ИНДОНЕЗИЈА РАЗМАТРА ПРИДРУЖИВАЊЕ ТУРСКОМ ПРОГРАМУ ЛОВЦА ПЕТЕ ГЕНЕРАЦИЈА KAAN

Индонежански председник Прабово Субијанто изјавио је да је његова земља заинтересована за придруживање турском програму борбених авиона пете генерације KAAN након састанка са својим турским колегом Реџепом Тајипом Ердоганом у Анкари почетком априла 2025. године.

Индонезија жели да учествује у развоју борбеног авиона пете генерације Каан и подморнице заједно са турском индустријом“, рекао је индонежански председник на конференцији за новинаре, према индонежанској новинској агенцији Anatara.

Програм ловаца пете генерације KAAN развија компанија Turkish Aerospace Industries (TAI) и сматра се одговором Турске на њено искључење из америчког програма ловаца F-35 након што је Анкара купила руски систем противваздушне одбране С-400. (TAI је одбио да коментарише Breaking Defense Субијантове коментаре о KAAN.)

TAI KAAN, раније познат као TF (Турски ловац или TF-X) и MMU (Milli Muharip Uçak, турски за „Национални борбени авион“), је стелт, двомоторни ловац за сложене временске услове, који развијају компанија Turkish Aerospace Industries (TAI) и њен сарадник BAE Systems. Очекује се да ће авион заменити F-16 Fighting Falcon у турском ваздухопловству и да има извозне перспективе.

Прототип је први пут завршио рулирање и тестове на земљи 16. марта 2023. године, а представљен је два дана касније. Његов први лет, првобитно заказан за 27. децембар 2023. године, изведен је 21. фебруара 2024. године.

Дана 5. децембра 2010. године, Извршни комитет одбрамбене индустрије Турске (SSIK) одлучио је да пројектује, развије и произведе домаћи ловац пете генерације за ваздушну надмоћ који би заменио турску флоту F-16 и оперисао заједно са другим НАТО авионима као што је F-35 Lightning II.

Године 2011, турско Министарство одбране (SSM), сада познато као Агенција за одбрамбену индустрију, агенција за набавке за турске оружане снаге, потписало је споразум са TAI за концептуални развој основних капацитета. TAI и TUSAŞ Engine Industries (TEI) биће главни извођачи радова за пројектовање, развој, припрему за серијску производњу и пуштање у рад ловца. Студије ће показати цену ловца, као и који ће механички и електронски системи бити коришћени и укључени, и ширу перспективу о могућностима и изазовима у војном ваздухопловству.

За двогодишњу фазу концептуалног пројектовања коју спроводи компанија Turkish Aerospace Industries издвојено је 20 милиона америчких долара. Програмери TAI су рекли да је фаза концептуалног пројектовања завршена крајем 2013. године и да је припремљен извештај о пројекту и достављен премијеру на одобрење буџета и оквира ресурса за фазу развоја. Janes приручник је описао пројекат као „изузетно амбициозан“. Најављено је да ће 2024. године компаније Tübitak и Aselsan такође подржати TAI у развоју и учествовати у изградњи авиона.

Уговор за пројектовање и развој ловца потписан је између Директората за одбрамбену индустрију турског Министарства националне одбране и компаније Turkish Aerospace Industries Inc. 5. августа 2016. године. Управљање SSM обезбедила је компанија Turkish Aerospace Industries Inc. са 1,18 милијарди долара за набавку неопходних технологија и инфраструктуре за пројектовање, тестирање и сертификацију авиона. У истом периоду, објављен је захтев за понуду за авионски мотор, а компаније General Electric, Eurojet и Snecma су се вратиле том питању. Као део захтева за понуде, услов је био да мотор мора бити развијен у Турској и да се производња мора одвијати искључиво унутар земље.

Демироглу је рекао да ће KAAN, који се пласира на тржиште као ловац пете генерације, имати карактеристике шесте генерације, додајући да компанија ради на концепту комбиновања летелица са посадом и беспилотних летелица између KAAN и турског произвођача беспилотних летелица Baykar.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *