извршавају мисије на било ком попришту ратовања уз употребу вођеног и невођеног оружја. .” Су-34 је испоручен у много већем броју од било које друге класе ловаца од распада СССР, са више од 120 за које се сматрало да су тренутно у употреби упркос значајним губицима током рата Захтеви украјинског фронта и ескалиране конфронтације са НАТО. Широко се процјењује да је то најдугометнија класа ловаца на свијету, којој је вјероватно ривал само кинески Ј-20, а на њих се увелико ослања за улоге у нуклеарној испоруци, а у септембру 2023. године. први пут балистичке ракете за ударне мисије.
Извршни директор Уједињене авио-компаније Јуриј Сљусар изјавио је да корпорација повећава производњу Су-34, елаборирајући: „Ажурирамо технолошке и пословне процесе и проналазимо додатне резерве за повећање производње”. Он је додао да су у ту сврху ангажовани нови кадрови. Испорука нових Су-34 уследила је три дана након што су сателитски снимци потврдили да су украјинске оружане снаге извеле невиђени велики удар дроном на аеродром Моросовск у руској области Ростов, који служи као централно средиште операција Су-34. Слично будуће циљање се очекује јер државе западног блока повећавају подршку у значајном обиму како би олакшале дубље нападе. Што се тиче будућности производње Су-34, саопштено је да је Министарство одбране у октобру 2023. дало директиве за даље проширење производње, што се посебно поклопило са посетом министра одбране Сергеја Шојгуа фабрици авиона Чкалов у Новосибирску, у Сибиру, која производи авиона. Министар је тада нагласио: „Овај борбени авион је главни радни коњ, сваки дан имају четири, пет налета, тако да треба да се појачамо, пожуримо. Имамо предузећа која су ове године испред плана за програм 2024, године. Тако да и овде треба да организујемо рад.”
Са предратном производњом која се процењује на око 14-18 годишње, спекулише се да би повећана производња могла да доведе до испоруке Су-34 до 24 авиона годишње, што га ставља у исту лигу као и нови ловац пете генерације Су-57. Извештава се да је руско ваздухопловство добило нову серију авиона 8. априла, при чему су све серије испоручене од јула 2022. године произведене по побољшаном стандарду Су-34М. Руски извори нашироко тврде да Су-34М има двоструко већи борбени капацитет од основног Су-34, који је први пут ушао у употребу 2014. године. Значајне карактеристике укључују наменски интерфејс за три различита типа сензора, односно УКР-РТ под који носи електронску претрагу мере, УКР-ОЕ камера под и УКР-РЛ која интегрише радар са синтетичким отвором бленде. Су-34М такође има специјализовану варијанту за вођење електронског рата и варијанту за обавештајне, осматрачке и извиђачке задатке.Су-34 је привукао посебну пажњу током прошле године због своје ефикасности у употреби прецизних вођених једрећих бомби по циљевима у Украјини, при чему су ове бомбе омогућавале авиониома да се боре на дометима од око 70 километара. Бомбе су много ефикасније од ракета и уз мали удео цене, и могу да носе не само конвенционално, већ и термобарично бојево пуњење за уништавање војника у утврђеним позицијама. Борци украјинске војске на фронту у разговору за the New York Times упоредило је утицај руских једрећих бомби са „капијама пакла“, наглашавајући њихову „додатну разорну моћ“ која допуњује артиљеријску бараж руске војске.