Napadi su se ređali posebno krajem decembra 2023 i početkom januara tekuće 2024. što je uticalo da brodovi nemaju sigurnost plovidbe osim ruskih i kineskih kojima je garantovan slobodni prolaz Crvenim morem.
Nemački i danski prevoznici posle dvomesečnog razmišljanja pronašli su kopnenu alternativu Crvenom moru.
Međunarodna kompanija Hapag-Lloyd sa sedištem u Kopenhagenu pronašla je alternativu prolasku brodova kroz deo Crvenog mora od ulaza u Bab al Mandeb do saudijke luke Džeda.
Naime Hapag-Lloyd odlučila se za aktivaciju kopnenog koridora koji će prolaziti kroz Saudijsku Arabiju do Ujedinjenih Arpskih Emirata. Naime prazni kontejneri iz Evrope brodovima će kroz Suecki kanal iz evropskih luka biti dopremani u Džedu, a onda kamionima kopnenom rutom Džeda-Rijard dokale bi se put račvao u dva kraka do luka Al Dušabli (Džuba) i Damam, a odatle brodovima do Kuvajta i Basre i do luke Džebel Ali u Emiratima, a onda dalje brodovima do Azije.