USS John F. Kennedy (CVN-79), други носач авиона класе Ford, приближава се комплетирању за пријем у састав флоте, али се суочио са вишеструким кашњењима. Првобитно се очекивало да ће ући у састав флоте 2022. године, а испорука је сада предвиђена за 2025. годину због надоградње конструкције и способности, укључујући накнадну опрему за подршку F-35C Lightning II стелт ловцима.
-Када буде оперативан, Кенеди ће се придружити Пацифичкој флоти како би ојачао америчко морнаричко присуство у Индо-пацифику усред растућих тензија са Кином.
Очекује се да ће напредна технологија и побољшања брода пружити критичан подстицај америчкој поморској моћи, настављајући транзицију са остарелих носача класе Nimitz.
Увођење носача авиона USS John F. Kennedy у састав флоте поново одложено: Шта кочи најновији морнарички носач авиона?
Носач класе Ford је технолошко чудо. Уз системе за ажурирање и тешку аутоматизацију, Ford је вероватно најнапреднији поморски брод икада направљен. Али као што се могло очекивати, прављење најнапреднијег поморског брода икада направљеног може бити испуњено растућим боловима, наиме, прекорачењем трошкова и кашњењем у распореду.
До данас, само је један носач авиона класе Ford ушао у оперативни састав флоте РМ САД, истоимени USS Gerald R. Ford (CVN-78). Други брод ове класе, USS John F. Kennedy (CVN-79), требало је да буде испоручена ове године, али је одложена. Међутим, испорука се очекује негде следеће године.
Представљамо носач авиона John F. Kennedy
Кенеди је скоро спремна за флоту, а када буде, придружиће се Пацифичкој флоти. Додавање Кенедија флоти омогућиће морнарици да настави са повлачењем својих носача класе Нимиц, који су предвиђени за педесет година службе и заиста се приближавају граници од пола века.
Кенеди је требао да буде испоручен прошлог јуна. То се није десило.
Према америчком Поморском институту, до кашњења је дошло „да би услуга могла да промени доступност брода након потресања (Post Shakedown Availability, PSA) и обави више посла током изградње“. Израз PSA се односи на понашање брода током пловидбе у валовитим (таласастим) водама мора или океана.Док је у документима о буџету морнарице објашњено да „Морнарица спроводи стратегију за повлачење основног рада са расположивости након потресања (PSA) у период изградње како би се обезбедила већа способност при испоруци брода“.
Више способности у испоруци брода је добра идеја, Кенеди је дизајниран да понуди тренутни подстицај америчком присуству у Индо-Пацифику, где су САД све више забринуте због ревизионистичке Кине.
Право на Пацифик
Прва брод класе Форд, већ је у саставу Шесте флоте РМ САД, и налази се у водама Африке и Европе. Кенеди ће се, међутим, упутити у другом правцу, од западне обале копна САД, до Индо-Пацифика, где ће се користити за повећање америчке моћи у региону.
Распоређивање у Индо-Пацифику није само геополитика, већ и логистика; Индо-пацифичко распоређивање ће „смањити количину времена које би [Кенедију] било потребно да буде у бродоградилишту након испоруке брода да би спровео PSA.
Првобитно, Кенеди је требало да се придружи Пацифичкој флоти 2022. године. Затим је испорука одложена до 2024. године. Затим поново, на 2025. годину. У САД се надају да ће датум испоруке 2025. године бити испоштован. Разлог за сва кашњења су биле надоградње способности; Кенеди у почетку није био способан да користи F-35 C Lightning II. То је био проблем.
Конгрес је интервенисао, указујући на апсурдност изградње носача авиона вредног 13 милијарди долара који није био способан да постави авион пете генерације за који је Пентагон уложио преко 100 милијарди долара, а не безначајан део трошкова потрошен за стварање C- варијанте, која је способна за коришћење са носача.
F-35 C је стелт авион са ултра ниским радарским пресеком (RCS). Стелт технологија обећава да ће бити од виталног значаја у сваком сукобу са Кином, која поседује софистициране противваздушне одбрамбене системе, што ће прилично отежати не-стелт продирање и вероватно ће смањити утицај авиона четврте генерације, попут морнаричких F/A-18 Super Hornet.
Ma da li je moguće?? Najnoviji, a i najsavremeniji ikad napravljen? Ja mislio da su najsavremeniji ikad bili oni iz 2. WW.
Значи 13 милијарди долара најскупљи брод икада направљен, а ЕХРО 2027 18 милијарди евра!
Смешни су ови људи. Крену у развој “најнапреднијег” носача и авиона а не предвиде да тај авион користи тај носач? Јесу ли они нормални или је и то показатељ “способности”?