PAD F-35 UZROKOVALA PILOTSKA GREŠKA, ZAVRŠENA ISTRAGA: OLUPINU NISU MOGLI DA PRONAĐU 24 SATA JER JE STELT

Završena je istraga povodom pada aviona F-35 u Južnoj Karolin. Avion je nestao nakon što je pilot iskočio iz letelice. Istraga je utvrdila da je pilot to učinio bez stvarne potrebe, te se smatra da je letelica pala zbog pilotske greške. Kako je bio upaljen autopilot, avion je leteo dodatnih 60 milja. Posle 11 minuta se srušio u retko naseljenom delu države. Vojska nije mogla da locira avion niti njegov olupine više od 24 sata, što je delom pripisano stelt tehnologiji i neispravnom transponderu. Radi se o aparatu vrednom 100 miliona dolara

Sistem letelice imao je više kvarova, uključujući prekid u komunikaciji i navigaciji zbog spoja izazvanog mogućim udarom munje tokom nevremena. Navodno je to uticalo i na rad pilotske kacige. Iako je pilot osetio nesigurnost u kontrolu nad avionom i odlučio se za katapultiranje, istražitelji su zaključili da nije bilo potrebe za napuštanjem letelice. Istažitelji smatraju da je računar i dalje upravljao letom, a to je dokazano letanjem više od 60 milja nakon katapultiranja pilota. Iz toga je istraga zaključila da je pad uzrokovala pilotska greška.

U odbranu pilota ide činjenica da zapis sa nesreće nije snimio sve podatke koje je pilot video u trenutku izbacivanja. Ipak, utvrđeno je da su rezervni instrumenti i radio komunikacija još uvek delimično radili. Bilo kako bilo, ovo je još jedan veliki udarac za projekat koji je pojeo tolika sredstva američkih poreznih obveznika. Pilotska greška je verovatno i najbolje obrazloženje, kako za Marince tako i za Lockheed Martin.

Identitet pilota nije otkriven. Poznato je da je ima 47 godina. On je preživeo pad prizemljivši se padobranom u dvorište jedne kuće u Severnom Čarlstonu i zatražio od vlasnika kuće da pozove hitnu pomoć.

Prilikom poziva operateru je rekao da ga bole leđa, ali da je dobro. Mornarica je objavila 400 stranica izveštaja o nesreći, a mnogi delovi dokumenta su bili značajno redigovani.

Pilot je naveo da nije imao orijentaciju u odnosu na tlo i da nije bio siguran kojim instrumentima može verovati, zbog čega je odlučio da se katapultira. Ovaj neobičan slučaj privukao je veliku pažnju javnosti i medija. Evakuacija olupine i čišćenje mesta pada u Vilijamsburg okrugu trajalo je 17 dana i koštalo preko 2,1 miliona dolara.

15 komentara na “PAD F-35 UZROKOVALA PILOTSKA GREŠKA, ZAVRŠENA ISTRAGA: OLUPINU NISU MOGLI DA PRONAĐU 24 SATA JER JE STELT

  1. Avion leteo bez pilota 60 milja! Nisu mogli da ga pronađu 24 sata, što je delom pripisano neispravnom transponderu i delom stelt tehnologiji? Poprilično nelogičnosti ako je vest pravilno prenesena. Znači ako je stelt tehnologija u pitanju i sopstveni radari nisu mogli da prete let aviona? Transponder neispravan? Kako su onda mogli da prate letilicu? Pilot im je s vremena na vreme javljao poziciju? Olupinu su teško pronašli u nepristupačnom predelu? To mi je u redu, ali zahvaljujući stelt tehnologiji, to mi je van pameti. Pa kada avion omasti ledinu, neće valjda premaz da padne preko olupine i da smanji odraz!! Istražitelji odradili svoje, izveštaj je prihvaćen i to je to!! Jedina logika je ne američka, nego srpska, i vuk sit a i ovce su na broju. Lokid će da skida kožu onima kojima je uvaljena preskupa mašina, koja verovatno nikada neće da opravda svoju cenu. Ažuriranje softvera će verovatno u budućnosti kada za to dođe vreme da košta ko Svetog Petra kajgana po aparatu. Otprilike da će najjeftinije na toj mašini da košta održavanje motora i avionike kao kod neke Cesne. Sve ostalo, premazi, softver, sistemi i ko zana šta još će da bude pakleno. Lokid više neće morati da radi na konstrukciji novog tipa letelice, solidno će da se živi od 200, 300 prodatih komada kroz održavanje i naplatu svega i svačega. Naravno i oni kojima su od kupovina napunjeni džepovi i koji su odlučivali o kupovini poprilično nepoznate mašine. Kada ih jednog dana budu prozivali biće ona poznata “Ja s tem, nem ništa”

    1. Niste shvatili. Pilot je pilotirao i pošto nije video avion, utripovao je da i nije u avionu. Samo je nekako napipao polugu za katapultiranje…

  2. Napravljeno preko 1000 F35, imaju preko 900 000 sati naleta, o kakvom velikom udaru na program pričate plus za sve probleme i nesreće ovog aviona u 100% slučajeva saznalo se iz američke štampe. Aj sad napravite ovakav članak o MIG 31 koji maltene godišnje ima jednu nesreću o kom po ruskoj štampi nema druge reči sem da je savršen

  3. Mnogo puta sam procitao da ovaj avion (F35) osim sto ima bezbroj mana je i najskuplji avion na svetu ?! Kako najskuplji (kazu 100 mil.dolara) ako Srbija Francuskoj 12 Rafal-a treba da plati 2,7 milijardi evra ?! Ko je ovde lud , ko je zbunjen a ko krade i to mnooogo ?!

      1. Uciteljice bravo , kako si ti dosla do svih ovih podataka ( verujem da znas i najsitnije detalje ugovora o kupovini ) . Da li je normalno da rezervni delovi kostaju toliko ( a nije najskuplji avion) , jedino ako tih rezervnih delova ima toliko da cemo sklopiti bar jos dve eskadrile ? Nego ja imam savet za tebe : ne predstavljaj se kao uciteljica vec kao advokat i to onaj djavolji !!! Davolji advokat sns mafije na celu sa najgorim ikada u istoriji Srbije !!!

  4. Marko
    Od aždaja kakvima se predstavljaju i F-22 i F-35, od kako napisaste ovog drugog u preko 1000 primeraka, F-22 jednu vazdušnu pobedu i to protiv kineskog balona, a F-35 dejstvovali koliko se piše u nedavnom napadu Izraela na Iran. Koliko je imao borbenih letova, uspešnost dejstva, nisam siguran da ćemo skoro da saznamo, što zbog podataka koje nema nameru da predstavi Izrael, a i piše se da Amerika, verovatno u većoj meri proizvođač Lokid, o tim dejstvima ne znaju ništa? Čudno a?! Nisu odavle. A Marko ne zaboravite iz koje godine potiče Mig, tehnologija 60,70-ih, a i uloge im nisu baš za poređenje. Mig još neoborenih svetskih rekorda, brzina penjanja, plafon leta čini mi se oko 36 km. To F-35,22 nikad neće moći da postignu jel’ da? Pa nije im to uloga, pravljeni su u druge svrhe korišćenja. Ali Migovi imaju dve godine ratnih dejstava, morate da priznate zavidna cifra, i nisu dejstvovali tamo protiv nekih u sandalama, već protiv protivnika za respekt, naravno ne Ukrajina, i u svim mogućim i na izvol’te uslovima ratovanja, PED, moguće dejstvo vazduh-vazduh raketama i svim ostalim protiv merama. A i pisalo se o padovima Miguša, nije baš da se nije znalo ništa o tome. Ali još jednom, avion u službi 40 godina, možda se polako i dokazuje, a doduše i Izrael za F-35 možda i dokazuje da je to ipak vredna mašina. Verujmo ili ne, zavisi od informacija koje se daju za medije

  5. Ameri su potrošili oko 1400 milijardi dolara za razvoj ovog aviona. Živeo sam tamo 32 godine tako da dosta dobro znam ko je i kako pojeo te hiljade milijardi. Rekli bi za badava. A mozda i nije ali samo nekima, jer su se ovajdili za ogromne plate i bonuse. Zaista nemam nikakvih dokaza za F35, ali držao sam nekoliko meseci nekakvu obuku u jednoj kompaniji APHELION (Wheeling,IL) gde su imali u programu izradu jako mnogo delova za F16 avione, i video sam dosta toga. Naravno da ništa nisam mogao snimati, ali isto tako provodeci tamo vreme po nekoliko sati nedeljno skoro pola godine ,video sam jako puno toga, jer nisam bio vezanih očiju. Samo zaista nisam mogao niti šta snimiti, a i telefon koristiti . No u mojoj glavi ostale su slike na stotine crteža i gomila informacija. I sad mi je savršeno jasno kako je utrošeno toliko para za gotovo ništa u poređenju sa očekivanjima. Ali su se zato neki menadžeri, zverski obogatili.

  6. Ostavite se ludih komentara jer je džaba trud. Ko to može znati ? Najvjerovatnije pilot nije pjevao. Dakle,što te briga, pao je… Drugi će padati usitnjeni… U svakom slučaju su namenjeni da padaju.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *