Италија је на свечаној церемонији у ваздухопловној бази Истана у заслужену пензију послала свој последњи јуршиник AMX који је неастао у италијанско-бразилској коперацији и коришћен је у озвиђачким и јуришним задацима.
Иако се много очекивало од ове летелице, на крају није нашла нигде озбиљног купца иако су Италијани говорили да летелица има 50 посто убојених средстава Торнада, 40 посто борбеног радијуса и 25 посто цене.
На крају отишао је у пензију са чиме је показано да је ера јуришника као категорије у борбеној авијацији полако нестаје.
Укупно су израђене 192 летелице од чега од чега 136 за Aeronautica Militare и 56 за РВ Бразила. После одласка италијанских остају само оперативне бразилске летелице.
Ова летелица конструисана је била како би се заменили застарели FIAT G-91 у јуришним и извиђачким и F-104 у противподморничким задацима. Први планови настали су 1977. године. Прво је настао као италијанска летелица, али се Италијанима касније прикључио и бразилски Embraer, чије РВ је такође требало летелицу за подршку. Бразлици су ушли у псао због недостатка новца за овај пројекат.
Како је дошло до ознаке AMX нико не зна. Објашњења су разна, али ниједно смислено. Произвођачи су се надали супешној продаји пре свега земаљама са плитиким џепом, али от отга није било ништа. Прве летелице ушле су уоперативну употребу 1989 године. Италијани су са њим наоружали 6 ескадрила за јуришне, извиђачке и противбордску борбу.
На балкану смо их упознали кроз НАТО операцију Ослобођена снага напад на Републику Српску 1995. године, а јуна 1996. поводом Дана Војске Југосалвије учестовали су у статичком делу Аеромитнига Батајница 1997 поред руског Су-30 и француског Миража 2000.
Са одалском у пензију завршава се епоха ових летелица у италијанском РВ.