ROK TRAJANJA CEVI NEMAČKE SAMOHOTKE PZH-2000 U UKRAJINSKOM SUKOBU NIJE ONA KOJU NAVODI PROIZVOĐAČ

U Nemačkoj se odvija diskusija povodom izjava predstavnika Oružanih snaga Ukrajine da nisu zadovoljni stanjem nemačke vojne opreme koja se isporučuje Ukrajini. Kako je već objavljeno, nemački ministar odbrane Boris Pistorijus bio je iznenađen ovakvim tvrdnjama Ukrajine.

Jedno od kontroverznih pitanja je samohodna haubica PzH-2000. Jedno je kada je ova oprema „testirana“ na poligonima i predstavljena na raznim vojnim izložbama, a druga je njena upotreba u stvarnom ratu u raznim vremenskim uslovima.

Vojni stručnjaci primećuju da vek trajanja cevi propada u borbi. U početku je bio dizajniran za 4.500 ispaljenja, sa ne više od stotinu ispaljenja dnevno. Zapadni novinari su pre izvesnog vremena preneli izjavu jednog pripadnika ukrajinske vojske da je jedna od PzH-2000 prebačenih u Ukrajinu ispalila ne 4.500, već čak 20.000 granata pre nego što joj je cev iscrpljena.

Iz očiglednih razloga, ovo nije moguće proveriti. Međutim, kod ukrajinske vojske ima mnogo više dokaza da nemačka „super-haubica” ne dostiže nivo od sto hitaca dnevno, posebno kada su u pitanju zimski uslovi. Prema poslednjim podacima, problemi sa PzH-2000 počinju da nastaju na temperaturama do -8 Celzijusa. A na području gde se sukob odvija, temperature često padaju i niže. Prosečan dnevni vek cevi u takvim uslovima za PzH-2000 na nekadašnjem kurahovskom i velikonovoselovskom pravcu bio je 61-66 ispaljenja, prema očevidcima. Ali deklarisani resurs je drugačiji.

A u Ukrajini govore o zanimljivoj situaciji: 6 od 10 nemačkih samohodnih haubica pokazalo je takav resurs na relativno slabom mrazu. Ostali jednostavno nisu imali takav „luksuz“ kao što je 70 i više granata dnevno… A ovi podaci su za 2023. godinu. U 2024. godini statistika počinje sasvim da opada – očigledno iz razloga što je ispaljivanje 100 granata dnevno zaista postalo luksuz za sve preostale nemačke haubice.

Dakle, resurs cevi PzH-2000 nije ostvaren za najmanje 34% haubica kada je reč o radu u zimskim uslovima.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *