Indonežanska vlada je odložila planiranu nabavku 12 borbenih aviona Mirage 2000-5 koji su ranije bili u vlasništvu Katara zbog budžetskih ograničenja.
Portparol Ministarstva odbrane Indonezije rekao je za lokalni medij TV One da ni Ministarstvo odbrane Indonezije ni Ministarstvo finansija zemlje ne mogu finansijski da podrže kontroverznu nabavku “za sada”.
On je dodao da će se vojska samo odlučiti za remont svojih borbenih aviona Suhoj i F-16 kako bi popunila trenutne praznine u sposobnostima.
Portparol nije rekao kada će indonežanska vlada nastaviti sa nabavkom.
U junu 2023, Džakarta je objavila planove da se okrene viškovima borbenih aviona i motora kako bi popunila prazninu u svojoj prednjoj liniji protivvazdušne odbrane.
Mirage 2000-5 je trebao da zameni domaće nadzvučne lake borbene avione F-5, koji su povučeni pre 18 godina.
Oni su takođe trebali da posluže kao prelazno rešenje jer Indonezija čeka prvu isporuku borbenih aviona Rafale koje je naručila od Francuske.
Prema indonežanskom ministarstvu odbrane, zemlji je potrebno više borbenih aviona da zaštiti svoje teritorije usred rastućih tenzija u Južnom kineskom moru.
Nekim borbenim mlaznjacima u njihovom inventaru su navodno potrebne nadogradnje ili popravke.
Odluku Indonezije da kupi polovne avione kako bi ojačala svoju flotu protivvazdušne odbrane kritikovali su neki zakonodavci, rekavši da su borbeni avioni već stari.
Vazduhoplovstvo Katara nabavilo je avione Mirage 2000-5 1998. godine i koristilo ih za podršku raznim misijama tokom prethodne dve decenije.
Ministarstvo odbrane Indonezije saopštilo je da je za 12 “Miraža” koje treba nabaviti ima još 70 odsto preostalih sati letenja i da bi mogli da služe indonežanskom vazduhoplovstvu narednih 15 godina.
Ali izveštaj Defence Security Asia tvrdi da borbeni avioni koje proizvodi Dassault Aviation obično imaju životni vek od 5.000 sati leta.Ako je izjava ministarstva odbrane tačna, u izveštaju se tvrdi da bi to značilo da je Katar iskoristio samo oko 1.500 sati leta tokom 25 godina.