Indonežanski predsednik Prabovo Subijanto izjavio je da je njegova zemlja zainteresovana za pridruživanje turskom programu borbenih aviona pete generacije KAAN nakon sastanka sa svojim turskim kolegom Redžepom Tajipom Erdoganom u Ankari početkom aprila 2025. godine.
„Indonezija želi da učestvuje u razvoju borbenog aviona pete generacije Kaan i podmornice zajedno sa turskom industrijom“, rekao je indonežanski predsednik na konferenciji za novinare, prema indonežanskoj novinskoj agenciji Anatara.Program lovaca pete generacije KAAN razvija kompanija Turkish Aerospace Industries (TAI) i smatra se odgovorom Turske na njeno isključenje iz američkog programa lovaca F-35 nakon što je Ankara kupila ruski sistem protivvazdušne odbrane S-400. (TAI je odbio da komentariše Breaking Defense Subijantove komentare o KAAN.)
TAI KAAN, ranije poznat kao TF (Turski lovac ili TF-X) i MMU (Milli Muharip Uçak, turski za „Nacionalni borbeni avion“), je stelt, dvomotorni lovac za složene vremenske uslove, koji razvijaju kompanija Turkish Aerospace Industries (TAI) i njen saradnik BAE Systems. Očekuje se da će avion zameniti F-16 Fighting Falcon u turskom vazduhoplovstvu i da ima izvozne perspektive.
Prototip je prvi put završio ruliranje i testove na zemlji 16. marta 2023. godine, a predstavljen je dva dana kasnije. Njegov prvi let, prvobitno zakazan za 27. decembar 2023. godine, izveden je 21. februara 2024. godine.
Dana 5. decembra 2010. godine, Izvršni komitet odbrambene industrije Turske (SSIK) odlučio je da projektuje, razvije i proizvede domaći lovac pete generacije za vazdušnu nadmoć koji bi zamenio tursku flotu F-16 i operisao zajedno sa drugim NATO avionima kao što je F-35 Lightning II.
Godine 2011, tursko Ministarstvo odbrane (SSM), sada poznato kao Agencija za odbrambenu industriju, agencija za nabavke za turske oružane snage, potpisalo je sporazum sa TAI za konceptualni razvoj osnovnih kapaciteta. TAI i TUSAŞ Engine Industries (TEI) biće glavni izvođači radova za projektovanje, razvoj, pripremu za serijsku proizvodnju i puštanje u rad lovca. Studije će pokazati cenu lovca, kao i koji će mehanički i elektronski sistemi biti korišćeni i uključeni, i širu perspektivu o mogućnostima i izazovima u vojnom vazduhoplovstvu.
Za dvogodišnju fazu konceptualnog projektovanja koju sprovodi kompanija Turkish Aerospace Industries izdvojeno je 20 miliona američkih dolara. Programeri TAI su rekli da je faza konceptualnog projektovanja završena krajem 2013. godine i da je pripremljen izveštaj o projektu i dostavljen premijeru na odobrenje budžeta i okvira resursa za fazu razvoja. Janes priručnik je opisao projekat kao „izuzetno ambiciozan“. Najavljeno je da će 2024. godine kompanije Tübitak i Aselsan takođe podržati TAI u razvoju i učestvovati u izgradnji aviona.
Ugovor za projektovanje i razvoj lovca potpisan je između Direktorata za odbrambenu industriju turskog Ministarstva nacionalne odbrane i kompanije Turkish Aerospace Industries Inc. 5. avgusta 2016. godine. Upravljanje SSM obezbedila je kompanija Turkish Aerospace Industries Inc. sa 1,18 milijardi dolara za nabavku neophodnih tehnologija i infrastrukture za projektovanje, testiranje i sertifikaciju aviona. U istom periodu, objavljen je zahtev za ponudu za avionski motor, a kompanije General Electric, Eurojet i Snecma su se vratile tom pitanju. Kao deo zahteva za ponude, uslov je bio da motor mora biti razvijen u Turskoj i da se proizvodnja mora odvijati isključivo unutar zemlje.
Demiroglu je rekao da će KAAN, koji se plasira na tržište kao lovac pete generacije, imati karakteristike šeste generacije, dodajući da kompanija radi na konceptu kombinovanja letelica sa posadom i bespilotnih letelica između KAAN i turskog proizvođača bespilotnih letelica Baykar.